Trudne zachowania ucznia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Advertisements

Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Jak sobie z nim radzić ?.
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
Depresja jest stanem charakteryzującym się długotrwale obniżonym nastrojem oraz szeregiem innych objawów psychicznych i somatycznych.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Analiza spektralna. Laser i jego zastosowanie.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
SZKOŁA PODSTAWOWA W STARYCH BUDKOWICACH
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Jak pomóc dziecku w okresie adaptacji w klasie I ? Magdalena Czub Zespół Wczesnej Edukacji Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie Uczelnie dla szkół.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
14 listopada Światowy Dzień Walki z CUKRZYCĄ
Stały element życia ludzkiego. BYŁY, SĄ I BĘDĄ…
DEPRESJA.
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Internet to nie tylko gry .
Ucz i ucz się z TIK!.
Czym jest integracja sensoryczna?
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Imię i Nazwisko Afiliacja
„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Internet to nie tylko gry
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Jak sobie radzić z cyberprzemocą?
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Nazwisko nauczyciela – klasa X
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
          Rysunek OLA MaRECKA 2A.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
STRES PRZEDEGZAMINACYJNY
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Słyszeć = słuchać = rozumieć = akceptować …czyli o aktywnym słuchaniu
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
Zaskakujące decyzje Lista symptomów i chorób: C (częsta), R (Rzadka),
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Jak lider radzi sobie z krytyką?.
Autor: Magdalena Linowiecka
Zapis prezentacji:

Trudne zachowania ucznia Jak reagować? Jak unikać błędów?

Przyczyny, które mogą powodować u dziecka trudne zachowania: Brak znajomości zasad, jak i brak stałego systemu zasad i konsekwencji Trudności w komunikowaniu się Zachowanie opozycyjno-buntownicze, czyli celowe łamanie zasad Trudne zachowanie wynikające z obecności objawów różnych zaburzeń: ADHD, zespół Aspergera, upośledzenie umysłowe, zespół dziecka maltretowanego, niedosłuch, lęki, alergie, adaptacja do nowych warunków, choroby somatyczne itp… Najczęściej wymieniane przez rodziców i nauczycieli problemy to trudności w zachowaniu dziecka, związane z zaburzoną koncentracją uwagi, nadruchliwością, nadimpulsywnością.

I. Zaburzenia koncentracji uwagi – objawy najczęściej spotykane u dzieci: Bardzo szybko się rozprasza; Zapomina polecenia; Szybko się nudzi; Często przerywa pracę; Czyta bez zrozumienia; Wraca do początku, gdy przerywa pracę; Charakteryzuje je chaos odpowiedzi i natłok myśli; Bardzo dużo gestykuluje; Ma trudności ze zorganizowaniem sobie pracy; Unika zadań wymagających wysiłku umysłowego; Gubi rzeczy potrzebne do pracy; Zapomina, co było zadane.

Wskazówki, jak pomóc dziecku przejawiającemu zaburzenia w zakresie koncentracji uwagi Dawać bardzo krótkie komunikaty, formułowane w pozytywie: ( Otwórz zeszyt!, Spakuj się!, Popatrz! ) Powtórzyć polecenie krótko i czytelnie. Sprawdzić, czy dziecko wykonało to polecenie. Zwracać uwagę hasłowo: (Halo!, Zobacz!, Uwaga! ) Użyć dzwoneczka lub gwizdka jako krótkiego sygnału dźwiękowego. Stanąć przy dziecku, poklepać po ramieniu, popatrzyć mu w oczy, prosić o powtórzenie swoich słów.

II. Nadmierna ruchliwość – objawy najczęściej spotykane u dzieci: Nerwowe ruchy rąk i stóp; Często wstaje z miejsca, chodzi po pomieszczeniu; Nadmierna gadatliwość; Ciągle kręci się; Gryzie ołówki, kredki; Wyrywa się do odpowiedzi, choć nie zawsze zna właściwą odpowiedź; Zaczepia, potrąca;

Wskazówki, jak pomóc dziecku przejawiającemu nadmierną ruchliwość; Prosić dziecko o wykonanie drobnych czynności np.: zbieranie zabawek, przyniesienie kredy, podlanie kwiatów. Chwalić za każdy etap pracy, mówić powoli – to uspokaja. Mało dopytywać, bo ucieknie od kontaktu; unikać pytania: Dlaczego?, w zamian: Co skłoniło cię do…? Za każdym razem pokazywać mu, co robi dobrze, z czego się cieszymy. Gdy biegnie po korytarzu, zatrzymać go i utrzymać kontakt wzrokowy, odciągnąć uwagę: Chodź, pomóż mi… Wzmacniać pozytywnie, chwalić za wykonanie jakiejś czynności zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

III Nadmierna impulsywność – objawy najczęściej spotykane u dzieci: Impuls – działanie natychmiastowe; Reakcja jest nieproporcjonalna do bodźców ( agresja ) Działa , nie przewidując konsekwencji swojego działania, łatwiej podpada, bo nie sprawdza, czy nauczyciel jest obok; Zna reguły , ale ich nie stosuje; Jest niecierpliwe, często wtrąca się do rozmowy, nie czeka na swoją kolej; Przypadkowo, nieumyślnie niszczy rzeczy; Prowokuje, kłóci się; Obraża się, kłamie; Odpowiada nie na temat, woli mówić niż słuchać; Generalizuje: nikt mnie nie lubi.

Wskazówki, jak pomóc dziecku przejawiającemu nadmierną impulsywność: Dzień po dniu przypominać o zasadach. Proponować: weź ołówek i narysuj na kartce, jaki jesteś zły. Wykorzystać „kartkę bezpieczeństwa”: zgnieć ją, podrzyj , podepcz, wyrzuć. Odwróć uwagę dziecka proponując nowe zajęcie. Posadzić pomiędzy spokojnymi dziećmi.

Elementami pracy wychowawczej w zakresie eliminowania trudnych zachowań u dzieci są: - Respektowanie norm i zasad - Stosowanie konsekwencji - Wydawanie poleceń we właściwy sposób, dostosowany do wieku dziecka