KURS SOCIAL MEDIA MARKETING SKUTECZNA STRATEGIA KOMUNIKACJI –CZĘŚĆ 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Advertisements

SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Analiza ryzyka projektu
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
Plan komunikacji PO KL - założenia
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Katedra Marketingu Usług
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH
Agata Blady, Komunikado PR,
Profesjonalizacja branży eventowej
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Interactive Marketing Partner marketing
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Umiejętność obserwacji.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
W mediach społecznościowych Kryzys. Każdy z nas może wyrazić swoją opinię w sieci Z każdego miejsca na świecie możemy skomentować, wyrazić opinię czy.
Prezentacja firmy. Nasza misja: Oferowanie innowacyjnych rozwiązań internetowych. Done to prężnie rozwijająca się firma oferująca usługi z zakresu innowacyjnych.
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Innowacja w planowaniu mediów
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
HOOP - Dzień Przytulania
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Funkcja planowania.
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Social media marketing część 2
SOCIAL MEDIA MARKETING CZĘŚĆ 3 KINGA ŁUKASZEWSKA
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Prezentacja biznesplanu
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Zapis prezentacji:

KURS SOCIAL MEDIA MARKETING SKUTECZNA STRATEGIA KOMUNIKACJI –CZĘŚĆ 1 WPROWADZENIE KINGA łUKASZEWSKA

STRATEGIA SOCIAL MEDIA określa cele i grupę odbiorców. Poprzez analizę czynników zewnętrznych i wewnętrznych pozwala na: wyznaczenie kierunków działania stworzenie harmonogramu pracy mierzenie efektywności odpowiednią reakcję w sytuacjach kryzysowych wprowadzanie ulepszeń

DZIAŁANIA OBEJMUJące STRATEGIę SOCIAL MEDIA wdrożenie skutecznego planu komunikacji rozwijanie fanpage kreowanie wizerunek tworzenie content moderowanie profili monitorowanie mediów zarządzanie kampaniami reklamowymi (np. facebook ADS) raportowanie podsumowujące kampanie przeciwdziałanie kryzysom

WAŻNE! Stworzenie strategii to dobry początek. Właśnie na jej podstawie możesz zacząć działanie i krok po kroku realizować zawarte w niej założenia. Nie spiesz się! Social media opierają się przecież na budowaniu relacji, a to długotrwały proces, który wymaga regularności, spokoju i konsekwencji.

STRATEGIA SOCIAL MEDIA A STRATEGIA MARKETINGOWA Strategia marketingowa to długofalowy plan promocji, który pozwala osiągnąć wyznaczone cele biznesowe Przełożenie strategii na social media wiąże się ze stworzeniem konkretnego planu działań społecznościowych zgodnego ze strategią marketingową Strategia social media również powinna prowadzić do realizacji celów biznesowych Social media to jeden z wielu elementów, składających się na strategię marketingową

STRATEGIA MARKETINGOWA

DOBRA STRATEGIA SOCIAL MEDIA racjonalna możliwa do wdrożenia elastyczna musisz w nią wierzyć!

RACJONALNA Tworząc strategię social media, musisz pamiętać, że wszystkie zawarte w niej założenia przełożą się wkrótce na realne działania Niech Twoja strategia koresponduje z rzeczywistością! Jeśli np. tworzysz treści dot. ciekawostek ze świata transportu ciężkiego, trudno zakładać, że zdołasz zainteresować nimi grupę młodych matek. Gdy Twoimi odbiorcami są osoby w wieku 50+, prowadzenie dla nich kampanii na Instagramie, Tinderze, nie mówiąc już o Snapchacie, też nie okaże się najbardziej rozsądnym i skutecznym działaniem

MOŻLIWA DO WDROŻENIA Dobra strategia to taka, której każdy poszczególny element nie pozostawia wątpliwości w kwestiach organizacyjnych Przy jej tworzeniu warto zadać sobie pytanie, czy to co planuję po prostu jest wykonalne Niejednokrotnie zdarza się, że zamierzone działania, choć bardzo ciekawe pod kątem koncepcji, nie mogą zostać zrealizowane ze względu na ograniczenia budżetowe, czasowe lub prawne

ELASTYCZNA social media to dziedzina, w której zmiany zachodzą wyjątkowo szybko – nigdy nie można być pewnym, kiedy Facebook wprowadzi nowe funkcje lub zaktualizuje swój regulamin inne serwisy równie często wprowadzają nowe funkcje lub zasady każdy, kto podejmuje się zadania ułożenia strategii social media, musi mieć to na uwadze, zakładając możliwość przepracowania ustalonych założeń pod wpływem ewentualnych zmian

WIARA To co może „zabić” nawet najbardziej obiecujący projekt, to brak przekonania w jego powodzenie W trakcie tworzenia strategii social media, niezwykle ważne będzie Twoje zaangażowanie i wiara w powodzenie zaplanowanych działań Dzięki temu będą one mogły przełożyć się na zadawalające efekty

NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY - 5 Każdy popełnia błędy. Ta prawidłowość sprawdza się także w przypadku strategii social media, która w dziedzinie marketingu wciąż jest mało powszechnym działaniem Dlatego wiele osób, w tym ekspertów, często popełnia te same błędy, osłabiające skuteczność tworzonego planu Poznaj je, aby móc ich unikać podczas tworzenia własnej strategii

