Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI. 2016 – VI. 2017) Grzegorz Kruk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nie pal przy mnie proszę
Advertisements

Białystok r..
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie lokalnego programu edukacyjnego pt. ”Dbam o siebie – żyję zdrowo”
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Założenia VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
„ZNAJD Ź WŁA Ś CIWE ROZWI Ą ZANIE” Program profilaktyki antynikotynowej.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w m. st. Warszawie ul. Kochanowskiego 21, Oddział Promocji Zdrowia, ul. Cyrulików 35; tel. 22/ ÷08;
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Program antynikotynowy. Zajęcia - „Co i dlaczego dymi?” Najskuteczniejszym działaniem w dziedzinie profilaktyki chorób odtytoniowych jest zapobieganie.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
Projekt „Lekki tornister”
r. Białystok.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Nie pal przy mnie, proszę
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Różnorodność przestrzenią dialogu”
Przedszkole Promujące Zdrowie
Droga do Krajowego Certyfikatu Szkoła Promująca Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
Zapis prezentacji:

Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI. 2016 – VI. 2017) Grzegorz Kruk

Cel główny programu Zapobieganie paleniu tytoniu wśród młodzieży szkolnej.

Cele szczegółowe programu Zwiększenie wiedzy w zakresie szkodliwości dymu tytoniowego Kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie własne i swoich bliskich Kształtowanie postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia tytoniu

Uczestnicy programu W realizacji VII edycji programu „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” w roku szkolnym 2016/2017 wzięło udział 21 Szkół Gimnazjalnych. W programie uczestniczyło 2402 uczniów oraz 1051 rodziców

Liczba uczniów uczestniczących w programie

Zaangażowanie organizacji młodzieżowych i liderów zdrowia (liczba szkół)

Udział rodziców w działaniach realizowanych w ramach programu Uczestnictwo w zebraniach (przedstawienie założeń i celów, przekazanie ulotek) Udział w wywiadówkach profilaktycznych Udział w prelekcjach i prezentacjach multimedialnych Otrzymanie listu informującego o realizacji programu w szkole Udział w indywidualnych konsultacjach dla rodziców palących zorganizowanych przez koordynatora projektu Udział w festynach rodzinnych i innych imprezach środowiskowych Sponsorowanie nagród przez rodziców

Sposoby realizacji VI edycji programu Realizacja programu w formie 5 zajęć warsztatowych wg proponowanych scenariuszy + modyfikacje Organizacja imprez środowiskowych, przedstawień, wystaw Konkursy wiedzy, plastyczne Układanie piosenek i rymowanek o tematyce antynikotynowej Wykonanie prezentacji multimedialnych przez uczniów Warsztaty z psychologiem

Sposoby realizacji VI edycji programu Wykonanie przez uczniów plakatów z hasłami Realizacja akcji „Rzuć palenie razem z nami” i „Światowy Dzień bez Tytoniu” Apel szkolny Rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami uczniów palących

Podsumowanie realizacji programu Program „Znajdź Właściwe Rozwiązanie” realizowało 13 szkół z miasta Białystok i 8 z powiatu ziemskiego. Do realizacji włączono partnerów: Departament Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Białymstoku oraz Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej Oddział Terenowy w Białymstoku. Zorganizowano szkolenie dla koordynatorów szkolnych programu. Szkolni koordynatorzy przeszkolili realizatorów programu w swoich szkołach, aby mogli oni przeprowadzać warsztaty z uczniami. Na stronie internetowej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku zamieszczono w formie elektronicznej materiały ze szkolenia koordynatorów programu oraz druki sprawozdawcze.

Podsumowanie realizacji programu W szkołach program był realizowany przez koordynatorów (nauczycieli) samodzielnie, bądź przy współpracy z nauczycielami przyrody, biologii, wychowania fizycznego, pielęgniarkami szkolnymi i wychowawcami klas. Zajęcia zostały przeprowadzone według założeń programu oraz rozszerzone o różne formy w zależności od pomysłów nauczycieli np.: konkursy plastyczne, konkursy wiedzy, konkurs na prezentację multimedialną, wywiadówki profilaktyczne, festyny prozdrowotne, projekcje filmów, wystawy prac plastycznych uczniów. Treści programowe zostały wpisane do szkolnego programu profilaktyki i programu wychowawczego szkoły. Podejmowane działania były dokumentowane w dziennikach lekcyjnych, dzienniku i dokumentacji pedagoga szkolnego, na stronie internetowej szkoły. Działania były prowadzone metodami aktywnymi, a uczniowie i nauczyciele bardzo angażowali się w realizację działań. Rodzice również uczestniczyli w działaniach programu, byli również sponsorami nagród w realizowanych konkursach antynikotynowych

Podsumowanie realizacji programu Realizatorzy w szkole pozytywnie ocenili program zarówno pod względem merytorycznym, dostosowania treści do odbiorców, jak i różnorodności form pracy. W opinii koordynatorów szkolnych wzrosła wiedza uczniów na temat szkodliwości dymu tytoniowego na organizm człowieka. Zwiększyła się także świadomość dotycząca kształtowania umiejętności dbania o zdrowie własne i swoich bliskich. Nastąpił wzrost integracji uczniów z grupą rówieśniczą oraz wzrost umiejętności społecznych. Na podstawie przeprowadzonych wizytacji programowych można stwierdzić ,że program był realizowany w szkołach z dużym zaangażowaniem wszystkich realizatorów i uczniów

Realizacja programu „Znajdź właściwe rozwiązanie w roku szkolnym 2017/2018 W ramach „Podlaskiego program zwalczania następstw zdrowotnych używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych” Oraz Programu Ograniczania Zdrowotnych Następstw Palenia Tytotniu na lata 2014-2018

Partnerzy programu Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej Oddział Terenowy w Białymstoku Departament Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Białymstoku Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Białymstoku Działania programowe wspierane finansowo ze środków z budżetu miasta Białystok w ramach projektu „Działania zmierzające do zmniejszenia palenia tytoniu wśród mieszkańców miasta Białystok " realizowanego przez Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej Oddział Terenowy w Białymstoku

Odbiorcy programu uczniowie klas 7 SP i gimnazjum rodzice nauczyciele

Realizacja programu Zajęcia warsztatowe z uczniami (w oparciu o scenariusze z poradnika) Spotkanie z rodzicami List do rodziców Inne formy wg potrzeb i możliwości Zajęcia 1. Poznajmy się bliżej Zajęcia 2. Laboratorium ciała Zajęcia 3. Naucz się mówić „nie” Zajęcia 4. Znajdź właściwe rozwiązanie Zajęcia 5. Uwierz w siebie

PORADNIK i materiały do pobrania www.psse.bialystok.pl

Wzmocnienia programu Realizacja akcji Światowy Dzień Rzucania Palenia (trzeci czwartek listopada) Realizacja akcji Światowy Dzień bez Tytoniu (31 maja)

Możliwość zorganizowania punktu informacyjno-edukacyjnego z konkursami dla szkół

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU PROFILAKTYKI PALENIA TYTONIU DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM „ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE” W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 ”

Termin sprawozdania 5 czerwca 2018r. wypełniony kwestionariusz sprawozdania z realizacji programu Należy dostarczyć najpóźniej do dnia : 5 czerwca 2018r. ( lub wcześniej) do koordynatora powiatowego na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Białymstoku ul. Warszawska 57a 15-062 Białystok e-mail: pz@psse.bialystok.pl

Dziękuję za uwagę