Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych Intel® Core™ family 2010 Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych
1A Cele kampanii i wyzwania Launch nowych produktów Budowanie preferencji nowych produktów wśród konsumentów Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy Intel Procesor… ??
1B Cele kampanii i wyzwania W 2010 zostały wprowadzone na rynek procesory z nowej rodziny Intel Core. Naszym celem było wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy Intel oraz budowanie preferencji nowych procesorów wobec konkurencyjnych produktów. Technologie rozwijane przez firmę Intel są częścią naszego codziennego życia, mają ogromny wpływ na komfort naszej pracy i jej wydajność. Jednakże zwykli użytkownicy komputerów nie są świadomi tego wpływu. Nie wiedzą, czym właściwie jest procesor i jakie pełni funkcje. Aby osiągnąć postawiony cel, skupiliśmy się na pokazaniu zalet wydajnego procesora. Chcieliśmy ukazać, że od niego zależy nasz komfort pracy na komputerze.
KOMPUTER – ŹRÓDŁO ROZRYWKI 2A Strategia KOMPUTER – ŹRÓDŁO ROZRYWKI SEGMENTY TEMATYCZNE: VIDEO GRY AUDIO down/ up LOADING
2B Strategia Analiza grupy docelowej wykazała, iż naturalnym środowiskiem dla planowanej kampanii będą serwisy wideo oraz serwisy społecznościowe. Jednocześnie wykorzystując multimedialny kontent serwisów, mogliśmy pokazać wyjątkowe właściwości promowanych procesorów. W ten sposób uzyskaliśmy wysokie dopasowanie zarówno do grupy celowej, jak i do promowanego produktu. Kampania została podzielona na 4 tematyczne segmenty: audio, video, gaming, loading, tworzące spektrum multimediów dostępnych przez Internet. Zastosowaliśmy niestandardowe rozwiązania, zarówno na poziomie placementów jak i kreacji. Poprzez zaawansowane technologicznie formaty pokazaliśmy, że Intel jest firmą innowacyjną inwestującą w nowoczesne rozwiązania, dzięki którym użytkownicy mogą w pełni wykorzystywać możliwości swoich komputerów.
3A Implementacja 1/3 PRE-LOADER / IPLA.TV POKÓJ HD / IPLEX.PL IN-GAME ADS
3B Implementacja 1/3 Zmodyfikowaliśmy pre-loader w internetowej telewizji IPLA. Standardowa animacja wyświetlana podczas buforowania materiału video została zastąpiona przez ognistą animację obrandowaną logiem Intel Core i5. Sukces tego niestandardowego formatu przyczynił się do wprowadzenia go przez wydawcę do stałej oferty reklamowej. W serwisie VOD - IPLEX.pl powstał pierwszy w Polsce specjalny pokój z filmami HD, w którym użytkownicy mogli wybierać spośród ponad 100 tytułów. Pokój cieszył się niesamowitą popularnością – został odwiedzony 710 tys.razy! Żeby jeszcze bardziej podkreślić aspekty technologiczne i multimedialne, wykorzystaliśmy przestrzeń reklamową gier.
4A Implementacja 2/3 kreacja reagująca na beat utworu kreacja reagująca na zmiany na pasku transferu
4B Implementacja 2/3 Zdecydowaliśmy się także na kreatywną obecność na serwisie wideo Wrzuta.pl. Kreacja tu emitowana reagowała na beat utworu odtwarzanego przez użytkownika. Streaming audio został zintegrowany z animacją widoczną w kreacji flashowej, co stanowiło innowację na rynku Polskim! Dodatkowo podczas uploadowania plików na serwisie WyślijTo.pl, użytkownicy oglądali animację zmieniającą się w zależności od paska transferu. Analogicznie zmieniała się treść o inteligentnej szybkości procesorów Intel Core.
5A Implementacja 3/3 Postulaty: 1. Wyzwólmy się z kajdan spowalniaczy czasu! 2. Promujmy innowacyjny lans! 3. Przestańmy się zawieszać! 4. Otwórzmy wszystkie okna jednocześnie! 5. Nie dajmy się klepsydrze!
5B Implementacja 3/3 Komunikacja została wzmocniona przez zaangażowanie użytkowników w TURBOrewolucję! Przygotowany w tym celu TURBOmanifest nawiązywał do technologii TURBO Boost, w którą wyposażone są nowe procesory. TURBOmanifest stanowił proklamację nowego, sprawniejszego świata, który staje się lepszy dzięki nowym procesorom Intel Core. Zadaniem konkursowym użytkowników było zaproponowanie sytuacji wymagającej TURBOprzyśpieszenia w formie filmu lub prezentacji multimedialnej. Ważnym elementem kampanii była obecność w serwisach społecznościowych Fotka.pl oraz Poszkole.pl. Wykorzystaliśmy tu teasingowe mechanizmy absurdalnych powiadomień, nawołujących do TURBOprzyspieszenia.
6A Rezultaty kampanii 12 mln 100 000 unikalnych użytkowników widziało przekaz reklamowy 100 000 unikalnych użytkowników odwiedziło stronę z TURBO manifestem 180 zgłoszeń konkursowych – sytuacji wymagających TURBO przyśpieszenia 900 komentarzy Sprzedaż w okresie kampanii
6B Rezultaty kampanii Dobór placementów wyeksponował główne benefity procesorów, a kreacje bezpośrednio nawiązywały do aktywności wykonywanych przez użytkowników podczas wyświetlania reklamy. Skojarzenie zalet produktu z aktywnością użytkowników, było sposobem na przykucie ich uwagi oraz zainteresowanie produktem. Podsumowując, cele kampanii zostały osiągnięte z nawiązką. Kampania dotarła do prawie 12 mln unikalnych użytkowników. Otrzymaliśmy 180 multimedialnych zgłoszeń konkursowych! Strona z TURBO manifestem została odwiedzona przez ponad 100 tys. użytkowników, którzy prawie 900 razy skomentowali zgłoszone propozycje. Kampania miała bardzo pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży odnotowane w okresie kampanii. Sprzedawcy zauważyli zwiększone zainteresowanie produktami z procesorami Intel CORE.