Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Mińsk Mazowiecki – Siedlce ISPA 2000/PL/16/P/PT/002 Warszawa, 12 września 2007r.
Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II,
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Program budowy linii dużych prędkości
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Prelegent: Stanisław Stadnicki
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
BOGUSZÓW-GORCE Moje miasto.
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
Bogusław Waksmundzki.
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Skrajnia budowli.
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Odcinek zdalnego prowadzenia ruchu
III warianty realizacyjne. Droga wojewódzka 132, której częścią jest ulica Kostrzyńska, aktualnie posiada nawierzchnię w części asfaltową a w części.
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
Historia kolei na terenach południowej Polski
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
i regulacji torów kolejowych
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
„Modernizacja linii kolejowej E30,
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Organizacja ruchu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra przy rondzie Daszyńskiego.
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Magistrala Transsyberyjska
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra Wykonała: Violetta Szwed

LINIA KOLEJOWA NR 274 WROCŁAW ŚWIEBOCKI - ZGORZELEC Linia ta powstała w latach 1842-1868 z połączenia linii o różnej genezie: prywatnej linii Wrocław Świebodzki – Świebodzice Towarzystwa Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej, państwowej linii Zgorzelec / Węgliniec – Lubań – Wałbrzych stanowiącej część planowanej Centralnej Kolei Berlińsko-Wiedeńskiej łącznika Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny Przed II wojnie światową linia była regularnie modernizowana i utrzymywana W roku 1907 cała linia była dwutorowa. W latach 1908-1911 przeznaczono szlak Wrocław – Jelenia Góra i sieć linii bocznych do pilotażowego, pionierskiego w skali światowej zelektryfikowania

LINIA KOLEJOWA NR 274 WROCŁAW ŚWIEBOCKI - ZGORZELEC Po zakończeniu wojny w 1945 roku i zmianie granic państwowych, linia weszła w skład majątku Polskich Kolei Państwowych. Na mocy porozumienia w ciągu trzech tygodni przedwojenny system trakcji elektrycznej zdemontowano i wywieziono do ZSRR jako zdobycz wojenną. Pod koniec lat 90. XX wieku znacząco ograniczono albo wręcz zlikwidowano ruch pasażerski. Zapaść technologiczna spowodowała liczne ograniczenia prędkości na linii do 20-30 kilometrów na godzinę. Stan techniczny linii określano mianem „śmierci technicznej”. W rozkładzie jazdy 2003/2004 nie zaplanowano żadnego pociągu pośpiesznego na tej linii. Odcinek między Jelenią Górą a Wrocławiem pociągi pasażerskie przemierzały w blisko 4 godziny.

KONCEPCJA MODERNIZACJI POŁĄCZENIA WROCŁAW – JELENIA GÓRA Prędkość projektowa na odcinku Wrocław – Świebodzice: 160 km/h Prędkość projektowa na pozostałych (górskich) odcinkach: 120 km/h Długość trasy: 105 km 65 km po istniejącym przebiegu 10 km po zlikwidowanych trasach 30 km nowych

KONCEPCJA MODERNIZACJI POŁĄCZENIA WROCŁAW – JELENIA GÓRA Ruch pociągów pośpiesznych: Marciszów, Wałbrzych, Świdnica Pociągi kursujące lokalnie jako uzupełnienie pociągów pośpiesznych Uatrakcyjnienie połączeń międzynarodowych Połączenie Jelenia Góra – Zgorzelec jako alternatywna trasa z Wrocławia do Drezna. Połączenia z Marciszowa przez Lubawkę i z Jeleniej Góry przez Jakuszyce jako część połączenia alternatywnego na trasie Wrocław - Praga

MODERNIZACJA LINII NR 274 2007r. – początek realizowanej etapami modernizacji; prace rozpoczęto od odcinka Wałbrzych Główny – Boguszów-Gorce. 2009r. – Remont odcinka Wałbrzych Główny – Wałbrzych Fabryczny 2014r. – Zakończenie remontu torów na szlaku z Jaworzyny śląskiej do Świebodzic oraz modernizację trzech mostów na szlaku ze Smolca do Kątów Wrocławskich

MODERNIZACJA LINII NR 274 2016r. - przebudowa odcinka Marciszów – Janowice Wielkie. Oprócz peronów: Zmodernizowano 10 km toru Wymieniono 12 rozjazdów Zmodernizowano przejazdy kolejowo – drogowe Odnowiono23 obiekty inżynieryjne, w tym 5 mostów i 4 wiadukty. Aktualna prędkość na odcinku: do 100 km/h Widok w kierunku Jeleniej Góry z wiaduktu w Ciechanowicach Elewacja dworca w Sędzisławiu po remoncie Stacja Marciszów przed modernizacją

MODERNIZACJA LINII NR 274 2017r – modernizacja toru nr 1 sześciokilometrowego odcinka Janowice Wielkie – Wojanów. Aktualna prędkość na odcinku Pociągi pasażerskie 120 km/h Pociągi towarowe 100 km/h Wymieniono: Tor Urządzenia sterowania ruchem kolejowym Sieć trakcyjną wraz z konstrukcjami wsporczymi Poprawiono odwodnienie Wzmocniono podtorze Remont przeszło 10 przepustów, 2 wiadukty oraz 10 ścian oporowych. Stacja Janowice Wielkie przed modernizacją Stacja Janowice Wielkie po modernizacji

MODERNIZACJA LINII NR 274 odcinek Wrocław Grabiszyn – Smolec. Aktualna prędkość: 140 km/h dla pociągów pasażerskich 100 km/h dla pociągów towarowych Zakres robót budowlanych: oczyszczenie podsypki wymianę podkładów i szyn ścięcie ławy torowiska regulację pochylenia skarpy nasypu regulację toru nr 1 w planie i profilu szlifowanie szyn w torze nr 1 wzmocnienie podtorza przebudowę odwodnienia liniowego przy torze nr 1 wymianę pięciu rozjazdów na stacji Wrocław Zachodni rewitalizację trzech obiektów inżynieryjnych regulację sieci trakcyjnej w torze nr 1 Wrocław Grabiszyn po modernizacji

Smolec Marciszów Imbramowice Wojanów Ciechanowice

WAŁBRZYCH MIASTO KIEDYŚ DZIŚ

ŚWIEBODZICE KIEDYŚ DZIŚ

JAWORZYNA ŚLĄSKA KIEDYŚ DZIŚ

JELENIA GÓRA KIEDYŚ DZIŚ

DALSZE PLANY MODERNIZACJI ŚWIEBODZICE, WAŁBRZYCH SZCZAWIENKO Układ torowy na stacji Świebodzice Zapowiedziano modernizację stacji Świebodzice i Wałbrzych Szczawienko. założono przebudowę układu torowisk wymianę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi przebudowę systemu sterowania ruchem kolejowym Przejazd przez stację Świebodzice z prędkością do 60 km/h Przejazd przez stacje Wałbrzych Szczawienko z prędkością do 100 km/h Planuje się remont ośmiu obiektów inżynieryjnych, w tym jednego mostu i jednego wiaduktu. Układ torowy na stacji Wałbrzych Szczawienko

DALSZE PLANY MODERNIZACJI JAWORZYNA ŚLĄSKA

WAŁBRZYCH ŚRÓDMIEŚCIE

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