Social media marketing część 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Internetowa Akademia Biznesu
Advertisements

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Search Engine Optimization
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
INFORMACJA MARKETINGOWA
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Kampania Cross- Marketingowa Założenia Kampanii Cross-promocja dla batonów marki Snickers oraz usługi stremingu muzyki - Deezer Umieszczenie wewnątrz opakowań.
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Segmentacja rynku.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
HOOP - Dzień Przytulania
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Dominika Muś TiR, grupa 2b
KURS SOCIAL MEDIA MARKETING SKUTECZNA STRATEGIA KOMUNIKACJI –CZĘŚĆ 1
Bezpieczeństwo w sieci
Jak zarabiać w Internecie
SOCIAL MEDIA MARKETING CZĘŚĆ 3 KINGA ŁUKASZEWSKA
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Social media marketing część 2 CELE, ODBIORCY, ANALIZA DZIAŁAŃ KINGA łUKASZEWSKA

wstęp W części 2 dowiesz się, w jaki sposób wyznaczyć cele swojej strategii. Jak dobrać grupę docelową, z którą będziesz się komunikować za pomocą mediów społecznościowych oraz co musisz wiedzieć o swoim odbiorcy. Podjęta zostanie również kwestia analizy SPIS ZAGADNIEŃ Trafiaj do celu Kim jest Twój odbiorca? Analiza

CEL WIZERUNKOWY budowanie wizerunku - odpowiednią identyfikację marki w świadomości odbiorcy Ujmując prościej – to jak chcesz być widzianym w oczach odbiorców Cel wizerunkowy nie jest przeliczalny bezpośrednio na wyniki sprzedaży

Przykłady celów wizerunkowych budowa lub zmiana wizerunku marki umocnienie obecnego wizerunku rozszerzenie wizerunku o nowy kontekst zwiększenie rozpoznawalności budowa trwałych relacji z klientem

CEL SPRZEDAŻOWY kierowanie ruchu do sklepu internetowego zwiększenie liczby klientów lub uczestników wydarzenia uzyskanie konkretnych wyników sprzedaży obsługa zapytań potencjalnych klientów

CEL OPERACYJNY to konkretny wynik, który przybliża do osiągnięcia założonego celu sprzedażowego lub wizerunkowego Przykłady celów operacyjnych: dotarcie z przekazem do min. 100 tys. odbiorców zaangażowanie w dyskusję 100 osób z grupy docelowej

PODRÓŻ KONSUMENTA Budowanie świadomości Zainteresowanie Rozważanie Zakup Lojalność

Jaki powinien być cel jednoznaczny - określony na tyle precyzyjnie, by nie pozostawiał wątpliwości i nie pozwalał na różne sposoby interpretacji. • mierzalny – pozwalający na łatwe oszacowanie, a w efekcie umożliwiający sprawdzenie, czy strategia przynosi zamierzone efekty. • określony w czasie – wyznaczenie terminu osiągnięcia celu (tzw. deadline)

przykład 1 - poprawnego definiowania celów zawiera określony czas, jest precyzyjny i pozwala na zmierzenie efektywności działań „Działania w naszej strategii kładziemy nacisk na dwa kluczowe cele. Chcemy zmienić wizerunek naszej marki, tak aby była postrzegana jako bardziej dostępna, przyjazna i tańsza, co w przeciągu najbliższego kwartału przełoży się na dwukrotny wzrost liczby zakupów dokonanych on- line”.

PRZYKŁAD 2 W drugim przypadku, klient nie wyraził swych oczekiwań w sposób klarowny. Takie założenia mogą być zostać zinterpretowane na wiele sposobów i nie przełożyć się na wymierne efekty „Nasza firma niebawem wejdzie na rynek z zupełnie nową linią produktów. Do tego czasu chcemy zwiększyć popularność marki w mediach społecznościowych i zyskać nowych fanów, zaangażowanych w dyskusję na temat pojawiających się naszym sklepie nowości”.

KIM JEST TWÓJ ODBIORCA? Nie da się spełnić oczekiwań wszystkich. Skoncentruj się więc na tych, których potrzeby można zaspokoić. Grupa docelowa czyli tzw. target – to wszyscy odbiorcy, do których kierowany jest dany produkt, usługa oraz przekaz w kampanii reklamowej. Jej określenie jest niezwykle ważne również w przypadku tworzenia strategii social media Poza ustalonym celem, to właśnie wybór grupy docelowej będzie mieć szczególny wpływ na charakter prowadzonych działań Przykładowo, jeżeli w Twojej grupie docelowej znajdą się jedynie osoby powyżej 45. roku życia, raczej nie podejmiesz próby komunikacji z nimi za pomocą reklamy na Snapchacie, gdyż z tego kanału korzysta głównie młodzież w wieku szkolnym

Grupa docelowa - definiowanie przedział wiekowy miejsce zamieszkania płeć wykształcenie stan cywilny, liczba dzieci dochody status społeczny W przypadku działań social media, kluczowe jest również pytanie o to, z jakiego urządzenia korzysta Twój odbiorca. To czy najczęściej używa on komputera (tzw. desktop), smartfona (tzw. mobile) czy tableta, może mieć wpływ na rodzaj publikowanych treści (contentu) lub np. na format zakupionej reklamy. Wg najnowszych badań, stale rośnie liczba użytkowników smartfonów.

