Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Advertisements

1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
1 Szanse powrotu byłych osadzonych na otwarty rynek pracy w świetle doświadczeń z realizacji projektów finansowanych w ramach PIW EQUAL Wrocław, 30 stycznia.
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
Prawa kobiet w XXI wieku
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
Depresja jest stanem charakteryzującym się długotrwale obniżonym nastrojem oraz szeregiem innych objawów psychicznych i somatycznych.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
RZĄDOWY PROGRAM WOJEWODA KUJAWSKO-POMORSKI.
I Ogólnopolska Konferencja Naukowo–Szkoleniowa
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 sierpnia 2015 r
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Sześciolatek w obliczu zmian
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
GDY GNIAZDO OPUSTOSZEJE...
Jak uczyć o uchodźcach? Szkolenie dla edukatorów i edukatorek
Przemoc wobec dzieci w rodzinach uchodźczych
Jak wspierać rodziców małych dzieci w wychowaniu bez przemocy – doświadczenia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Renata Szredzińska Warszawa, 30 listopada.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
„Różnorodność przestrzenią dialogu”
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI
Program profilaktyczno-wychowawczy
PROJEKT SYSTEMOWY SZANSA
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Miasto Przyjazne Dzieciom
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Rozwój psychospołeczny dziecka w wieku 6 – 12 lat
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Metody radzenia sobie ze stresem
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Współczesne kierunki polityki społecznej
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne Przemoc wobec dzieci Doświadczenia we wsparciu psychologicznym uchodźczyń i ich dzieci w ośrodkach dla uchodźców. Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne

Psychospołeczne skutki migracji u dzieci Deficyt poczucia bezpieczeństwa i przynależności Reakcja Stresu Pourazowego (PTSD) Posttraumatyczne zaburzenia rozwojowe (DTD) Przeżywanie straty i żałoby (wiele rodzajów) Luka edukacyjna Konflikty między generacyjne Zaburzone relacje z rówieśnikami Zmiany w zakresie tożsamości Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich i Miasta Stołecznego Warszawy

Bagaż doświadczeń dziecka i rodziny Poczęcie w wyniku gwałtu małżeńskiego Powtarzająca się przemoc domowa Przemoc ojca nad matką Wielokrotne porwania dzieci Ciągła sytuacja zagrożenia Ucieczka z kraju Budowanie nowego życia w Polsce

Mamy i dzieci uchodźcy Kultura pochodzenia Wiele lat wojen i niepokojów społecznych Niższa pozycja kobiety i dziewczynki Wychowanie autorytarne Oczekiwanie podporządkowania się hierarchii i normom Większe przyzwolenie na kary cielesne Kobiety i ich dzieci są ofiarami przemocy

Zaburzenia rozwojowe u dzieci po doświadczeniach traumatycznych Brak zdolności korygowania, wygaszania pobudzenia emocjonalnego Zaburzenia snu i łaknienia, zaburzenia wydalania, nieregularny puls, oddech. Nadmierna reaktywność lub za niska reaktywność na dotyk i dźwięk dezorganizacja z powodu przeciętnych, rutynowych bodźców uporczywe zachowania samouspokajające (kołysanie, obgryzanie paznokci, jąkanie, uderzanie, moczenie się) zaburzenia koncentracji, umiejętności uczenia się, radzenia sobie ze stresem, niezdolność do inicjowania i utrzymania działań celowych Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich i Miasta Stołecznego Warszawy

Skutki doświadczania przemocy u kobiet Wycofanie, zaburzenia lękowe, depresja Zbytnia reaktywność i drażliwość Zaburzenia pamięci Brak poczucia sprawczości i kompetencji Zaburzenia snu i łaknienia

Wsparcie mam i dzieci po doświadczeniach traumatycznych Wszechstronna diagnoza dziecka ( medyczna i psychologiczna) 1. Wzmacnianie relacji opiekun- dziecko Stabilizowanie i wzmacnianie podstawowych, nieświadomych struktur. Wzmacnianie relacji przywiązania Budowanie poczucia bezpieczeństwa 2. Wzmacnianie kompetencji autoregulacji u dziecka Zarówno osobistych jak i interpersonalnych 3. Wzmacnianie kompetencji wychowawczych rodziców ( mam). Regulacja emocji własnych i emocji dziecka Wsparcie w konstruktywnym radzeniu sobie z trudnościami (napady lękowe, niestabilność emocjonalna, konflikty interpersonalne) Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich i Miasta Stołecznego Warszawy

Wsparcie mam i dzieci po doświadczeniach traumatycznych W procesie terapeutycznym kluczowe znaczenia ma relacja mamy z dzieckiem/ dziećmi Dla dziecka mama jest czynnikiem stabilizującym Dla mamy dziecko jest czynnikiem mobilizującym Wspólna praca terapeutyczna przynosi obu stornom wymierne korzyści

Kontakt www.forummigracyjne.org Marta Piegat-Kaczmarczyk m.piegat-kaczmarczyk@forummigracyjne.org www.forummigracyjne.org