Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
 Rodzaje rozmów    Emotikony    Najpopularniejsze Czaty w Polsce    Najpopularniejsze komunikatory w Polsce    Plusy używania komunikatorów.
Literowe oznaczenia dla wielkości niewiadomych stosował już starożytny myśliciel Diofantos. Za ojca współczesnej algebry uważany jest matematyk francuski.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Wyrażenia Algebraiczne Bibliografia Znak 1Znak 2 Znak 3 Znak 4 Znak 5 Znak 6 Znak 7 Znak 8 Znak 9 Znak 10 Znak 11.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Zmienne losowe Zmienne losowe oznacza się dużymi literami alfabetu łacińskiego, na przykład X, Y, Z. Natomiast wartości jakie one przyjmują odpowiednio.
Karolina Supera Michał Krajewski. Struktura w formie drzewa Funktor jest węzłem Składniki struktur są gałęziami W strukturze możemy zagnieżdżać inne struktury.
PODSUMOWANIE 1. ZTS ZAZ SPOŁDZ. SOC. EFS VIP 2 ZTS – ZROBIMY TO SAMI ZAZ SPOŁDZ. SOC. EFS VIP 3.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Lekcja 17 Budowanie wyrażeń algebraicznych Opracowała Joanna Szymańska Konsultacje Bożena Hołownia.
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
KOMBINATORYKA.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
I T P W ZPT 1 Realizacje funkcji boolowskich Omawiane do tej pory metody minimalizacji funkcji boolowskich związane są z reprezentacją funkcji w postaci.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Katarzyna Rychlicka Wielomiany. Katarzyna Rychlicka Wielomiany Przykłady Wykresy funkcji wielomianowych Równania wielomianowe Działania na wielomianach.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
 Przedziałem otwartym ( a;b ) nazywamy zbiór liczb rzeczywistych x spełniających układ nierówności x a, co krócej zapisujemy a
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
System operacyjny Renata P. System operacyjny - jest to zbiór nadrzędnych i niezbędnych programów umożliwiających pracę na komputerze. Jest on pośrednikiem.
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
PODZIELNOŚĆ WIELOMIANÓW
Okrąg i koło Rafał Świdziński.
Lokalne źródła prawa – zarys
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji
Podstawowe polecenia systemu
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Ciąg arytmetyczny Opracowały : Iwona Głowacka i Małgorzata Jacek.
Logarytmy.
Pamięci Henryka Pawłowskiego
Miejsce zerowe i znak funkcji w przedziale
Liczby pierwsze.
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Konsultacja Bożena Hołownia
ZBIÓR WARTOŚCI WARTOŚĆ NAJMNIEJSZA WARTOŚĆ NAJWIĘKSZA
Funkcja – definicja i przykłady
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Efektywność wykorzystania TI
Tomasz Gizbert-Studnicki
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Elementy fizyki kwantowej i budowy materii
„Na wyżynach myślenia”
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Statystyka i Demografia
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Doskonalenie rachunku pamięciowego u uczniów
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Grazyna Mirkowska Matematyka Dyskretna PJWSTK 2001
Zapis prezentacji:

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu www.szkolnictwo.pl Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu www.szkolnictwo.pl mogą być wykorzystywane przez jego Użytkowników wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego oraz do użytku w szkołach podczas zajęć dydaktycznych. Kopiowanie, wprowadzanie zmian, przesyłanie, publiczne odtwarzanie i wszelkie wykorzystywanie tych treści do celów komercyjnych jest niedozwolone. Plik można dowolnie modernizować na potrzeby własne oraz do wykorzystania w szkołach podczas zajęć dydaktycznych.

ZBIORY DZIAŁANIA NA ZBIORACH Na liczbach możemy wykonywać różne działania – można wyznaczyć sumę liczb, iloczyn, różnicę. Mówiąc o zbiorach możemy wyznaczyć elementy, które należą do sumy zbiorów, iloczynu, różnicy zbiorów.

