PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Advertisements

KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA
Przeciwdziałanie przemocy domowej
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Dlaczego opieka pastoralna ?
Niesienie pomocy osobom uwikłanym w przemoc domową Centrum Ochrony Dziecka i Rodziny PSPiA KLANZA Oddział Białostocki.
„Zero” tolerancji dla przemocy
OPINIOWANIE I KONTAKT Z SĄDAMI ORAZ ZUS Z PUNKTU WIDZENIA BIEGŁEGO SĄDOWEGO Dr n. med. Ryszard Szozda.
Świadomość, która obala stereotypy
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Na pierwszym spotkaniu szkółki niedzielnej Marek otrzymał lekcje biblijne do codziennego czytania Pisma Świętego. Na początku był bardzo wierny.
Wiedźmin Andrzej Sapkowski.
4 pytania dotyczące kwadratów
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
WĘDRÓWKA KU MĘSKIEJ MIŁOŚCI
KOBIECOŚĆ I MĘSKOŚĆ.
MIŁOŚĆ W EPOCE ROMANTYZMU…
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak sobie z nią radzić, by nie krzywdzić siebie i innych.
Czy wierzysz w Boga? powiedziała: „Tak” …i zginęła
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Życie nastolatka.
Zdrowe relacje międzyludzkie
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Dzięki, Emilio !.
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
Każdy z nas jest jedyny i niepowtarzalny. Nikt nie widzi świata dokładnie takim, jakim my go widzimy.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Zadawanie pytań.
Samodzielność dziecka
Rola diagnozy lokalnej w realizacji projektów młodzieżowych Agata Urbanik Instytut Studiów Społecznych UW I Ogólnopolskie Forum Równać Szanse, 29 października.
Kierownik Zakładu Problemów Społecznych WSIE
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
4. Powołanie człowieka do życia w rodzinie
„... Są takie czasy przejściowe, między porami roku, między wielkimi zdarzeniami. Jesteśmy świadkami i uczestnikami takiego życiowego przedwiośnia, coś.
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
BAJKA O ZDROWYM TRYBIE ŻYCIA
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
Metody komunikacji.
„ Czyż nie sprzedają dwóch wróbli za asa? A przecież żaden z nich bez woli Ojca waszego nie spadnie na ziemię. U was zaś nawet włosy na głowie wszystkie.
Filozofia wieku Jeśli nie przeczytać ją do końca, dowiedzieć się, że stracił dzień naszego życia. Ale jeśli czytasz to kończy, mam - Ta prezentacja wyśle.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
Violence in relationships and gender equality Przemoc w związkach a równość płci Barbara Woźniak, Krystyna Slany.
Ewangelizacja częścią życia człowieka wiary
"Jak przygotować się do wieku nastoletniego?"
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
O stresie – kilka rzeczy ważnych
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY Dr Bogna Szymkiewicz-Kowalska

Przekonania I narracje Przekonania są elementem, a często podstawą dynamicznej opowieści o sobie i świecie, zwanej narracją Narracje budowane są z różnych perspektyw. W kontekście narracji osób doświadczających przemocy ważne pytania to: ”Kto” jest narratorem i jakie przekonania reprezentuje Kto jest centralną postacią w wewnętrznym świecie Przekonania dotyczące „My”, czyli relacji, stanowią bardzo ważny element wewnętrznego świata W wewnętrznym świecie kobiet doświadczających przemocy perspektywa “Ja”, czyli własny punkt widzenia, stopniowo zastępowana jest przez perspektywę “Ty”. ”On” staje się głównym autorem i centralną postacią historii.

Pozycje percepcyjne OBSERWATOR JA (MY) TY W relacjach przyjmujemy różne perspektywy: ”Ja” – własny punkt widzenia; spojrzenie przez pryzmat własnych potrzeb I oczekiwań, w ramach własnego obrazu świata “Ty” – spojrzenie z perspektywy drugiej osoby; empatia; próba zrozumienia czyjegoś kontekstu “Obserwator” – bezstronne spojrzenie obejmujące obie strony OBSERWATOR JA (MY) TY

PRZEKONANIA DOTYCZĄCE RELACJI STEREOTYPY WARTOŚCI Relacja z mężczyzną (bycie w związku) jest podstawą wartości kobiety Kobieta jest odpowiedzialna za tworzenie atmosfery w relacji Zachowanie mężczyzny w relacjach zależy od tego, na ile dobrze ona wypełnia rolę kobiety Mężczyzna w związku musi czuć, że ma władzę Jeżeli on Ciebie źle traktuje, to Twoja wina Swoje brudy należy prać we własnym domu Relacyjność jest ważna Troska, dbanie o innych jest istotnym elementem relacji W kontakcie należy uwzględniać perspektywę drugiej osoby W bliskich kontaktach ważny jest dialog i wzajemne zrozumienie Dla dobra relacji warto jest ustępować Bliskie relacje powinny mieć charakter partnerski

Przekonania dotyczące partnera … jest Księciem z Bajki, jest wyjątkowy, dbający i czuły (często - na początku relacji) bywa zdenerwowany, ale każdemu się może zdarzyć bywa wulgarny, brutalny, krytyczny – ale to dlatego że … (ma stresy w pracy, miał trudne dzieciństwo, jest zbyt wrażliwy, ma swoją drugą stronę itp.) wymaga specjalnego traktowania i jeśli tylko ona będzie się z nim właściwie obchodzić, wszystko będzie dobrze mimo że to co mówi jest krzywdzące, jest w tym zawsze trochę racji chce sprawować kontrolę, bo przecież mężczyźni tacy są życie musi toczyć się wokół jego potrzeb i zachowań wszystko od niego zależy - ma władzę absolutną ....

Przekonania na własny temat ….jest tą wybraną, najważniejszą, jest Księżniczką z Bajki (często u początków relacji) nie wie co się z nią dzieje, gdy nagle słyszy krytyczne uwagi (pierwsze awantury) myśli, że powinna się bardziej postarać (koncentruje się na wymyślaniu coraz to nowych rozwiązań) szuka winy w sobie, uważa że to ona jest odpowiedzialna za to co dzieje się w domu patrzy na siebie z jego perspektywy przegląda się w jego krytycznych uwagach jak w krzywym zwierciadle coraz mniej wierzy sobie i w siebie….

Odzyskiwanie własnego głosu Kierunek zmian : odzyskiwanie własnej perspektywy, zaufania do własnych doświadczeń i opinii uznanie prawa do własnych błędów i niedoskonałości przechodzenie z usztywnionej perspektywy ”Ty” do elastycznej perspektywy „Ja” – „Ty” odróżnienie wartości zdrowej relacji od utrzymywania toksycznej relacji odkrywanie autonomii budowanie auto-narracji ze sobą w roli głównej