Przemysły kreatywne Na podstawie raportu:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

Digitalizacja druków w Polsce
ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
{Instytut Adama Mickiewicza}
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
Własność intelektualna w teorii i praktyce bibliotek cyfrowych
Kreacja i promocja nowej marki regionu
1 Arteteka Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie.
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
Polifoniczność dzieła filmowego Polifoniczność oznacza o typie budowy utworów muzycznych, w których równocześnie prowadzone linie głosowe (dwie lub więcej)
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
O czym jest ekonomia kultury? 20 października 2008.
Chopin 2010 w województwie łódzkim rola Urzędu Marszałkowskiego Dorota Wodnicka.
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
DOROBEK NAUKOWY I DYDAKTYCZNY PRACOWNIKÓW WYŻSZYCH UCZELNI W BAZACH DANYCH I BIBLIOTEKACH CYFROWYCH WYSZUKIWANIE I OCENA.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Regionalne Fundusze Filmowe Serock 4. grudnia 2009
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
Technologia informacyjna
BIBLIOTEKA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Politechnika Zielonogórska Wyższa Szkoła Pedagogiczna UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI Utworzony został 1września 2001.
Przeobrażenia społeczne następujące pod wpływem mediów
Zbiory biblioteczne W bibliotekach gromadzone są różnorodne zbiory, między innymi: książki, filmy na kasetach VHS oraz DVD, różne programy multimedialne,
TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLOWE i MAPY POJĘĆ
CREATIVE METROPOLES Public Policies and Instruments in Support of Creative Industries Mirosław Grochowski Rozwój terytorialny oparty na wiedzy Co wyniki.
SCENARIUSZ LEKCJI Z MŁODZIEŻĄ KLAS III GIMNAZJUM POŚWIĘCONEJ PLANOWANIU I PODJĘCIU DECYZJI DOTYCZĄCEJ WYBORU ZAWODU I NAUKI W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ.
Prawo do udziału w życiu kulturowym
Kinematografia i kino.
Technologia informacyjna
MULTIMEDIALNE ŹRÓDŁA INFORMACJI
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
OFERTA III SEKTORA SKIEROWANA DO RODZIN W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM.
AdExpert.
Technik Organizacji Reklamy
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Prawa dziecka do życia kulturalnego
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
rachunkowość Wartości niematerialne i prawne
S PECJALNOŚĆ MULTIMEDIALNA Specjalność ma za zadanie wzmocnić pozycję studentów historii na rynku pracy: cel ten realizowany będzie poprzez możliwie pełne.
Zastosowanie komputerów w różnych dziedzinach i korzyści stąd płynące
Animacja społeczno – kulturowa jako specjalność kształcenia studentów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk
Technik Organizacji Reklamy
Zapraszamy na nowy kierunek
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
AKCELERATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI. Czym jest AKCELERATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI? Akcelerator Przedsiębiorczości to nowa inicjatywa Inwest-Park Sp. z o.o., której.
Multimedia.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Ergonomia procesów informacyjnych
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Projekt systemowy pn. „PO KLucz do biznesu 2!” realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu oraz Partnerów Projektu – Powiatowe Urzędy Pracy województwa.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 26 lutego 2015 WARSZAWA_09_12_2015 Projekt.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Ochrona własności intelektualnej a rozwój przedsiębiorczości dr hab. Adam Grzegorczyk Kielce,
Polityka kulturalna Niemiec
Technik cyfrowych procesów graficznych
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Przemysły kreatywne Na podstawie raportu: „Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych” wykonanego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki.
MÓJ ZAWÓD.
Zespół szkół Ekonomiczno – Technicznych im. Cichociemnych w Gliwicach
Handel i zarządzanie sprzedażą
Zawody przyszłości Czyli takie, które w przyszłości dadzą szanse zatrudnienia.
Zapis prezentacji:

Przemysły kreatywne Na podstawie raportu: „Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych” wykonanego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki

Przemysły kreatywne Termin creative industries w języku polskim najczęściej tłumaczony jest jako „sektory kreatywne” lub „przemysły kreatywne”. Creative industries utożsamiane są jednocześnie z terminami : cultural industries (przemysły kultury) experience economy (ekonomia doświadczeń/doznań)

Creative Industries Taskforce Termin „przemysły kreatywne” pojawił się w latach 90., ale nabrał mocy dopiero w roku 1997, kiedy w Wielkiej Brytanii powołany został międzysektorowy Zespół ds. Przemysłów Kreatywnych (Creative Industries Taskforce). Pierwszy raport zawierał definicję przemysłu kreatywnego, która w Wielkiej Brytanii jest stosowana do dziś: „działania, które biorą się z indywidualnej kreatywności i talentu, i które mają zarazem potencjał kreowania bogactwa oraz zatrudnienia poprzez wytwarzanie i wykorzystywanie praw własności intelektualnej” .

