Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017 Opracowanie: Agata HACHAJ Wanda MYŚLIŃSKA
Egzamin przygotowany przez CKE. Przeprowadzony 20.04.2017 r. Arkusz standardowy zawierał 23 zadania, w tym 20 zadań zamkniętych i 3 zadania otwarte. Wśród zadań zamkniętych większość stanowiły zadania wyboru wielokrotnego, w których należało wybrać jedną z podanych odpowiedzi, a w pięciu zadaniach typu prawda-fałsz − ocenić prawdziwość zdań. Zadania otwarte wymagały od gimnazjalistów samodzielnego sformułowania rozwiązania.
WYNIKI UCZNIÓW (%)
Podział zadań ze względu na stopień trudności
Mocne strony uczniowie dobrze radzą sobie z : zapisywaniem związku między nieznanymi wielkościami za pomocą układu równań odczytywaniem i interpretacją informacji przedstawionych za pomocą wykresów funkcji Opisywaniem związków między różnymi wielkościami za pomocą wyrażeń algebraicznych; działaniami na potęgach i pierwiastkach; stosowaniem obliczeń procentowych.
Umiejętności wymagające poprawy Zadania na dowodzenie; Zadania dotyczące figur przestrzennych; Działania na potęgach i pierwiastkach; Stosowanie Twierdzenia Pitagorasa.
WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY Wykonalność testu na poziomie 73,2% zakwalifikowała szkołę do 9 najwyższego staninu. Nasze wyniki są lepsze niż wyniki gminy, powiatu, województwa i kraju. Stanin Przedział punktowy 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 9. najwyższy 8. bardzo wysoki 7. wysoki 6. wyżej średni 5. średni 4. niżej średni 3. niski 2. bardzo niski 1. najniższy
WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY Poziom wykonania poszczególnych zadań był zróżnicowany ale utrzymywał się na wysokim poziomie. Tylko trzy zadania miały wykonalność poniżej 0,6. Nie było zadań trudnych i bardzo trudnych. Wykonalność zadań zamkniętych była wyższa niż zadań otwartych. W czasie pracy z uczniami należy zwracać uwagę na potrzebę uważnego czytania, tworzenie planu rozwiązania zadania, krytyczną ocenę rozwiązania oraz na rozwiązywanie zadań na dowodzenie.
Dziękujemy za uwagę.