Dragon Suits
Streszczenie Kierownicze/Opis projektu: Sprzedaż importowanych, chińskich garniturów za pośrednictwem 3 punktów sprzedaży (Warszawa, Kraków, Wrocław) oraz strony internetowej. Synergia tych dwóch kanałów sprzedaży. Popularyzacja garniturów jedwabnych. Wykorzystanie luki po wycofaniu się z rynku odzieżowego wielu zachodnich marek. Nakłady kapitałowe: wkład dwójki założycieli 100 000 zł, kredyt bankowy na okres 5 lat, oproc. 6% rocznie na kwotę 300 000 zł, linia kredytowa do kwoty 50 000 zł. W ostateczności w przypadku problemów z płynnością kredyt krótkoterminowy 9% w skali roku.
RYNEK: Nisza rynkowa: garnitury kaszmirowe. Wycofanie się w ostatnich latach z rynku odzieżowego w Polsce wielu firm odzieżowych, m.in. GAP, Cottonfield. Kampania marketingowa „na wejście” 30 000 zł, za pośrednictwem AdWords (Google). 10 000 zł na stworzenie logo i rozpropagowanie firmy za pośrednictwem mediów społecznościowych. 5 000 miesięcznie na kontynuowanie tych kampanii w kolejnych miesiącach. Założenia sprzedaży w I miesiącu: 75 wełnianych (jeden raz na 2 dni w każdym z punktów, plus jeden dziennie przez internet), 30 kaszmirowych (jeden dziennie łącznie ze wszystkich kanałów, a także 180 dodatków. Zakładane tempo wzrostu w I roku 2,5% miesięcznie dla wełnianych i dodatków, 4% dla kaszmirowych. W kolejnych latach 15% rocznie wełniane i dodatki, 25% kaszmirowe.
Dane tabelaryczne w .xls
Kalkulacja kosztów i nakładów: Płace: 9 sprzedawców (9x 2 500zł), 3 krawcowe (3x 3 500zł), 2 administracyjnych (2x 3 200zł), 2 IT (2x 5 000zł). Narzut ub. społ 25% Nakłady inwestycyjne na ŚT: 3x 15 000 zł + biuro 10 000 zł. Amortyzacja miesięczna 916,67 zł. Miesięczny koszt wynajmu 3 lokali sprzedażowych i biura = 25 000 zł. Koszty finansowe: harmonogram spłaty w .xls. Równa rata kapitałowa. Pozostałe koszty funkcjonowania to m.in.: - transport - 35 zł/szt. - cła i opłaty - 20 zł/szt. - koszty formalne rejestracji - 2000 zł (jednorazowo) - zwroty - 2% sprzedaży - demonstracyjne – 2% sprzedaży etc.
Ocena finansowa: Subiektywna Potencjał. Słabe wyniki finansowe w pierwszych 3 latach. Problemy płynnościowe (!) Ryzyko kursowe. Przy kontynuowaniu wzrostu sprzedaży, perspektywa geometrycznego przyrostu zysków.
Ocena finansowa: B) Analiza Dwa problemy: 3 różnorodne produkty i KOSZT STAŁY wyższy od MARŻY BRUTTO w pierwszych latach. BEP na podstawie udziału w sprzedaży. NPV = -417 tys. zł ale z pozytywną tendencją.