Według definicji brytyjskiej do przemysłów kreatywnych zaliczają się: — reklama, — film i wideo, — architektura, — muzyka, — rynek sztuki i antyków, — sztuki performatywne, — gry komputerowe i wideo, — rynek wydawniczy, — rzemiosło, — oprogramowanie, — wzornictwo, — radio i telewizja, — projektowanie mody.

Our Creative Potential Rząd holenderski w dokumencie „Our Creative Potential” (2005), proponuje podział wszystkich dziedzin kultury na trzy grupy: 1.    Sztuka (sztuki performatywne i fotografia, sztuki wizualne i wydarzenia artystyczne itd.). 2.    Media i rozrywka (film, sektor audiowizualny, literatura i dziennikarstwo itd.). 3.    Usługi biznesu kreatywnego (design, moda, architektura, nowe media i gry, reklama itd.).

Richard Caves Próba zdefiniowania sektorów kreatywnych w bardziej analityczny sposób została podjęta także przez ekonomistę Richard’a Caves’a, który zdefiniował sektory kreatywne w następujący sposób: Sektory kreatywne dostarczają produkty i usługi, które szeroko łączą się z kulturalną artystyczną lub zwykle rozrywkową wartością. Zawierają książki, publikacje w magazynach, sztukę wizualną (malarstwo, rzeźbiarstwo), sztukę teatralną (teatr, operę, koncerty, taniec), nagrania, filmy kinowe i telewizyjne, modę, zabawki i gry komputerowe.

UNCTAD UNCTAD (Konferencja Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju), która zajmuje się wspomaganiem i promowaniem sektorów kreatywnych w krajach rozwijających się zakłada, że: Sektory kreatywne to cykle kreacji, produkcji i dystrybucji dóbr i usług, które używają kreatywności i kapitału intelektualnego jako podstawowego nakładu.

World Intellectual Property Organisation (WIPO) Według WIPO, sektor kreatywny to wszystkie przemysły, których działalność uwzględnia twórczość, produkcję, wytwarzanie, prezentację, nadawanie, wystawiennictwo, dystrybucję i sprzedaż dóbr chronionych prawami autorskimi.

Ministerstwo Gospodarki Ministerstwo Gospodarki po przeprowadzeniu analiz w/w definicji i przy uwzględnieniu podstawowych cech i klasyfikacji przemysłu kreatywnego, analizując sektory kreatywne w Polsce, wyodrębniło następujące sekcje, grupy, klasy i podklasy wg PKD:

Sekcja G 47.78.Z Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach Sekcja J 58.11.Z Wydawanie książek 58.13.Z Wydawanie gazet 58.14.Z Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków 58.19.Z Pozostała działalność wydawnicza 58.21.Z Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych, 59.11.Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych 59.13.Z Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów 59.14.Z Działalność związana z projekcją filmów 59.20.Z Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych 60.10.Z Nadawanie programów radiofonicznych 60.20.Z Nadawanie programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych Sekcja M 71.11.Z Działalność w zakresie architektury 73.11.Z Działalność agencji reklamowych 73.12.A Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji

73.12.B Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych 73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet) 73.12.D Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach 74.10.Z Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania 74.20.Z Działalność fotograficzna Sekcja R 90.01.Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych 90.02.Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych 90.03.Z Artystyczna i literacka działalność twórcza 90.04.Z Działalność obiektów kulturalnych 91.01.A Działalność bibliotek 91.01..B Działalność archiwów 91.02.Z: Działalność muzeów

Urząd Miasta Łodzi Działania, które biorą się z kreatywności, innowacyjności i talentu, które mają zarazem potencjał tworzenia bogactwa oraz miejsc pracy.