1. Krótkofalowe spojrzenie na plan działania Wiele osób szuka „rozwiązań na teraz” podczas gdy wiele koncepcji lub problemów wymaga długotrwałych i konsekwentnych działań Nie należy mylić strategii z tygodniowym lub miesięcznym harmonogramem pracy Posiada ona znacznie obszerniejszy i dłuższy zakres, a jej efekty często mogą być widoczne jedynie w przeciągu dłuższego czasu

2. Działania ograniczone do jednego kanału Rzadko kiedy w prowadzeniu działań w social media sprawdza się korzystanie tylko z jednego serwisu społecznościowego Oczywiście nie oznacza to, że należy kierować się zasadą „im więcej, tym lepiej” Najlepszym rozwiązaniem jest optymalne wybranie tych serwisów, które pozwolą na dotarcie do wybranej grupy odbiorców poprzez ciekawą prezentację produktu, firmy lub treści

3. Brak szczegółowej analizy Podstawą dobrej strategii social media jest analiza – szczegółowe rozpatrzenie wszystkich czynników, mogących mieć wpływ na osiągnięcie zamierzonych celów Gdy analiza zostanie przeprowadzona w sposób powierzchowny, jej wyniki mogą spowodować brak skuteczności założonych w strategii działań

4. Pośpiech Często zdarza się, że w agencjach reklamowych lub działach marketingu firm narzucone zostaje bardzo szybkie tempo pracy oraz zbyt krótkie terminy realizacji poszczególnych projektów Przy tworzeniu strategii, pośpiech może być przyczyną wielu niedociągnięć, które powodują niepotrzebne straty czasu już na etapie prowadzenia konkretnych działań w sieci

5. Brak odniesienia do celów biznesowych firmy Brak spójności strategii social media z celami biznesowymi firmy, może wywoływać wiele sytuacji kryzysowych, burzyć odpowiedni wizerunek i nie przynosić wymiernych korzyści z czasu, energii i pieniędzy wkładanych w prowadzenie kampanii na serwisach społecznościowych

DOBRE PRAKTYKI Strategia social media wyznacza w jaki sposób najlepiej komunikować się z odbiorcą. Metod tych może być wiele. Najlepiej pokazać to na przykładzie producentów kaszy

KASZA…

CELE…. Załóżmy, że celem biznesowym firmy jest wzrost wyników sprzedaży kaszy Na tej podstawie wyznaczono cel marketingowy, jakim jest zbudowanie wśród klientów potrzeby jedzenia, a co za tym idzie także kupowania kaszy Cel komunikacyjny polega na prezentacji korzyści jakie daje spożywanie tego produktu Strategią będzie wybór sposobu prezentacji zalet kaszy

SONKO

MELVIT Mimo tego samego rodzaju produktu, całkowicie odmienna może być strategia konkurencyjnej firmy Melvit, która ma trafiać do zupełnie innej grupy odbiorców - osób młodych, dbających o dobry wygląd, sportową sylwetkę. W tym wypadku generowane treści posiadają charakter motywacyjny

KUPIEC Jeszcze inną strategię zaproponował trzeci konkurent – firma Kupiec, kierując swe komunikaty do znacznie szerszej grupy odbiorców np. małżeństw z większych miast w wieku 25 do 45 lat. Można zauważyć tu humorystyczny komunikat nawiązujący do bieżących wydarzeń czyli tzw. real time. Postacie, których głowy zastąpiono produktem firmy, to z kolei tzw. brand heroes, których zadaniem jest lokowanie marki w świadomości odbiorcy

Innym rozwiązaniem w Kupca było publikowanie zdjęć eksponujących estetyczne walory produktu, co zdecydowanie bardziej mogło przemawiać do damskiej grupy odbiorców

Przedstawione powyżej rozwiązania, to nic innego jak taktyka będąca elementem strategii social media, która powinna być tworzona świadomie z uwzględnieniem celów, grup odbiorców, jak i specyfiki poszczególnych serwisów społecznościowych

ETAPY TWORZENIA STRATEGII Oto ramowy plan, wg. którego możesz stworzyć własną strategię social media. We wszystkie punkty zostaniesz szczegółowo wprowadzony/a w następnych modułach (PREZENTACJACH)

Kluczowe założenia Cele Kluczowa grupa odbiorców

Analiza Target Działania konkurencji Analiza trendów Obserwacja dyskusji on-line Badania wizerunku marki Analiza dotychczasowych działań

Koncept strategiczny Insight konsumencki Hasło przewodnie (big idea)

Plan działania Dobór platform społecznościowych Content Reklama Plan działania - harmonogram

Wskaźniki efektywności Miernik sukcesu Budżet

PYTANIA SPRAWDZAJĄCE Czym jest strategia social media? Jakie działania określa? Jakie korzyści płyną z ułożenia strategii? Jaka jest zależność pomiędzy ogólną strategią marketingową, a strategią social media? Jaka powinna być skuteczna strategia social media? Jakich błędów należy unikać?