Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Rodzic jako doradca zawodowy
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
Przestrzeń Kreatywności w Szkole
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Problemy wychowawcze szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Rozwój społeczny dziecka
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
DEBATA SZKOLNA.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
Podziel się z nami swymi marzeniami
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Od szkoły otwartej do szkoły = LIDERA WSPÓLNOTY LOKALNEJ Ewa Kamińska, Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska ds. Polityki Społecznej Piotr Kowalczuk, koordynator.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Dziecko romskie w szkole
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
DEBATA KODEKS 2.0.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku DEBATA SPOŁECZNA Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku

TEMAT DEBATY Kształt edukacji w kontekście wyzwań współczesności i przyszłości w opinii lokalnych liderów.

Zasady obowiązujące uczestników debaty jedna osoba mówi, reszta słucha - nie przekrzykujemy się; czas wypowiedzi – 1,5 minuty słowo moderatora (np. odebranie głosu) jest ostateczne; mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii; krytykujemy wypowiedzi nie osobę; nie mówimy o sprawach osobistych; nie traktujemy krytyki osobiście; szanujemy siebie nawzajem; mówimy krótko i na temat

Zagadnienia, które poruszane będą podczas spotkania Wyzwania XXI wieku dla rozwoju człowieka (ucznia) w opinii lokalnych liderów. Umiejętności i cechy niezbędne do sprostania wyzwaniom XXI wieku w opinii lokalnych liderów. Sposoby dochodzenia do nabycia wcześniej wskazanych umiejętności i cech - rola szkoły i rola lokalnych liderów.

CZĘŚĆ i DEBATY Wyzwania XXI wieku dla rozwoju człowieka (ucznia) w opinii lokalnych liderów. Co jest strategicznym celem polskiej edukacji i lokalnej społeczności? Jak państwo wyobrażają sobie model ucznia polskiej szkoły w dobie globalnej cyfryzacji?

WNIOSKI PO I CZEŚCI DEBATY

Strategiczne cele polskiej edukacji i lokalnej społeczności: Szkoła ma przekazywać nie tylko wiedzę, ale i umiejętności. Uczyć pod kątem wyboru zawodu, tak aby zawód wykonywany w przyszłości był dla ucznia satysfakcjonujący. Szkoła powinna rozpoznawać predyspozycje ucznia i je rozwijać. Szkoła powinna podtrzymywać entuzjazm uczniów oraz ciekawość świata. Szkoła powinna uczyć ciągłego kształcenia się i otwartości na świat.

Model ucznia polskiej szkoły w dobie globalnej cyfryzacji: Szkoła powinna uczyć właściwego, bezpiecznego posługiwania się zasobami Internetu i telefonii komórkowej. Uczeń powinien być krytyczny i asertywny w posługiwaniu się globalną siecią. Szkoła powinna pokierować uczniem tak, aby wykorzystać cyfryzację do rozwoju ucznia.

CZĘŚĆ II DEBATY Umiejętności i cechy niezbędne do sprostania wyzwaniom XXI wieku w opinii lokalnych liderów. Jakie umiejętności i cechy powinien prezentować absolwent szkoły by sprostać wyzwaniom XXI wieku? W jaki sposób powinno się uwzględniać indywidualne potrzeby uczniów, ich talenty i zainteresowania, aby stworzyć możliwość rozwoju w szkole i sprostać potrzebom rynku pracy?

WNIOSKI PO Ii CZEŚCI DEBATY

Umiejętności i cechy jakie powinien prezentować absolwent szkoły, by sprostać wyzwaniom XXI wieku: kreatywność samodzielność umiejętność współpracy w grupie umiejętność autoprezentacji i dialogu umiejętność empatycznej komunikacji tolerancja odporność na stres umiejętność wyrażania uczuć i emocji pozytywna motywacja umiejętność krytycznego wyboru i czytania ze zrozumieniem odpowiedzialność umiejętność krytycznego i logicznego myślenia.

CZĘŚĆ III DEBATY Sposoby dochodzenia do nabycia wcześniej wskazanych umiejętności i cech - rola szkoły i rola lokalnych liderów. W jaki sposób powinna układać się współpraca szkoły, lokalnych władz i społeczności, aby umożliwić uczniom nabycie wcześniej wskazanych umiejętności i cech? W jaki sposób polska szkoła i społeczeństwo może stworzyć warunki kreatywnego rozwoju uczniów?

WNIOSKI PO Iii CZEŚCI DEBATY

angażowanie społeczności lokalnej do przedsięwzięć szkolnych; Sposoby jak powinna układać się współpraca szkoły, lokalnych władz i społeczności, aby umożliwić uczniom nabycie wcześniej wskazanych umiejętności i cech: angażowanie społeczności lokalnej do przedsięwzięć szkolnych; rodzice powinni wychodzić z propozycjami spotkań poza szkołą (np. poznawanie zawodów); społeczność lokalna dzieli się z uczniami swoimi talentami, doświadczeniami w ramach aktywności pozalekcyjnej; wychowanie w kierunku samodzielności w szkole i poza nią; rodzice i społeczność lokalna daje przykłady dobrych inicjatyw np. teatr rodziców.

DZIĘKUJEMY ZA UDZIAŁ W DEBACIE