MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
WYNIKI MATUR 2009 Wydział Edukacji UM w Koszalinie.
Wyniki egzaminu maturalnego 2012 Koszalin. Zdawalność
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Opracowała mgr Marta Reut Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2006 r. Technikum w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach Wyniki egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2012 roku.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2007 r. Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana K. w Mońkach.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2006 r.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
EGZAMIN MATURALNY ROK SZKOLNY 2013/2014 DALEJ. Deklaracja Potwierdzeniem chęci zdawania egzaminu maturalnego jest złożenie deklaracji ostatecznej w terminie.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2013/2014.
Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty w Tychach, lipiec 2015 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 W ŁAŃCUCIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2010 Z UZWGLĘDNIENIEM DIAGNOZY NA WEJŚCIU.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
MATURA 2006 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
MATURA 2005 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Egzamin maturalny w 2017 roku
Matura 2016 Analiza wyników.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO MAJ 2015
PREZENTACJA DLA RADY GMINY SZAFLARY
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej –Curie W Strzelinie
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
I Liceum Ogólnokształcące im. M
MATURA 2017.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin maturalny w 2018 roku
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w KONINIE ul. Sosnowa 6, 62-510 Konin tel/fax. 632433352 lub 632112756 sekretariat@modn.konin.pl www.modn.konin.pl

W SZKOŁACH MIASTA KONINA WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH’2016 W SZKOŁACH MIASTA KONINA (analiza porównawcza)

SPRAWDZIAN PO KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ Sprawdzian został przeprowadzony 5 kwietnia 2016 r., drugi raz według zmienionej formuły i …… po raz ostatni. Składał się z dwóch części. Obie części były przeprowadzone w formie pisemnej.   Część 1. zawierała zadania z języka polskiego i matematyki. Część 2. zawierała zadania z języka obcego nowożytnego. W mieście Koninie do sprawdzianu przystąpiło 639 uczniów (o 2 mniej niż rok wcześniej) z 10 szkół podstawowych.

Średnie wyniki (w %) w ujęciu terytorialnym Kolorem żółtym oznaczono obszary, w których uzyskany wynik jest niższy niż w Koninie Średnia cz. I Język polski Matematyka Język angielski cz. II Kraj 63 71 54 Okręg 60,45 68,77 51,64 69,88 Województwo Wielkopolskie 60,8 52,33 69,96 Konin 61,8 70,5 52,62 73,41 Kalisz 62,06 70,81 52,77 74,08 Leszno 64,17 70,89 57 75,71 Poznań 66,85 72,88 60,34 78,81 Turek 61,16 70,31 51,49 72,48 Koło 58,08 67,6 48,12 74,67 Słupca 64,56 72,06 56,54 73,83 Powiat koniński 57,72 65,93 49,04 63,69

Liczebność szóstoklasistów w konińskich szkołach podstawowych

Zestawienie wyników średnich szkół (w %)

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016 Egzamin gimnazjalny został przeprowadzony od 18 do 20 kwietnia 2016 r. i składał się z trzech części. W części pierwszej – humanistycznej – gimnazjaliści rozwiązywali zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego (w dwóch odrębnych arkuszach), w części drugiej – matematyczno-przyrodniczej – zadania z przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii oraz z matematyki (w dwóch odrębnych arkuszach). W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zadania z wybranego języka obcego nowożytnego albo tylko na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym. W mieście Koninie do egzaminu przystąpiło 754 uczniów (o 43 mniej niż w roku 2015). O 115 więcej niż szóstoklasistów.

