WAŻĘ PIERZĘ Gabriela Nowak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ruch jednostajnie przyspieszony
Advertisements

DOWODY TWIERDZENIA PITAGORASA.
PROJEKT „Fontanna Herona”.
PRACA , moc, energia.
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
Przygotowały: Monika Stachowiak i Marta Głodek klasa 3b
W królestwie czworokątów
Przygotowały: Jagoda Pacocha Dominika Ściernicka
Niepewności przypadkowe
Prezentację wykonała : Ewa kl.V
Karolinka Pachucy kl.6d.
Technika Iris folding - technika ta pochodzi z Holandii polega na naklejaniu pasków papieru według spiralnego wzoru. W centrum wzoru jest oczko tzw. „iris”,
Tworzenie nowej biblioteki
POLA WIELOKĄTÓW.
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
Opiekun uczniów: mgr Dorota Ciałowicz
Projektujemy mechaniczną zabawkę
RUCH HARMONICZNY F = - mw2Dx a = - w2Dx wT = 2 P
Matematyczne wyszywanki
Pola figur.
Laleczka z rolki po papierze
Najprostszy instrument
Graniastosłupy.
Autor: Michał Gendek III GA
INTERBLOK ZESPÓ Ł SZKÓ Ł W NAGAWCZYNIE. REALIZATORZY PROJEKTU INTERBLOK BARBARA SZCZERBIŃSKA DYREKTOR SZKOŁY SŁAWOMIR GWÓŹDŹ KOORDYNATOR AGATA WIATERURSZULA.
Bukiet róż Na Dzień Nauczyciela.
GĘSTOŚĆ.
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Jak powstał projekt na lekcję techniki ?
Album mody ekologicznej
Pola figur.
Przygotowała Zosia Orlik
Witajcie! Nazywam się profesor Dźwięczek. Tematem dzisiejszej lekcji jest dźwięk, a dokładniej jego prędkość. Jak powszechnie wiadomo, w powietrzu rozchodzi.
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
Matematyka 4 Prostokąt i kwadrat
Własności figur płaskich
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Kwadrat -Wszystkie boki są jednakowej długości,
Trójkąty Katarzyna Bereźnicka
Matematyka malowana nitką -HAFT MATEMATYCZNY SERCe.
Matematyka malowana nitką -haft matematyczny
Ruch jednowymiarowy Ruch - zmiana położenia jednych ciał względem innych, które nazywamy układem odniesienia. Uwaga: to samo ciało może poruszać się względem.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
JEDNOKŁADNOŚĆ DEFINICJA ĆWICZENIA WNIOSKI
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Analiza konstrukcji.
Do czego służą układy równań? Budowanie układów równań.
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ O NICH WIEDZIEĆ…
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Geometria płaska Pojęcia wstępne.
Prostopadłościan i sześcian.
Obliczanie długości boków w trójkącie prostokątnym.
Matematyczne wyszywanki
,,Fizyka da się lubić”-2017 Wagi na ostrzu noża
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Waga mierząca masę piórka:
Matematyka czyli tam i z powrotem…
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Fizyka da się lubić eksperyment: ważę pierze
Odległość dwóch prostych równoległych
Ważę pierze Wykonywały: Natalia Manterys i Aleksandra Ordys
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.
Jak zważyć piórko? Budujemy własną wagę!.
Koła i okręgi – powtórzenie.
Zapis prezentacji:

WAŻĘ PIERZĘ Gabriela Nowak

Do wykonania potrzebujemy: Deseczka, Rzemyk, 2 zakrętki, Środkowa część tamborka, Patyczek od loda, 4 grubsze i 1 cieńszy patyk, Igła, Taśma dwustronna, Gwoździe, Młotek, Wiertarka.

Krok 1 Wiercimy wiertarką dwie dziury o średnicy jednego z grubszych patyków, w odległości o długość igły jaką posiadamy. Wiercimy bardzo małe dziurki. Po jednej w każdym patyku .

Krok 2 Dwa z dłuższe patyki przybijamy gwoździami do boku deski, na szerokość patyczka do lodów.

Krok 3 Do wywierconych otworów wkładamy wcześniej przygotowane patyki.

Krok 4 Krótszy patyk ma wymiary średnicy tamborka. Na samym jego środku wiercimy małą dziurkę. Średnica

Krok 5 Patyk wkładamy w środek tamborka. Następnie przewlekamy igłę przez dziurkę w patyku.

Krok 6 Umieszczamy kółko z igłą pomiędzy dwoma patykami.

Krok 7 W dwóch zakrętkach wykonujemy po 4 dziurki w równych odległościach. Od zewnętrznej strony zakrętki, dwie dziurki łączymy jednym rzemykiem. Dłuższy rzemyk przywiązujemy do obu zakrętek, w sposób pokazany na zdjęciu.

Krok 8 Na przymocowany tamborek nakładamy rzemyk z zakrętkami. Przyklejamy taśmą dwustronną w dwóch miejscach.

Krok 9 Do przybitych z boku deski patyków, poziomo przyklejamy patyczek od loda. Musi on być na tej samej wysokości co patyczek tworzący średnicę tamborka.

Efekt końcowy

Jak działa wykonana waga? Na samym początku ustawiamy wagę, tak aby patyk średnicy tamborka był na równi z czerwonym patyczkiem przymocowanym za nim. Następnie na jednej szalce kładziemy małe krateczki. Patrzymy przy jakiej ilości kratek położonych na szalkę, waga przechyla się. Zapisujemy wynik ilości kratek i zdejmujemy je. Na szalkę kładziemy piórko, na drugą odpowiednią ilość krateczek, aby waga zrównoważyła się. Pomiary wykonujemy od 10 do 20 razy. Można zmieniać strony szalek na które kładziemy wyznaczone przedmioty.

Obliczenia: ∆W=10k Pomiar M [k] 1 47 (47-40)^2 2 45 (45-40)^2 3 46 (46-40)^2 4 38 (38-40)^2 5 40 (40-40)^2 6 35 (35-40)^2 7 30 (30-40)^2 8 32 (32-40)^2 9 43 (43-40)^2 10 44 (44-40)^2 Średnia: 40k SUMA: 316

Obliczenia: S= S≈3,51 m=40±10+3,51=40±13,51

Koniec