Poznać się bliżej Marketingowa przewaga mediów społecznościowych nad tradycyjnymi: niższe koszty reklamy ułatwione możliwości publikacji treści dostęp do szczegółowych danych o odbiorcach i klientach Social media to niezastąpione dotąd źródło wiedzy nt. zachowań, nawyków, zainteresowań, stylu życia, a nawet wyznawanych wartości Twoich odbiorców, czyli tzw. aspektów psychograficznych Przykładem tak wyodrębnionej grupy docelowej mogą być miłośnicy przyrody, osoby uprawiające jogging lub młodzi patrioci.

persona Narzędziem przodującym w tak precyzyjnym targetowaniu jest dziś Facebook. Zaletą szczegółowego zdefiniowania grupy docelowej jest większa skuteczność wysyłanego komunikatu Jedną z częstszych i najskuteczniejszych metod na lepsze zrozumienie grupy docelowej w social media marketingu jest tworzenie tzw. persony. Poprzez personalizację czyli wizualizację konkretnej osoby z imieniem i nazwiskiem, tworzona jest postać o precyzyjnie określonych zwyczajach, cechach charakteru, sytuacji życiowej, wartościach itd. Tak „stworzona” osoba pomaga w dotarciu, co pozwala zrozumieć najważniejsze potrzeby odbiorcy.

Dobrą praktyką jest znalezienie w social media profilu autentycznej osoby, posiadającej konto w danym serwisie społecznościowym. Po dokładnej analizie jej social mediowych zachowań: jakiego rodzaju wpisy komentuje, co udostępnia, co lubi, czym się interesuje, jakich ma znajomych itd.), możesz otrzymać gotową odpowiedź na to, kim jest Twój odbiorca

ODBIORCA Kim jest? Co robi w życiu? Czym się kieruje? Jak wygląda jego typowy dzień? Jak często i gdzie korzysta z internetu? Jakie jego problemy możesz rozwiązać? Jakie są jego intelektualne potrzeby? Jakim budżetem czasu dysponuje? (tempo życia) Jakie jest jego podejście do mody/zdrowia/sportu itd.? Czy utożsamia się z jakąś zbiorowością? Podczas analizy grupy docelowej jednym z przydatnych narzędzi jest Facebook Audience Insights, na którym możesz sprawdzić aktywność wybranej grupy docelowej.

ANALIZA SWOT Nie można rozpoczynać działań w social mediach bez szczegółowej analizy wewnętrznych i zewnętrznych czynników, wpływających na markę lub produkt Analiza to kolejny, niezmiernie ważny element strategii W tym wypadku warto skorzystać z klasycznej metody stosowanej w marketingu – analizy SWOT określającej mocne i słabe strony, jak i szanse oraz zagrożenia dla marki lub produktu

Ustalając strategię social media, należy podjąć analizę następujących czynników: Dyskusja on-line Konkurencja Dotychczasowe działania Wizerunek marki Trendy rynkowe

DYSKUSJA ON-LINE Czy Twój produkt/marka istnieje w świadomości internautów? Być może już o niej mówią? Warto sprawdzić co. Możesz monitorować media za pomocą takich narzędzi jak Sentione, Brand24 lub Sotrender. Możesz również spróbować sprawdzić to na własną rękę

KONKURENCJA Ten case zdaje się być podstawowy, jednak często omijany! To ważne jak działa Twoja konkurencja. Być może stosuje metody, które dobrze się sprawdzają? Zastanów się również, co może Cię od niej odróżnić

DOTYCHCZASOWE DZIAŁANIA Warto spojrzeć na siebie z dystansu. Jak do tej pory przebiegały Twoje działania, być może pewne działania zostały pominięte. Jeśli debiutujesz, zastanów się dlaczego dopiero teraz?! Pewne zaległości trzeba będzie nadrobić

WIZERUNEK MARKI Czy Twój wizerunek pasuje do Ciebie? Być może Twoje działania mają dotyczyć drogiego produktu, który dopiero będziesz wprowadzać, tymczasem Twoja firma nie jest odbierana jako ekskluzywna? Ustal jak chcesz być widziany i czy na pewno tak właśnie jesteś odbierany

TRENDY RYNKOWE To jak rozglądanie się w koło. Aplikacje na Facebooka już dawno stały się niemodne, Twitter już jakiś czas temu wprowadził reklamy, hitem sezonu 2016 okazały się animowane gify, a ogólną tendencję wzrostową notują urządzenia mobilne. To przykład trendów, które mogą mieć niebagatelny wpływ na skuteczność Twoich działań w sieci

Odpowiedz na pytania Jakie są rodzaje celów? Jakie cechy powinien mieć cel strategii social media? Co to jest grupa docelowa? Co warto wiedzieć o grupie docelowej? Do czego służy analiza SWOT? Jakie aspekty warto analizować w strategii social media?