REFORMA OŚWIATY 2017/18.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
System edukacji w Polsce
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
aula Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Wdrażanie reformy edukacji

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018

w rejonie wspomagania:
Jaka szkoła po reformie?
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Status prawny szkół w kontekście reformy ustroju szkolnego
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.

Reforma oświaty – od 1 września 2017
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja do szkół rok szkolny 2019/2020.
Spotkanie z dyrektorami gimnazjów oraz szkół podstawowych
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
V Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Tarnowie
Rok szkolny 2019/2020 w kontekście zmian systemu edukacji
Zasady rekrutacji uczniów do szkół na rok szkolny 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Zasady rekrutacji uczniów do szkół na rok szkolny 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Zapis prezentacji:

REFORMA OŚWIATY 2017/18

KSZTAŁCENIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ BĘDZIE TRWAŁO OSIEM LAT I BĘDZIE PODZIELONE NA DWA ETAPY EDUKACYJNE I ETAP EDUKACYJNY-Klasy I-III szkoły podstawowej-edukacja wczesnoszkolna II ETAP EDUKACYJNY-Klasy IV-VIII szkoły podstawowej-nauczanie przedmiotowe

W drugim etapie realizowane będą następujące przedmioty obowiązkowe: język polski, język angielski, język niemiecki, muzyka, plastyka, historia, wiedza o społeczeństwie-klasa VIII, przyroda-tylko klasa IV, biologia, fizyka, chemia , geografia, matematyka , informatyka, technika , wychowanie fizyczne, edukacja dla bezpieczeństwa – klasa VIII

Dostosowanie sieci szkół do zmiany struktury szkolnej W przypadku publicznej szkoły podstawowej (np. Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 im. Gustawa Morcinka w Słupsku) prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego (Miasto Słupsk) przyjęto , że z dniem 1 września 2017 roku dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową w drodze uchwały. Wygaszanie gimnazjum może być realizowane w różnych wariantach: 1.Przekształcenie dotychczasowego gimnazjum w ośmioletnią szkołę podstawową 2.Włączenie gimnazjum do ośmioletniej szkoły podstawowej (w naszym przypadku Gimnazjum nr 4 zostaje włączone do naszej szkoły podstawowej)-uczniowie I i III klas gimnazjum pozostają w budynku przy ulicy Banacha 17

Dyrektorem ośmioletniej Szkoły Podstawowej nr 4 im Dyrektorem ośmioletniej Szkoły Podstawowej nr 4 im. Gustawa Morcinka w Słupsku z mocy Ustawy zostaje Dyrektor Szkoły Podstawowej mgr Danuta Wyrwas Nauczyciele i pracownicy Gimnazjum nr 4 oraz Szkoły Podstawowej nr 4 stają się nauczycielami i pracownikami ośmioletniej Szkoły Podstawowej nr 4 im. Gustawa Morcinka. Sprawy uczniów klasy II i III Gimnazjum obsługują pracownicy sekretariatu w Gimnazjum nr 4 Uczniowie klas II i III gimnazjum otrzymują świadectwo promocyjne lub ukończenia gimnazjum.

Jak będą przebiegały zmiany w kolejnych latach? Rok szkolny 2017/2018 1 września 2017 roku uczniowie dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej stają się uczniami 8-letniej szkoły podstawowej; Uczniowie kończący klasę VI szkoły podstawowej będą podlegać promocji do klasy VII szkoły podstawowej. Rozpocznie się tym samym wygaszanie gimnazjów – nie będzie prowadzona rekrutacja; W roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019 w przekształconej szkole podstawowej (w zespołach szkół), prowadzone będą także klasy dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu wygaszenia kształcenia.

Ostatni rocznik dzieci klas III ukończy gimnazjum; Rok szkolny 2018/2019 Ostatni rocznik dzieci klas III ukończy gimnazjum; 1 września 2019 r. w ustroju szkolnym nie będą już funkcjonowały gimnazja; W roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019 w przekształconej szkole podstawowej, prowadzone będą także klasy dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu wygaszenia kształcenia.

