OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Advertisements

BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Kompetencje samorządu województwa w zakresie systemu kształtującego ład przestrzenny.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Justyna Danielewicz Małgorzata Żak-Skwierczyńska Uniwersytet Łódzki DELIMITACJA WARSZAWSKO-ŁÓDZKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO W STRATEGII ROZWOJU WARSZAWSKO.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Podstawy prawne planowania przestrzennego w Polsce Wykład I.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Projekt koncepcyjny zagospodarowania Rynku Starego Miasta oraz obszaru staromiejskiego w Rawie Mazowieckiej. BRANŻA DROGOWA Opracował: mgr inż. Krzysztof.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Zamówienia publiczne w projektach W związku z nowelizacją PZP chcemy zorganizować szkolenie nt. stosowania PZP w projektach unijnych Prośba do WAS: Do.
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
Miejskie Obszary Funkcjonalne w województwie pomorskim
Współczesne przemiany struktury miast i obszarów metropolitalnych
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Majster S.A. POWIERZCHNIE HANDLOWE DO WYNAJĘCIA MAJSTER RADLIN Majster S.A.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
PROJEKT MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO OTOCZENIA JEZIORA SIGINEK (PODKÓWKA) W OLSZTYNIE JEZIORO PODKÓWKA LEGENDA: Granica opracowania Linie.
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Edukacja globalna w przestrzeni lokalnej
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
MIASTO KRAŚNIK Poprawa jakości środowiska w Mieście Kraśnik poprzez odnowę i rozwój terenów zieleni.
Przedszkole Promujące Zdrowie
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Rataje-Park II Koncepcja zagospodarowania obszaru pomiędzy
Transportowy alarm dla Mazowsza
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
Marszałek Województwa Podkarpackiego
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Postęp wdrażania RPO WSL
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
Miasto Przyjazne Dzieciom
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska?
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
REJESTRY, EWIDENCJE I ARCHIWA PROWADZONE PRZEZ MPU
Zapis prezentacji:

OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Przyczyny powstania Programu 1. Brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla kluczowych obszarów Śródmieścia. 2. Potrzeba uporządkowania śródmiejskiej przestrzeni. 3. Zgłaszane przez mieszkańców problemy: – dominacja ruchu samochodowego; – mało tras rowerowych (Śródmieście niedostę- pne dla rowerów); – uciążliwości dla pieszych (wąskie chodniki, dużo przejść ze światłami, barierki; – zbyt mało atrakcyjnych przestrzeni publicznych, – potrzeba większej dbałości o zieleń śródmiejską i jej ochrony; 4. Formuła Programu pozwalająca na: – dowolne kształtowanie programu konsultacji społecznych; – koordynowanie działań bieżących; – poszerzenie analizy o aspekt społeczny i gospodarczy.

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Dokumenty wyjściowe (planis- tyczno-strategiczne, część z nich przyjęta przez Radę Miasta) 1. Strategia Rozwoju Miasta – Olsztyn 2020 2. Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju przestrzennego Olsztyna, 2010 3. Obowiązujące w Śródmieściu plany zagos- podarowania przestrzennego 4. Raport o stanie miasta na lata 2010-2011 5. Badanie opinii mieszkańców Olsztyna 2012 6. Program Ochrony Środowiska dla Miasta Olsztyna na lata 2011-2014 z perspektywą do 2018 7. Program ochrony środowiska przed hałasem 2011 8. Strategia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013 9. GAMBIT OLSZTYŃSKI – Miejski Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2009 10. Program Budowy Dróg Rowerowych W Olsztynie, 2009

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Działania wstępne 1. Delimitacja 2. Analiza SWOT dla Śródmieścia 3. Konsultacje społeczne 4. Inwentaryzacja urbanistyczna 5. Spotkania robocze zespołu ds. Śródmieścia 6. Wytyczne wydziałów merytorycznych 7. Indywidualne wnioski

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA 2,84 km2 POWIERZCHNIA I ODLEGŁOŚCI 1200 m 1200 m STARE MIASTO PROJEKTOWANA GRANICA ŚRÓDMIEŚCIA GEOMETRYCZNY ŚRODEK ŚRÓDMIEŚCIA POTENCJALNE OBSZARY ROZWOJU

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Opracowania wygenero- wane w czasie prac nad Programem 1. Program Zieleni dla Olsztyna 2. Inwentaryzacja urbanistyczna (materiały graficzne i zdjęciowe) 3. Raporty z konsultacji społecznych 4. Studium komunikacyjne dla Śródmieścia Olsztyna

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Cel główny Kierunki Działania Cele Cele strategiczne Cele operacyjne Kierunki Działania

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Cel główny Wzrost atrakcyjności przestrzeni Śródmieścia znaczącym czynnikiem wzrostu jakości życia w Olsztynie

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Cele strategiczne 1. Atrakcyjne ciągi przestrzeni publicznych 2. Efektywne zagospodarowanie Śródmieścia wykorzystujące istniejacą infrastrukturę – REURBANIZACJA 3. Zieleń istotnym czynnikiem kształtującym charakter Śródmieś- cia – Olsztyn – O!GRÓD Z NATURY

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Cele operacyjne 1. Uspokojony ruch samochodowy w Śródmieściu 2. Śródmieście połączone z Zatorzem – likwidacja barier 3. Plany zagospodarowania przestrzennego dla Śródmieścia

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Kierunki Komunikacja (ruch pieszy, rowerowy, samochodowy, transport publiczny) 2. Przestrzenie publiczne 3. Zieleń 4. Funkcja 5. Zabytki 6. Infrastruktura

ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA Kierunki – komunikacja (tezy wyjściowe do Studium Komunikacji) 1. Przekierowanie tranzytu miejskiego na zewnątrz obszaru Śródmieścia. 2. Prowadzenie spójnej polityki parkingowej. 3. Wprowadzanie stref uspokojonego ruchu (tempo 30, strefy zamieszkania). 4. Poprawianie jakości transportu zbiorowego. 5. Poprawa warunków dla rowerzystów (udostępnienie Śródmieścia dla rowerów). 6. Poprawa komfortu pieszych. 7. Propagowanie transportu publicznego i rowerowego jako alternatywy dla samochodów.