Wyniki średnie (w %) w poszczególnych częściach egzaminu w ujęciu terytorialnym Historia i wos Język polski Przedm. przyrodnicze Matematyka Język ang. poziom podst. Język ang. poziom rozsz. Język niem. poziom podst. Język niem. Kraj 56 69 51 49 64 45 57 44 Okręg 54,73 65,53 49,75 46,94 62,42 44,72 56,06 38,33 Województwo Wielkopolskie 55,24 65,73 50,17 47,82 61,95 43,68 54,46 36,83 Konin 67,64 52,64 47,65 66,43 46,48 60,88 (51u) 89 (2u) Kalisz 57,80 68,50 51,38 50,06 67,62 47,23 59,25 62,75 Leszno 54,10 68,30 50,86 52,84 66,28 48,04 63,49 52,67 Poznań 61,35 69,67 56,05 55,04 73,51 56,23 62,68 72,35 Turek 59,30 67,63 54,83 52,19 70,49 57,72 80,09 90,00 Koło 55,71 64,46 50,21 43,31 68,97 46,08 47,10 Słupca 51,69 61,96 47,03 41,82 57,85 39,46 42,76 24,71 Powiat koniński 53 48,78 45,02 57,11 35,62 46,99 27,50 Żółtym kolorem oznaczono obszary, w których gimnazjaliści uzyskali wynik niższy niż w gimnazjach miasta Konina

Liczba uczniów zdających egzamin gimnazjalny w mieście Koninie

Porównanie wyników (w skali staninowej i procentowej) w poszczególnych częściach egzaminu w gimnazjach miasta Konina Wyniki w skali staninowej Wyniki średnie (%)

Porównanie wyników (w skali staninowej) w poszczególnych częściach egzaminu w latach 2013-2016

MATURA 2016 Absolwenci liceum i technikum, którzy w 2016 r. przystępowali do egzaminu maturalnego obowiązkowo zdawali egzaminy: 1. w części ustnej z języka polskiego oraz wybranego języka obcego nowożytnego 2. w części pisemnej z języka polskiego, matematyki oraz wybranego języka obcego nowożytnego.  oraz zgodnie z zasadami przeprowadzania egzaminu maturalnego w formule obowiązującej od 2015 r. – obowiązkowo przystępowali również do egzaminu maturalnego z wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym. Do obowiązkowego egzaminu maturalnego w publicznych szkołach ponadgimnazjalnych przystąpiło: w liceach ogólnokształcących 1144 uczniów (o 179 więcej niż w roku 2015), w technikach 405 uczniów (o 76 mniej niż w roku 2015).

Zestawienie wyników średnich (w %) w ujęciu terytorialnym Przedmioty obowiązkowe – poziom podstawowy Kolorem żółtym zaznaczono wyniki niższe od uzyskanych w Koninie język angielski język niemiecki język polski matematyka Kraj 71 59 56 Okręg 71,35 70,33 56,95 54,1 Wojew. 70,85 72,39 57,48 55 Konin 71,06 69,46 57,2 54,39 Kalisz 71,72 71,24 55,52 56,84 Leszno 71,22 67,76 56,77 54,75 Poznań 77,78 75,68 61,54 58,78

Zestawienie wyników średnich (w %) w ujęciu terytorialnym Poziom rozszerzony Kolorem żółtym oznaczono obszary z wynikami niższymi niż w Koninie biologia chemia fizyka geografia historia informatyka język angielski niemiecki język język polski matematyka wiedza o społeczeństwie Kraj 36 39 41 42 55 54 61 31 27 Okręg 33,7 37,1 40,1 37,2 40,8 37,6 54,6 51,5 54,9 26,5 23,3 Wojew. 33,9 37,3 40,6 41,3 41,6 53,3 50,3 55,4 22,2 22,8 Konin 32,7 38,5 36,5 38,4 39,4 49,1 52,3 56,0 50,73 29,7 24,8 Kalisz 38,6 38,1 43,7 43,2 39,2 52,9 33,8 49,3 29,6 23,4 Leszno 32,6 42,3 41,2 39,5 35,1 51,9 50,5 21,5 24,6 Poznań 42,2 43,5 48,2 41,4 47,6 51,4 61,0 63,0 65,9 31,3 27,5

Liczba zdających egzamin maturalny

Wybieralność przedmiotów dodatkowych (liczba zdających)

