Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Advertisements

Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Być hotelarzem w Saragossie i nie tylko…” Praktyki zawodowe.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Płock, Al. F. Kobylińskiego 25
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
` PRAKTYKA ZAWODOWA W NIEMCZECH UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE W ROKU SZKOLNYM 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Rozwój kwalifikacji i kompetencji studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koszalinie dr Agnieszka Kühnl-Kinel.
Kształcenie dualne.
Londyn 2015/2016.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
OBÓZ LETNI SZKOŁY SUKCESU
„DO HISZPANII PO WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI”
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
W PROGRAMIE OPERACYJNYM WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ (POWER)
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i umiejętności językowych uczniów w oparciu o doświadczenia rynku pracy sektora turystycznego i gastronomicznego w Hiszpanii Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

Zespół Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie przystąpił 1 września 2017 do realizacji projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Projekt trwa 2 lata i zakończy się 31.08.2019 r. W tym czasie 28 uczniów z klas II Technikum Gastronomiczno – Hotelarskiego i Szkoły Zawodowej zostanie przygotowanych do wyjazdu a następnie odbędzie praktyki zawodowe w Granadzie w Hiszpanii. Na ten cel otrzymaliśmy ponad 225 tys. zł. Udział uczniów jest całkowicie bezpłatny.

Celem projektu jest nabycie nowych kompetencji zawodowych przez uczniów oraz zdobycie umiejętności posługiwania się językiem hiszpańskim zawodowym przez stażystów. Uczniowie poznają nową kulturę, pogłębią swoją wiedzę o Hiszpanii, nabędą szereg kompetencji społecznych, takich jak: umiejętność komunikacji, radzenia sobie ze stresem, adaptacji w nowym środowisku.

W ciągu bieżącego roku szkolnego uczniowie odbędą warsztaty pedagogiczne i kulturowe oraz będą uczestniczyli w kursie języka hiszpańskiego z elementami słownictwa zawodowego. Zajęcia pedagogiczne poprowadzi szkolny pedagog i psycholog, ich tematyka związana będzie z komunikacją interpersonalną, sposobami radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, rozwiązywaniem sytuacji trudnych. Warsztaty kulturalne mają na celu przybliżenie uczniom historii i współczesności Hiszpanii, tradycji tego kraju oraz zwyczajów. Chcemy zaprosić Hiszpanów przebywających w Lublinie i osoby z Instytutu Hiszpańsko - Polskiego do opowiadania o swojej ojczyźnie. Zaplanowana jest również wycieczka do Instytutu Cervantesa w Warszawie w celu przybliżenia uczniom kultury tego kraju.

W klasie III uczniowie zostaną podzieleni na 2 grupy, które kolejno odbędą praktyki w przedsiębiorstwach w Hiszpanii. Podczas wyjazdów towarzyszyć im będzie 2 opiekunów. W trakcie stażu uczniowie będą pracowali na konkretnym stanowisku związanym z ich zawodem pod okiem doświadczonego pracownika i będą zmuszeni do komunikowania się w językach obcych. Odbędą również intensywny kurs języka hiszpańskiego. W czasie wolnym od zajęć wezmą udział w wycieczkach po Grenadzie i Andaluzji (planowane jest m.in. zwiedzanie Malagi i Kordoby).

Kilka informacji praktycznych: Z budżetu projektu opłacone są wszystkie koszty związane z udziałem w projekcie zarówno w Polsce (m.in.nauka języka hiszpańskiego , wycieczka do Instytutu Cervantesa w Warszawie, warsztaty Szkoła Mistrzów dotyczące kuchni hiszpańskiej, itp.) jak i w Hiszpanii ( m. in. transport lotniczy, zakwaterowanie, wyżywienie, pobyt w miejscu praktyk).

Grenada to miasto w Andaluzji, w późnym średniowieczu centrum ostatniego państwa muzułmańskiego na Półwyspie Iberyjskim, obecnie stolica prowincji. Miasto słynie z licznych zabytków. Przysłowie hiszpańskie mówi: Kto nie widział Grenady, ten niczego nie widział.

Zapewniamy zakwaterowanie z pełnym wyżywieniem w położonej w ścisłym centrum Granady Rezydencji NSC. Uczniowie będą zakwaterowani w pokojach 1 – lub 2 – osobowych. W każdym pokoju jest łazienka.

Zapewnione jest też pełne wyżywienie: Śniadanie w formie bufetu Obiad (2 dania+napój+deser) Kolacja (2 dania+napój+deser) Poza praktykami w przedsiębiorstwach hiszpańskich planowane są wycieczki krajoznawcze, aktywny wypoczynek, zajęcia sportowe, noc flamenco oraz kurs językowy. Uczeń nie ponosi żadnych kosztów wynikających z udziału w tych zajęciach.

Zasady rekrutacji: średnia ocen po klasie I ze wszystkich przedmiotów co najmniej 3,5, ocena z przedmiotów zawodowych po klasie I co najmniej 4, ocena z zachowania co najmniej dobra, opinia wychowawcy z uwzględnieniem opisu sytuacji rodzinnej, opinia pedagoga lub psychologa z uwzględnieniem informacji o sytuacji materialnej i rodzinnej, udział w zajęciach przygotowujących do wyjazdu.