(część wspólna zbiorów) ILOCZYN ZBIORÓW (część wspólna zbiorów) Iloczyn zbiorów A i B to zbiór elementów, które należą do zbioru A i jednocześnie należą do zbioru B. Iloczyn zbiorów oznaczamy: matematycznie zapiszemy: ILOCZYN ZBIORÓW A B

B A przykład 1 2 10 13 4 8 11 18 przykład 2 Podane są dwa zbiory 2 10 13 4 8 11 18 Częścią wspólną zbiorów A i B jest zbiór dwuelementowy. Liczby 10 i 11 należą do zbioru A i jednocześnie do zbioru B. przykład 2 Podane są dwa zbiory Liczby 0 i 1 należą zarówno do zbioru A jak i do zbioru B.

przykład 3 X Y -4 -2 -7 -1 1 Zbiory X i Y nie mają wspólnych elementów – ich częścią wspólną jest zbiór pusty. Wtedy zbiory X i Y nazywamy rozłącznymi.

przykład 4 Zbiór A to zbiór liczb całkowitych ujemnych niemniejszych od -4. Zbiór B to zbiór naturalnych dzielników liczby 8. Wypiszmy elementy zbioru A i zbioru B. Łatwo zauważyć, że nie ma takich liczb, które należą do zbioru A i jednocześnie należą do zbioru B. Dlatego zbiory te są rozłączne co zapiszemy:

SUMA ZBIORÓW Suma zbiorów A i B to zbiór elementów, które należą do zbioru A lub należą do zbioru B (co najmniej do jednego ze zbiorów). Sumę zbiorów oznaczamy: matematycznie zapiszemy: SUMA ZBIORÓW B A

przykład 1 B A 1 8 0 6 12 5 W zbiorze liczby ustawiamy rosnąco i wtedy powyższy zbiór zapiszemy: Liczbę „0” która jest w części wspólnej zapiszemy jeden raz w zbiorze.

K L przykład 2 A – zbiór liczb naturalnych mniejszych od 8 B – zbiór naturalnych dzienników liczby 6 Wypiszmy elementy zbiorów: wtedy sumą zbiorów A i B jest zbiór: przykład 3 K L a b m p c d e

RÓŻNICA ZBIORÓW Różnicą zbiorów A i B to zbiór tych elementów, które należą do zbioru A i nie należą do zbioru B. Różnicę zbiorów A i B oznaczamy: matematycznie zapiszemy: RÓŻNICA ZBIORÓW A i B A B RÓŻNICA ZBIORÓW B i A B A

A B 4 7 1 2 10 Wypiszmy wszystkie liczby, które należą do różnicy zbiorów A i B, czyli są w zbiorze A, ale nie ma ich w zbiorze B. (liczby oznaczone kolorem czerwonym) Wypiszmy liczby, które należą do różnicy zbiorów B i A, czyli są w zbiorze B, ale nie ma ich w zbiorze A. (liczby oznaczone kolorem zielonym) UWAGA! RÓŻNICA ZBIORÓW NIE JEST DZIAŁANIEM PRZEMIENNYM.

A’ X A DOPEŁNIENIE ZBIORU to szczególny przypadek różnicy zbiorów. Dopełnienie zbioru A to zbiór tych elementów, które należą do zbioru X i nie należą do zbioru A. (często zbiór X nazywamy przestrzenią) A Dopełnienie zbioru A oznaczamy: matematycznie zapiszemy:

X przykład: B 10 14 2 8 Dopełnieniem zbioru B będą wszystkie liczby, które należą do zbioru X, ale nie należą do zbioru B.

Mając dane zbiory wyznaczmy wszystkie możliwe działania na nich: X = {-3,0,2,5,6,7} X A Elementy należące do zbiorów wypiszmy rosnąco. 2 -3 7 B 5 6