Reklama ambientowa
Czym jest AMBIENT? Do reklam ambientowych zalicza się wszelkie niestandardowe formy reklamowania produktów. Ambient jest realizowany na specjalne zamówienie klienta pod konkretny produkt i grupę docelową. Akcje te nie są powielane, ze względu na swój indywidualny charakter. Zazwyczaj ambient umieszcza się na środkach komunikacji miejskiej, na przystankach oraz w przestrzeni miejskiej.
McDonald i ambient z wiaty przystankowej. Reklama miała na celu rozpowszechnienie akcji w fast foodzie z darmową kawą. Z dnia na dzień widać ubytek w wiacie, przypominający o końcu akcji. Rimmel “Quick dry”. Celem jest ukazanie niezwykłej właściwości lakieru jaką jest szybkość wysychania.
Zalety i wady reklamy ambientowej. +Niestandardowa reklama osiąga coraz większej popularności, gdyż w dzisiejszych czasach ludzie już się przyzwyczaili do reklamy zwykłej. +Skupia się na wywołaniu zupełnie innych emocji i reakcji u odbiorcy niż zwykła reklama. +Nastawiona na interakcję z odbiorcami. +Nie musi być niezwykle droga, czasem najlepszym rozwiązaniem jest prostota tej reklamy. -Minusem takiej reklamy jest niezwykle ciężkie oszacowanie skuteczności danej akcji. -Wymaga wysokiej kreatywności i znajomości grupy docelowej. -Nie jest powtarzalna, mały zasięg oddziałowywania.
53&v=H6NWTJyWHqc
Co wyróżnia ambient od zwykłej reklamy? Ambient ma na celu wywołanie silnych emocji u odbiorcy - szok, zdziwienie, śmiech, strach. Ten sposób dotarcia do potencjalnych klientów, powoduje, że jest ona o wiele skuteczniejsza od reklam audiowizualnych czy prasowych. Społeczeństwo na co dzień spotyka “setki” takich reklam, ambient więc zostanie lepiej zapamiętany i odebrany. Co ponadto? Ambient jest częścią przestrzeni publicznej, a przez swoją formę zwraca większą uwagę niż np. bilbordy. Ambient może mieć również formę pewnego typu performance, w którym bierzemy udział świadomie lub przypadkiem. Takie performance często przyjmują formę akcji ulicznych. Są one odpowiednio nakręcone i rozprzestrzenione wirusowo przez społeczeństwo w sieci.
Kontrowersje 36.6 Polkomtel w ramach marketingu partyzanckiego doprowadził do pojawienia się wlepek reklamowych na ścianach budynków w dużych miastach. W Łodzi spowodowało to reakcję grupy mieszkańców, których zdaniem były to działania zaśmiecające miasto. Odkleili oni część wlepek, a w pustych miejscach w komiksowych dymkach umieścili nieprzychylne dla marki hasła. Zebrane wlepki zostały w ramach protestu naklejone przy wejściu do salonu Polkomtelu przy ul. Piotrkowskiej.
Dziękuję za uwagę :) Katarzyna Leputa