Rok szkolny 2019/2020 W klasach I liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół pierwszego stopnia edukację rozpoczną uczniowie kończący klasę III gimnazjum i dzieci kończące klasę VIII szkoły podstawowej; Uczniowie kończący gimnazjum będą kształcili się w 3-letnich liceach ogólnokształcących i 4-letnich technikach, natomiast uczniowie kończący VIII klasę szkoły podstawowej rozpoczną naukę w 4-letnim liceum lub 5-letnim technikum. Uczniowie będą mogli także kontynuować naukę w I klasie branżowej szkoły pierwszego stopnia; Dotychczasowe trzyletnie liceum ogólnokształcące z dniem 1 września 2019 r. stanie się czteroletnim liceum ogólnokształcącym; Dotychczasowe czteroletnie technikum z dniem 1 września 2019 r. zostanie przekształcone w pięcioletnie technikum; Do roku 2019/2020 prowadzona będzie rekrutacja do dotychczasowego czteroletniego technikum (dla absolwentów gimnazjum), natomiast na rok szkolny 2019/2020 i późniejsze lata rekrutacja będzie prowadzona do pięcioletniego technikum (dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej).

Egzamin ósmoklasisty Od roku szkolnego 2018/2019 w ostatniej klasie 8-letniej szkoły podstawowej będzie przeprowadzany egzamin ósmoklasisty. W latach szkolnych 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021 egzamin ósmoklasisty przeprowadzany będzie z języka polskiego, języka obcego nowożytnego i matematyki. Od roku szkolnego 2021/2022 z przedmiotów: język polski, matematyka, język obcy nowożytny oraz jeden z przedmiotów do wyboru spośród: biologii, chemii, fizyki, geografii, historii.

Wyniki egzaminu będą przedstawiane w procentach i na skali centylowej. Egzamin będzie przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla ośmioletniej szkoły podstawowej. Wyniki egzaminu będą przedstawiane w procentach i na skali centylowej.  Przystąpienie do egzaminu będzie obowiązkowe, uzyskane wyniki nie będą miały wpływu na ukończenie szkoły, natomiast będą stanowić jedno z kryteriów rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej. Nie przystąpienie do egzaminu jest jednoznaczne z powtórzeniem klasy VIII. Zasady organizacji i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, dotyczące m.in. warunków zwalniania uczniów z obowiązku przystąpienia do egzaminu, dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu, możliwości wglądu do sprawdzonej i ocenionej pracy egzaminacyjnej, będą analogiczne do rozwiązań funkcjonujących na obecnie przeprowadzanym egzaminie gimnazjalnym.

Finansowanie podręczników i zeszytów ćwiczeń przez Państwo zostaje utrzymane-system dotacyjny będzie obowiązywał w całej ośmioletniej szkole podstawowej W 2017 roku dotacja będzie udzielona na wyposażenie szkół podstawowych w: 1.Podreczniki lub materiały edukacyjne i ćwiczeniowe z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej oraz z zakresu języków obcych dla uczniów klasy I 2. Podręczniki lub materiały edukacyjne i ćwiczeniowe dla uczniów klasy IV 3. Podręczniki lub materiały edukacyjne i ćwiczeniowe dla uczniów klasy VII

W 2017 roku w pozostałych klasach szkół podstawowych oraz dotychczasowych gimnazjów został zachowany dotychczasowy harmonogram udzielania dotacji celowej. W 2017 roku wyposażenie szkół zostanie więc zrealizowane w zakresie: Klas II-III szkoły podstawowej-materiały ćwiczeniowe Klas V szkoły podstawowej oraz klas II-III gimnazjum-materiały ćwiczeniowe Klas VI szkoły podstawowej - podręczniki i materiały edukacyjne

Dodatkowe informacje na temat Reformy Edukacji dostępne są na stronach: http:// www.men.gov.pl/ http://www.kuratorium.gda.pl/

Dziękuję za uwagę