ZAJĘCIA 16.03.2017 r. GRUPA 11 i 12.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Advertisements

ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Strona postępowania jako źródło dowodowe Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego Uniwersytet Łódzki.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Sandra Król Zakład Prawa Handlowego i Gospodarczego Instytut Prawa Cywilnego Klauzule niedozwolone.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Międzynarodowe opodatkowanie emerytur – ujęcie modelowe
Finanse publiczne i prawo finansowe
Konstytucyjny system źródeł prawa
Sześciolatek idzie do szkoły
Statut uczelni publicznej a statut publicznej szkoły podstawowej
RODZAJE PODATKÓW Przygotowała: Magdalena Zawilińska.
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Lokalne źródła prawa – zarys
ZAJĘCIA r. GRUPA 11 i 12.
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Norma prawna.
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Wykład 1 SSE Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa
Stosowanie prawa.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
na realizację operacji w ramach Planu Działania
STOSUNEK PRACY mgr Sabina Pochopień.
Odpowiedzialność cywilna
Konflikt interesów.
Standardy przesyłanych danych oraz dokumentacji medycznej.
Cechy charakterystyczne stosunków administracyjnoprawnych
Podstawy prawa cywilnego
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Przychody i koszty działalności
ORGANIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Pojęcie i skład spadku.
Philippe Poniatowski – – Ia
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
AGH: Sprawy pracownicze
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Wstęp do prawoznawstwa ćwiczenia 3
Prawo Finansów Publicznych Sektora Samorządowego Cz. I
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Tworzenie prawa.
SSA(3)/SNA(3) - PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
DECYZJE PROCESOWE Anna Dzięciołowska Katedra Postępowania Karnego
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Akty prawne regulujące pracę w administracji publicznej
Podstawy Prawa pracy SSA(3)II Prawo pracy - wprowadzenie
Zapis prezentacji:

ZAJĘCIA 16.03.2017 r. GRUPA 11 i 12

WEWNĘTRZNE ŹRÓDŁA PRAWA ADMINISTRACYJNEGO Wewnętrzne prawo administracyjne lub inaczej akty kierownictwa wewnętrznego to liczne zróżnicowane dyrektywy powinnego zachowania się (nakazy, zakazy, przyzwolenia) tworzone i realizowane w układach kierownictwa w administracji publicznej. Jest to system aktów prawa o charakterze otwartym. Cechuje je: zróżnicowanie, zmienność, dowolność nazw i brak obowiązku ich publikowania.

WEWNĘTRZNE ŹRÓDŁA PRAWA ADMINISTRACYJNEGO Podstawa wydania aktu prawa wewnętrznego to ogólne upoważnienie do kierowania podporządkowanymi organami wywodzące się z układu kierownictwa, a więc na podstawie nie poddanej rygorom formalnego i merytorycznego powiązania aktu wykonawczego z ustawą, przy czym zawsze muszą być wydane w na podstawie i w granicach obowiązującego prawa. Obowiązują TYLKO w ramach organizacyjnego układu kierownictwa, co oznacza, że mają one ograniczony zakres obowiązywania. Mogą być aktami ogólnymi i indywidualnymi, a także abstrakcyjnymi i konkretnymi.

WEWNĘTRZNE ŹRÓDŁA PRAWA ADMINISTRACYJNEGO Układ kierownictwa to: hierarchiczne powiązanie organów administracyjnych: kierującego (nadrzędnego) i podporządkowanego oraz powiązanie służbowe przełożonego i podwładnego w strukturze (vide: wyrok NSA z dnia 06.02.1981 r. wydany w sprawie o sygn. akt SA 819/80), powiązanie organów ma charakter ustrojowy, tj. trwały, polegający na prawnie określonej możliwości bądź obowiązku integrowania w działalność podległego organu przez stosowanie środków prawnie wskazanych lub przez prawo dopuszczonych, kierownictwo może mieć charakter ogólny i zwierzchni bądź bezpośredni i szczegółowy.

