Magistrala Transsyberyjska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Advertisements

Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
TRANSPORT Roman Idczak.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Podstawy trakcji elektrycznej
Trakcja elektryczna Katarzyna Bergiel Wiadomości ogólne
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
INFRASTRUKTURA SAMOCHODOWA
1.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
Dworzec kolejowy w Kościerzynie
Mobilność dla społeczności lokalnych
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Skrajnia budowli.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
Historia kolei na terenach południowej Polski
Podstawy trakcji elektrycznej
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
i regulacji torów kolejowych
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Metro w Londynie Laura Wrońska kl. IIB.
„Modernizacja linii kolejowej E30,
Rosja.
sobota, 28 maja 2016 godz. 15:51 Zapraszam ! Nowe opracowanie graficzne i muz.: H.S. Temat muzyczny: Ivan Rebroff śpiewa „Evening bells“ Format obrazu.
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
„Geograficzne naj... – wszystko co naj... w geografii”
Syberia – kraina geograficzna
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Współczesne środki transportu
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
METRO SZYBKA KOLEJ MIEJSKA.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
16.Jadący ze stałą prędkością 72km/h pociąg osobowy, mija stojący pociąg towarowy o długości 400m. Mijanie trwało 30s. Oblicz długość pociągu osobowego.
597.Tramwaj o masie m=20ton posiada silnik elektryczny o sprawności h=80% przystosowany do napięcia U=500V. W czasie ruchu jednostajnego pod górę o nachyleniu.
Konferencja Uzgodnieniowa Indykatywnego Planu Inwestycyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.
Ruch złożony i ruch względny Prowadzący: dr Krzysztof Polko
Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania
Słynne pociągi i ich trasy.
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Słynne pociągi i ich trasy.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
Zapis prezentacji:

Magistrala Transsyberyjska Jędrzej Gonera

Magistrala Transsyberyjska Moskwa - Władywostok Zarządca: RŻD (Rossijskije żeleznyje dorogi) Koleje Rosyjskie Całkowita długość: 9288,8 km Rozstaw szyn: 1520 mm Prędkość maksymalna: 140 km/h Najdłuższa linia kolejowa na świecie około 30% eksportu Rosji korzysta z magistrali lata budowy: 1891-1916

Szlaki Magistrali Transsyberyjskiej Linia transsyberyjska Linia transmandżurska Linia transmongolska Kolej Bajkalsko-Amurska

Historia 1837 r. - Pierwsze plany kolei przez Syberię 1887 r. - Rozporządzenie komitetu ministrów odnośnie przygotowania projektu szerokość toru? dwa warianty (północny/południowy)

Historia 1837 r. - Pierwsze plany kolei przez Syberię 1887 r. - Rozporządzenie przygotowania projektu szerokość toru? dwa warianty (północny/południowy) 02.1891 r. - Przyjęcie projektu do realizacji 31.05.1891 r. – kamień węgielny - Władywostok

(oddzielne instrukcje, plany, normy budowlane) Budowa Odcinki: Zachodniosyberyjski Środkowosyberyjski Wokółbajkalski Zabajkalski Południowow -Ussuryjski Północno – Ussuryjski (oddzielne instrukcje, plany, normy budowlane)

Budowa Parametry: 1895-96 r.: nachylenia do 18‰ promienie < 300 m jeden tor 1895-96 r.: około 83 tys. robotników około 6 tys. inżynierów i techników

Etapy budowy - I Odcinek zachodniosyberyjski (1892-96 r.) Czelabińsk – Nowosybirsk -1418 km Odcinek środkowosyberyjski (1893-99 r.) Nowosybirsk - Ikruck -1818 km Odcinek południowo-ussuryjski (1891-94 r.) Władywostok – Grafskaja - 408 km

Etapy budowy - II Odcinek północno-ussuryjski (1894-97 r.) Grafskaja – Chabarowsk (361 km) Odcinek zabajkalski (1895-1901 r.) Mysowaja (Babuszkin) – Srietensk (1104 km)

Etapy budowy - III Odcinek wokółbajkalski (1900-1905) Irkuck – Mysowaja (Babuszkin) (307 km) [j. Bajkał] Odcinek zabajkalski (1909-16 r.) Srietensk – Chabarowsk (2051 km)

Odcinek Wokółbajkalski 261 km długości 1900-1905 r. Najdroższy odcinek na całej magistrali 257 tys. Rubli / wiorstę (1067 m) 39 tuneli = 7,3 km 63% robót ziemnych w skałach

Przeprawa promowa Przez Jezioro Bajkał 1900-1905 r. Prędkość 25 km/h Załoga 129 osób 500 pasażerów 2 parowozy 3 wagony Bagaż, poczta

Przeprawa promowa Przez Jezioro Bajkał 1900-1905 r. Prędkość 25 km/h Załoga 129 osób 500 pasażerów 2 parowozy 3 wagony Bagaż, poczta

Eksploatacja i modernizacja parametry linii lokalnej mijanki co 25-55 km 3 pary pociągów / 24 h 1898 r. – utrata przepustowości 1903 r. – przebudowa I WŚ – zniszczenia do 1925 r. - odbudowa do 1938 r. – drugi tor

Elektryfikacja 3 kV, prąd stały: 25 kV, prąd zmienny: 1945-1956 r. odcinek zachodnio i wschodnio-syberyjski 25 kV, prąd zmienny: 1959-2002 r. reszta magistrali

Wzrost średniej masy pociągu 1913 r. – 573 tony 1928 r. – 817 ton 1940 r. – 1301 ton 1950/1960 r. – 2300 do 2500 ton 2008 r. – 7000-9000 ton eksperymentalnie 11670 ton

Ciekawostki 100-lecie – 5 październik 2016 Moskwa – Władywostok – 6 dni 6h Bilety: 1 klasa – ca. 3400 zł 2 klasa – ca. 1505 zł 3 klasa – ca. 903 zł Trasa przekracza 8 stref czasowych

Bibliografia: „Technika Transportu Szynowego” – wydania: 2003/4 „Świat Kolei” – wydanie 2002/11-12, 2003/1, 2010/1, 2010/2 www.transsib.com www.transsib.ru www.pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_Transsyberyjska https://wrowlad.wordpress.com/przygotowania