Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie polskich eksporterów w obszarze działalności ubezpieczeniowej KUKE Jarosław Kilijanek, specjalista ds. sprzedaży.
Advertisements

OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Fairtrade – dynamiczny rynek
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CZY POLSKA GOSPODARKA MOŻE SOBIE POZWOLIĆ NA OSŁABIENIE DYNAMIKI EKSPORTU? dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Polityka handlowa i protekcjonizm
Handel Międzynarodowy
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Droga innowacji mBank. Prawo Moorea Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się w ciągu 18 miesięcy Sformułowana w 1965 roku prognoza Gordona.
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Edyta Drążyk Alicja Drabarek WGiSR
Witam Państwa na wykładzie z PODSTAW POLITYKI GOSPODARCZEJ, :)…
Witam Państwa na wykładzie z PODSTAW POLITYKI GOSPODARCZEJ, :)…
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Rynki konkurencji niedoskonałej
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Paszport do eksportu – POIG 6.1
opis projektu jednym zdaniem
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Biznesplan.
INFORMACJA MARKETINGOWA
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
PRODUKT.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Handel w polskiej polityce przemysłowej DR M A FALIŃSKI.
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wstępna prognoza zbiorów owoców w 2006 roku. Tab. 1. Zbiory owoców w Polsce w tys. ton Gatunek prognoza Jabłka Wiśnie
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Publiczne prawo konkurencji
Marketing w Firmie.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum Wołowiny 2016 Dr M A Faliński

Konkurencja… to struktura zależności poziomych i pionowych Dystrybucja i sprzedaż produktu Branża krajowa Branża zagranicą (np. wołowina) Produkcja podstawowa

Kooperacja konkurentów – kooperacja kontrahentów Kooperacja w łańcuchu vs. rywalizacja o pozycję i wpływ na rynek Kooperacja a koszty: podział a przerzucanie kosztów i ryzyka (praktyki) Kooperując gramy o: - wejście na rynek (pełny, zorganizowany, wspierany finansowo) - utrzymanie rynku i stabilizacje pozycji - trwałe wyróżnienie się - MARKA - kanały alternatywne (np. HORECA) - o umiejętność wykorzystania prawa (UE) Z kim kiedy kooperujemy? - na wejściu – z dystrybutorem (pionowo)? - w rynku – z konkurentem wprost i dystrybutorem (marki parasolowe np. polska gęś, znaki, …) ?

Tzw. kraje trzecie… Jakość na rynkach masowych: znaleźć partnera? Promocja: gdzie i z kim? SIECI – potrzebna polityka. Firmy wspólne: nasz kapitał tam, ale ich kapitał tu. Sojusze strategiczne Linie eksportowo-importowe Wsparcie sprzedaży Polityka produktowa, asortymenty, idee, narracje… Cena/jakość – pokusa dumpingu

Pytania Cały czas średnia cena wołowiny w UE jest znacznie wyższa niż uzyskiwana przez polskich producentów. Czy jest szansa/potrzeba wzmocnienia sprzedaży krajowej? Jakie napotykamy główne bariery w sprzedaży wołowiny na rynki UE? Dlaczego mamy problem z dostępem do sieci marketów w UE? Jakie bariery występują w eksporcie do krajów trzecich? Lizy się bezpieczeństwo produktu. Na jakim etapie jest wiosek do OIE o zmianę statusu z kontrolowanego ryzyka BSE na ryzyko znikome? Czy zmiana statusu otwiera nowe możliwości handlowe? – koszty dostep do rynków promocja,… Jak wygląda, a jak może wyglądać współpraca dostawców i dystrybutorów na rynku UE i rynkach krajów trzecich? Na co położyć nacisk w promocji mięsa? – jakość, walory dietetyczne, prestiż,…?