ŹRÓDŁA PRAWA WEWNĘTRZNEGO REGULAMINY I STATUTY ich przedmiotem jest wewnętrzny ustrój i funkcjonowanie jednostek organizacyjnych administracji publicznej, regulują one: podział pracy, zakres czynności, układ zależności organizacyjnej, sposób koordynacji działań, wewnętrzną kontrolę i nadzór, powinny mięć upoważnienie ustawowe, wpływają pośrednio na realizację praw jednostek.

ŹRÓDŁA PRAWA WEWNĘTRZNEGO INSTRUKCJE- wyjaśniają i wskazują właściwy w danej sytuacji sposób zachowania się, której adresat powinien przestrzegać, OKÓLNIKI - pisma zawierające wskazówki, polecenia wydane przez organ administracyjny podległym mu organom.

PRAWO ZAKŁADOWE Zakład administracyjny określany jest jako jedność osób i rzeczy, powoływany przez ograny administracji publicznej w celu realizacji określonych zadań publicznych: jest samodzielną jednostką organizacyjną skupiającą się na bezpośrednim świadczeniu usług, zlecanych do wykonania od podmiotu administracji publicznej, który tworzy i jednocześnie nadzoruje działalność zakładu administracyjnego, w ujęciu formalnym: to państwowa jednostka organizacyjna nie będącą organem państwowym i przedsiębiorstwem państwowym, w ujęciu materialnym: to państwowa jednostka organizacyjna nie będąca organem państwowym mogąca w celu wykonywania swoich zadań nawiązać stosunek administracyjnoprawny, w momencie realizowania zadań zakład administracyjny posługuje się władztwem zakładowym,

PRAWO ZAKŁADOWE ORGANIZACJA I CENCHY ZAKŁADÓW ADMINISTRACYJNYCH: świadczą usługi niematerialne  głownie w dziedzinie oświaty, kultury, nauki, itp., tworzone są przez różne organy administracyjne na różnych podstawach prawnych,   korzystanie z zakładów jest ograniczone , korzystać z nich mogą głownie użytkownicy danego zakładu, ale dostępność może być bardziej lub mniej  powszechna, korzystanie z zakładu może być dobrowolne lub przymusowe, a miedzy  organami a użytkownikiem zakładu może zostać nawiązany stosunek administracyjny  w sposób właściwy dla powstanie tych stosunków, czyli z mocy prawa,  

PRAWO ZAKŁADOWE PRAWO ZAKŁADOWE: obejmuje reguły korzystania z usług zakładu oraz sfer aktywności rzeczowej zakładu o charakterze rzeczowym, służącej świadczeniu usług pozostających w gestii zakładu, wiąże administrację i podmioty administrowane, wydawane na podstawach i w granicach prawa, np. prawo o szkolnictwie wyższym lub ustawa o systemie oświaty. PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z PUBLIKACJĄ: Zbigniew Janku, „Publiczna szkoła wyższa – korporacja czy zakład administracyjny.

REFERATY Stosunki a sytuacje administracyjnoprawne (ujęcie teoretyczne; rozwinięcie na wybranych przykładach). Cechy charakterystyczne stosunków administracyjnoprawnych. Rodzaje stosunków administracyjnoprawnych (ujęcie teoretyczne; rozwinięcie na wybranych przykładach). Sposoby powstawania sytuacji administracyjnoprawnych i nawiązywania stosunków administracyjnoprawnych (ujęcie teoretyczne; rozwinięcie na wybranych przykładach).

Dziękuję za uwagę… Dziękuję za uwagę

UWAGA… Powyższa prezentacja- 12 kolejno ponumerowanych slajdów- została przygotowana wyłączanie w celach ogólnoinformacyjnych i szkoleniowych. Małgorzata Kozłowska wszelkie prawa zastrzeżone. Materiały szkoleniowe przekazane wyłącznie do użytku wewnętrznego. Nie podlegają rozpowszechnianiu.