i młodzieży Opracowała na podstawie dostępnych materiałów:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Advertisements

BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
Nasza Biblioteka 2011.
Cała Polska czyta dzieciom
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Bookcrossing jako nowa forma popularyzowania czytelnictwa
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Biblioteka szkolna.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
BIBLIOTEKA gimnazjum im. Konstantego Parczewskiego w Niemenczynie 2014.
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Zapraszam do biblioteki
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Książki naszych marzeń
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Organizacja roku szkolnego 2015/2016
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Książka żyje tylko wtedy, gdy jest czytana!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
Wpływ czytania na rozwój intelektualny dzieci i młodzieży
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Innowacja pedagogiczna
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak inspirować zainteresowania czytelnicze uczniów szkoły podstawowej Z doświadczeń nauczyciela bibliotekarza Opracowała Monika Rowińska.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Szkoła Podstawowa Nr 1im. Tadeusza Kościuszki w Białobrzegach
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Wybór tytułów książek do biblioteki szkolnej przez głosowanie.
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

i młodzieży Opracowała na podstawie dostępnych materiałów: mgr Danuta Suska, nauczyciel bibliotekarz

oraz rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Decyzją Minister Edukacji Narodowej - w poprzednim, jak i w bieżącym roku szkolnym - jednym z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa jest upowszechnianie czytelnictwa oraz rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.

„Książki naszych marzeń” W ubiegłym roku szkolnym przystąpiliśmy do realizacji rządowego programu „Książki naszych marzeń”. Projekt wspierania czytelnictwa zapewnił środki na zakup książek do biblioteki szkolnej.

Biblioteka szkolna oferuje całej społeczności szkolnej liczne atrakcje i bogate formy wspierania czytelnictwa i popularyzacji literatury: wystawy, prezentacje książkowe, konkursy, lekcje biblioteczne, pogadanki i dyskusje czytelnicze, indywidualne rozmowy z czytelnikiem, pedagogizacje, warsztaty, zabawy, akcje proczytelnicze, gazetki…

ZOSTAŃ PRZYŁAPANY NA CZYTANIU!” Na szkolnym korytarzu wygospodarowano „kącik czytelnika”. Regał mieści kilkanaście książek dla dzieci i młodzieży z zakładkami wykonanymi przez uczniów naszej szkoły i jej absolwentów.

„POCZYTAJ MI, PRZYJACIELU” czyli starsi uczniowie czytają młodszym w ramach ogólnopolskiej akcji

„PORANEK Z MOJĄ ULUBIONĄ KSIĄŻKĄ Z BIBLIOTEKI SZKOLNEJ”

„ZOSTAW SWÓJ ŚLAD W BIBLIOTECE” Akcja polega na podarowaniu bibliotece szkolnej przeczytanych już książek i czasopism z domowej biblioteczki. Kilkoro uczniów, a także nauczycieli i rodziców „zostawiło już swój ślad w bibliotece”. Zachęcam do udziału w akcji!

BOOKCROSSING – UWOLNIJ KSIĄŻKĘ! Wymiana książek, książko-krążenie, książka w podróży W czytelni wygospodarowano regał, aby w niekonwencjonalnej formie popularyzować książkę i czytelnictwo. Idea nieodpłatnego przekazywania przeczytanych książek poprzez pozostawianie ich w miejscach publicznych, jak również w miejscach celowo utworzonych tzw. półkach bookcrossingowych (stoliki, regały, gabloty), po to, by znalazca mógł je wziąć do domu, przeczytać i przekazać dalej. Zachęcam zatem do uwalniania książek!

ZAJĘCIA BIBLIOTECZNE

Wejdź do świata książki…”

i poetach, adresy stron www promujących czytelnictwo…

gdzie na bieżąco zamieszczane są sprawozdania z realizacji działań promujących czytelnictwo.

