Metoda WebQuest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WebQuest Blog Platforma edukacyjna
Advertisements

PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET
Osadzenie metody WebQuest w polskiej dydaktyce
Wykorzystanie w szkole
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Projekty edukacyjne w szkole
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Wszyscy partnerzy pracują nad rozwijaniem i udoskonalaniem u uczniów twórczego myślenie i umiejętności, opracowaniem elastycznych strategii.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Internet jako źródło informacji
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Technologia informacyjna
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot WebQuest w edukacji bibliotecznej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Opis wybranych metod – metody impresji i ekspresji Metoda projektu
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Kurs - OK zeszyt.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Kurs – OK zeszyt.
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach II etapu kształcenia.
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Metoda WebQuest

Czym jest WebQuest? Innowacyjna metoda uczenia się w oparciu o wyszukiwanie informacji z wykorzystaniem Internetu jako integralnej części nauczania dowolnego przedmiotu na każdym poziomie nauczania.

WebQuest – jest pewnego rodzaju projektem klasowym, którego głównym celem jest stawianie problemów(zadań) odpowiednich(zwłaszcza atrakcyjnych) dla uczniów.

WebQuest pozwala na: Rozwijanie twórczego myślenia Aktualizowanie informacji Właściwe wyszukiwanie i dobieranie treści do omawianego problemu Uzyskiwanie dodatkowych informacji, które poszerzają wiedzę ucznia Pracę w zespole Pracę w swoim własnym tempie

Typy WebQuestów: W zależności od czasu realizacji dzielimy je na : Tematyka odnosi się do: jednej dziedziny kilku dziedzin W zależności od czasu realizacji dzielimy je na : krótkoterminowe (od 1 do 3 lekcji) Długoterminowe (od tygodnia do miesiąca)

Części WebQuestu: Wprowadzenie (temat) Zadanie Proces Żródło Ewaluacja Konkluzja

Wprowadzenie(temat) – spełnia funkcję informującą oraz motywującą Wprowadzenie(temat) – spełnia funkcję informującą oraz motywującą. Nauczyciel podaje temat oraz definiuje problem do rozwiązania.

Zadanie – opisuje produkt końcowy Zadanie – opisuje produkt końcowy. Nauczyciel dokładnie opisuje, jaki powinien być wynik pracy uczniów. Zadania do wykonania zapisane w formie: rozwiąż ..., opisz ..., przeanalizuj ..., zaprojektuj ....

Proces – opis procesu pozyskiwania informacji, zasady podziału ról i zadań do poszczególnych zadań.

Źródło – to strony internetowe, które uczeń wykorzysta, aby wykonać zadanie. Nauczyciel podaje adresy stron, do których powinien odnieść się uczeń.

Ewaluacja – ocenia rezultaty zadania, powinna zawierać jasne informacje, jakie są kryteria oceny realizowanego przez uczniów zadania.

Konkluzja – podsumowanie zadania, zachęcenie ucznia do refleksji na temat procesu i wyników projektu

Dlaczego WebQuest? ma formę grupowej aktywności jest efektywniejszy w nauczaniu od tradycyjnych metod, ponieważ zawiera wiele czynników motywujących do uczenia się Rozwija wyobraźnię i twórczość uczących się

„... w sytuacji, kiedy środki masowego przekazu, takie jak prasa, radio, telewizja , Internet tworzą nową rzeczywistość, w której człowiek jest zalewany nadmiarem informacji, najważniejszą sprawą staje się obecnie nie zdobywanie informacji ale jej krytyczna ocena, selekcja oraz przekształcanie informacji w wiedzę” Seymur Papert „Burza mózgów – dzieci i komputery”

Dla kogo WebQuest? www. World Wide Web(+) www. World Wide Waste(-)

Dziękuję za uwagę.