Pojęcie usługi publicznej a otwarty dostęp dr Stefan Akira Jarecki 26 kwietnia 2017
Pojęcie usługi publicznej a otwarty... Mechanizm ochrony równowagi ekonomicznej świadczenia usług publicznych… Prezes UTK może odmówić otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej (dostępu dla przewozów komercyjnych) wówczas, gdy skutkiem nowych przewozów będzie inne niż nieistotne obniżenie przychodów z przewozów o charakterze usługi publicznej. 26 kwietnia 2017 Pojęcie usługi publicznej a otwarty...
Pojęcie usługi publicznej a otwarty... Pakietyzacja tras… -2 +1 -2 Powierzenie świadczenia usług Tylko trasy nierentowne -5,5 Pakiet tras -4,5 -1,5 26 kwietnia 2017 Pojęcie usługi publicznej a otwarty...
Pojęcie usługi publicznej a otwarty... 18% 26 kwietnia 2017 Pojęcie usługi publicznej a otwarty...
Pojęcie usługi publicznej a otwarty... Pojęcie usługi publicznej w transporcie… Usługa publiczna – to usługa, której szczególne cechy pozwalają odróżnić ją od zwykłej działalności prowadzonej w sektorze transportu TYLKO USŁUGA, KTÓREJ ŚWIADCZENIA OPERATOR BEZ WYNAGRODZENIA NIE PODJĄŁBY SIĘ ALBO NIE PODJĄŁBY SIĘ W TYM SAMYM ZAKRESIE LUB NA TYCH SAMYCH WARUNKACH 26 kwietnia 2017 Pojęcie usługi publicznej a otwarty...
Pojęcie usługi publicznej a otwarty... Usługa publiczna w transporcie… organizator powinien określić specyfikację usług publicznych, obejmującą kwestię stosowania pakietów, stosując zasadę proporcjonalności; powierzenie usługi publicznej powinno stanowić reakcję na niedoskonałość rynku; autonomia operatora (w zakresie określania taryf, częstotliwości usługi itp.) powinna być ograniczona. 26 kwietnia 2017 Pojęcie usługi publicznej a otwarty...
Pojęcie usługi publicznej a otwarty... Sprawa połączeń z Korsyką - łączenie usług o różnym charakterze… objętych innym zakresem autonomii operatora w zakresie częstotliwości i rozkładu; realizowanych z założenia innym taborem; mających różne szczególne cechy. 26 kwietnia 2017 Pojęcie usługi publicznej a otwarty...
Pojęcie usługi publicznej a otwarty... Wnioski… silne mechanizmy oddziaływania organu regulacyjnego na możliwość realizacji przewozów komercyjnych nie zostały zrównoważone możliwością wywierania porównywalnego wpływu na przewozy o charakterze służby publicznej; organ regulacyjny powinien mieć możliwość sprawdzenia tego czy przewozy, które mają być chronione, faktycznie mają charakter usług publicznych (a tym samym, czy w ogóle potencjalnie zasługują na ochronę). 26 kwietnia 2017 Pojęcie usługi publicznej a otwarty...
Dziękuję za uwagę! dr Stefan Akira Jarecki Kierownik Laboratorium Transportu Kolejowego i Publicznego Transportu Zbiorowego Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego https://www.cars.wz.uw.edu.pl Adiunkt Wyższa Szkoła Informatyki stosowanej i Zarządzania Wydział informatycznych Technik Zarządzania jarecki@wit.edu.pl