SZKOLNY PLAN DZIAŁAŃ PROMUJĄCYCH CZYTELNICTWO Nauczyciele przedszkola, klas I-III i IV-VI podejmują różnorodne działania, mające na celu upowszechnianie czytelnictwa i rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i uczniów. Opracowane przez nich harmonogramy promocji czytelnictwa zostały wywieszone przy każdej sali lekcyjnej. Zachęcam do zapoznania się z nimi. Sprawozdania z realizacji działań można przeczytać na szkolnej stronie www w zakładkach: „Wydarzenia”, „Z życia klas”, „Oddział przedszkolny”. Zapraszam Rodziców do udziału w promocji czytelnictwa!

Jim Trelease

a gromadzenie książek własnych jest jednym z przejawów ukształtowania zainteresowań czytelniczych.

5. Sami bądźmy przykładem – dzieci powinny widzieć dorosłych zagłębionych we własnych lekturach.

Czytający rodzice, to czytające dzieci Młodzi ludzie, tak jak we wszystkich dziedzinach życia, potrzebują przewodników i autorytetów, którzy wprowadzą ich w magiczny świat literatury, wzbudzą zainteresowania czytelnicze, odkryją wartość i magiczną moc książek. To dorośli kształcą postawę czytelniczą swoich pociech - przyszłych czytelników, wpływają na ich stosunek do książek i czytelnictwa.

najlepszą terapią w sytuacji odprężenia, wytwarza się intymny kontakt czytelniczy. Dorosły koncentruje swoją uwagę na dziecku, nawiązuje się jedyna w swoim rodzaju rodzinna więź. Moc głośnego czytania to nie tylko tekst książki, to także miły głos czytającego, bliskość, przytulenie, wspólny uśmiech i wzruszenie, niepowtarzalny nastrój chwili. Według badań przeprowadzonych w ramach kampanii „Cała Polska czyta dzieciom” wystarczy 20 minut czytania każdego dnia, by dziecko stało się bardziej pogodne i śmiałe, wrażliwe i ciekawe świata. Wspólne czytanie daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, niezależnie od tego, ile pociecha ma lat.

- kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy na całe życie.

od najmłodszych lat jest fundamentem jego przyszłego sukcesu edukacyjnego.

Szacunek do książki świadectwem kultury osobistej To rodzice uczą właściwego stosunku do książki - poszanowania, doceniania jej posiadania, gromadzenia własnej biblioteczki, częstego sięgania do ulubionych pozycji.

a powiem Ci, kim jesteś i młodzieży wskazują na bardzo duży wpływ rodziców na treść, rodzaj i liczbę czytanych przez dzieci pozycji, a także na czas przeznaczony na czytanie oraz kształtowanie się sympatii do poszczególnych autorów. Dorośli nie powinni zapominać, że oprócz wspólnego czytania, istotnym elementem jest wspólne wybieranie, wypożyczanie czy kupowanie książek, a także dzielenie się wrażeniami z przeczytanych lektur. w doborze literatury, służyć radą, zachętą, motywować do rozwijania czytelniczej pasji, pokazywać, jakie korzyści daje obcowanie z książką.

PODSUMOWANIE To dom rodzinny ma stworzyć właściwy klimat do obcowania młodego czytelnika z książką, ma ukazać jej wartość i użyteczność, wyrobić pożądane nawyki i doradzać na miarę swoich możliwości i posiadanej wiedzy oraz umiejętności. Przedszkole i szkoła mają obowiązek: wyrobić u wszystkich uczniów umiejętność pracy z książką, rozwijać zainteresowania czytelnicze, kształcić poprzez właściwy dobór lektur, kierować procesem czytelnictwa zgodnie z realizowanym programem dydaktyczno-wychowawczym. Jednak według słów Iwony Podlasińskiej: „Droga do czytelnictwa wiedzie przez aktywny udział rodziców w tym procesie (…) Nikt i nic nie może ich w tym wyręczyć. Biblioteka, przedszkole, szkoła mogą być tylko pomocą” – dopiero współdziałanie szkoły oraz domu rodzinnego w tej dziedzinie może dać efekty jedynie w warunkach wzajemnego zrozumienia.

Rogowo, listopad 2016 r.