WYNIKI POSZCZEGÓLNYCH SZKÓŁ

Przedmioty dodatkowe – szanse absolwentów konińskich szkół ponadgimnazjalnych na „dobre” studia ROK 2016 „lokata” wyniku średniego biologia chemia fizyka geografia historia informatyka język angielski niemiecki język język polski matematyka wiedza o społeczeństwie 1 Poznań 2 Kalisz Konin Leszno 3 4 ROK 2015 „lokata” wyniku średniego biologia chemia fizyka geografia historia informatyka język angielski niemiecki język język polski matematyka wiedza o społeczeństwie 1 Poznań Kalisz Leszno Konin 2 3 4

EGZAMINY ZAWODOWE NOWY EGZAMIN ZAWODOWY – ZDAWALNOŚĆ sesje: sierpień-paździenik 2015, styczeń-luty i maj-lipiec 2016 liczba kwalifikacji liczba szkół przystąpiło po raz pierwszy zdało egzamin zdało egzamin % Okręg 54+127+144 50+459+789 60692 43813 72% Województwo wielkopolskie 45+107+135 45+235+415 35211 26136 74% Kalisz 0+20+66 0+12+26 2047 1399 68% Konin 2+25+57 1+9+16 2235 1611 Leszno 4+35+47 3+12+18 1760 1384 79% Poznań 24+69+82 14+45+76 6782 5038

PODSUMOWANIE WYNIKÓW EGZAMINÓW Z JĘZYKA POLSKIEGO, JĘZYKA ANGIELSKIEGO I MATEMATYKI

Czy w każdej szkole uczeń, jeśli tylko wykaże się zaangażowaniem w proces uczenia się, może osiągnąć wysokie wyniki egzaminacyjne?

SZKOŁY PODSTAWOWE

GIMNAZJA

SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE

W każdej, lub prawie każdej szkole jest grupa uczniów, która uzyskuje wyniki bardzo wysokie lub wysokie. Każda szkoła jest w stanie „wypuścić” absolwentów, którzy będą odnosili sukcesy na wyższych etapach kształcenia.

SUKCES POJĘCIE WZGLĘDNE I SUBIEKTYWNE

W szkołach publicznych musi być miejsce i przestrzeń do rozwoju dla każdego młodego człowieka, bez względu na jego potencjał intelektualny, potrzeby edukacyjne i inne uwarunkowania.

organizacji działania instytucji, itp. Porównanie potencjału uczniów na „wejściu” i „wyjściu”, dokładna analiza efektywności pracy nauczycieli z każdym uczniem, bazy dydaktycznej, organizacji działania instytucji, itp. może dostarczyć szerszych informacji o jakości pracy szkoły.

powinny być przeprowadzane tylko i wyłącznie wewnątrz szkoły, Analizy pracy szkoły powinny być przeprowadzane tylko i wyłącznie wewnątrz szkoły, poprzez różnego rodzaju badania prowadzone przez samych nauczycieli i przez podmioty zewnętrzne.

oraz nieustająca ewaluacja. Najważniejszym elementem tych badań (diagnoz) powinno być sformułowanie wniosków i rekomendacji do kolejnych działań, wdrażanie tych działań, ich systematyczny monitoring oraz nieustająca ewaluacja.

CYKL PRACY SZKOŁY/PLACÓWKI WYNIKI ANALIZA badanie/diagnoza WNIOSKI I REKOMENDACJE DZIAŁANIA

www.oke.poznan.pl www.cke.edu.pl Dziękujemy za uwagę Opracowano na podstawie: materiałów udostępnionych przez OKE Poznań, CKE Warszawa www.oke.poznan.pl www.cke.edu.pl Dziękujemy za uwagę

MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w KONINIE ul. Sosnowa 6, 62-510 Konin tel/fax. 632433352 lub 632112756 sekretariat@modn.konin.pl www.modn.konin.pl