Monitoring „Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czym jest Porozumienie „Niebieska Linia”?
Advertisements

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W KONINIE
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
LOKALNA KOALICJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PRZEMOCY W RODZINIE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Projekt realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Urzędu M. St. Warszawa.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE PoWOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH W LATACH 90-YCH 1991 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Warszawa, dnia 9-10 marca 2010r. Projekt PO KL Godzenie ról rodzinnych i zawodowych kobiet i mężczyzn, Działanie 1.1. Wsparcie systemowe instytucji rynku.
WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE OFOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1984 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA ORGANIZACJA.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
SZKOŁA w systemie przeciwdziałania przemocy ???
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Ogólnopolskie Porozumienie Osób i Organizacji Pomagających Ofiarom Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”
Prezentacja założeń, celów i kierunków działań
Urząd Miejski w Modliborzycach
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
EWALUACJA LOKALNEGO SYSTEMU PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE - DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE SPOSOBÓW POMAGANIA I NASILENIA STRESU POURAZOWEGO (PTSD) Z.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2002 statystyki Ponad 86 tys. interwencji policji Ponad 86 tys. interwencji policji Ponad 69 tys.
REWITALIZACJA A ROZWÓJ LOKALNY Katowice r. Katowice r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
MONITORING LOKALNYCH PROGRAMÓW PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE Z PERSPEKTYWY PŁCI RAPORT.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Ogólnopolska Konferencja Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Warszawa, 27 maj 2009 r. Profilaktyka, edukacja, pomoc oraz.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Konferencja podsumowująca Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy
Diagnoza zjawiska przemocy domowej na terenie powiatu świdnickiego
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE, w tym przemocy WOBEC DZIECI Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zespół Stowarzyszenia NL
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE, w tym przemocy WOBEC DZIECI Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Zapis prezentacji:

Monitoring „Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie” Kwiecień – Czerwiec 2008

Cele monitoringu Charakterystyka prowadzonych działań Określenie zasięgu prowadzonych działań Określenie dotarcia do grup wymagających szczególnej interwencji Charakterystyka mocnych i słabych stron programu

Cele programu Podniesienie świadomości społecznej na temat zjawiska przemocy w rodzinie, Zwiększenie dostępności i efektywności działań profilaktycznych dotyczących przeciwdziałania przemocy w rodzinie adresowanych do różnych grup społecznych,

Cele programu Zapewnienie kompleksowej pomocy rodzinom w których występuje przemoc z uwzględnieniem potrzeb wszystkich członków rodzin Zwiększanie kompetencji zawodowych pracowników służb, instytucji i organizacji zajmujących się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie

Zakres monitoringu Działania informacyjne Działania profilaktyczne i edukacyjne Działania na rzecz ofiar przemocy w rodzinie Działania wobec sprawców przemocy w rodzinie Działania dotyczące zwiększania wiedzy i umiejętności pracowników organizacji

Charakterystyka organizacji uczestniczących w programie

Organizacje uczestniczące w programie 120 organizacji 100 jednostek samorządu terytorialnego 18 organizacji pozarządowych 2 instytucje administracji rządowej

Pracownicy w przeciwdziałanie przemocy w rodzinie zaangażowanych jest 1363 pracowników badanych organizacji największa liczba pracowników (552) pracuje w ośrodkach pomocy społecznej i w poradniach psychologiczno-pedagogicznych (331 osób)

Pracownicy w przeciwdziałanie przemocy w rodzinie zaangażowany jest blisko co drugi pracownik (57%) badanych organizacji

Najważniejsze ograniczenia brak współpracy z innymi organizacjami uczestniczącymi w programie brak długofalowego, stabilnego systemu przeciwdziałania niewystarczające środki finansowe ograniczenia wynikające z wykonywania innych zadań

Najważniejsze wsparcie wysokie kwalifikacje pracowników dobra współpraca z innymi organizacjami

Działania prowadzone przez organizacje uczestniczące w programie

Działania związane z rozpowszechnianiem informacji o problemie przemocy w rodzinie

Działania związane z rozpowszechnianiem informacji 30 konferencji, seminariów i debat (21 zorganizowanych przez 3 organizacje pozarządowe) uczestniczyło w nich 813 osób, w tym 458 uczestników spotkań zorganizowanych przez organizacje pozarządowe 24% organizacji uczestniczyło w przygotowaniu i realizacji kampanii informacyjnych

Działania związane z rozpowszechnianiem informacji 71 artykułów prasowych, 34 audycje radiowe 26 programów telewizyjnych niemal wszystkie publikacje prasowe, audycje radiowe i telewizyjne były wynikiem działalności organizacji pozarządowych

Działania profilaktyczne i edukacyjne

Działania na rzecz ofiar przemocy w rodzinie

Działania na rzecz ofiar przemocy prowadziło je 62% badanych organizacji wszystkie ośrodki interwencji kryzysowej i pogotowia opiekuńcze, 94% ośrodków pomocy społecznej 89% ośrodków terapii uzależnień. działań na rzecz ofiar przemocy nie prowadziły jedynie wydziały spraw społecznych.

Działania na rzecz ofiar przemocy zdecydowana większość organizacji (74%) zajmujących się ofiarami przemocy domowej oferowała pomoc w formie ambulatoryjnej wszystkie organizacje udzielały porad specjalistycznych Udzielono porad 3893 osobom w tym 2872 kobietom z porad specjalistów korzystały przede wszystkim osoby w wieku od 24 do 59 lat (2550 osób) znacznie rzadziej korzystały z nich dzieci i młodzież (361 osób) oraz osoby powyżej 59 roku życia (326 osób).

Działania wobec sprawców przemocy w rodzinie

Działania wobec sprawców oddziaływaniem na sprawców przemocy zajmuje się 27% badanych organizacji przeważają ośrodki interwencji kryzysowej (80%), ośrodki terapii uzależnień (67%) i ośrodki pomocy społecznej (50%) działaniami organizacji objęto 745 sprawców przemocy, w tym 645 mężczyzn

Działania wobec sprawców W zajęciach korekcyjnych uczestniczyło 49 osób, ukończyło je jedynie 13 osób Jeszcze rzadziej organizowano programy terapeutyczne dla sprawców przemocy (9% organizacji). Uczestniczyły w nich 52 osoby a ukończyło je 8 osób

Działania wobec sprawców działania wobec sprawców przemocy są najsłabszym elementem programu najważniejsze ograniczenia dotarcie z ofertą motywacje sprawców brak współpracy przepisy i procedury

Zwiększenie wiedzy i umiejętności pracowników

Zwiększenie wiedzy i umiejętności pracowników w różnych formach zwiększenia wiedzy i kwalifikacji wzięły udział 574 osoby największa grupę stanowili pracownicy zespołu żłobków(166 osób) pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych (144 osoby) i pracownicy ośrodków pomocy społecznej (133 osoby) 87 osób ukończyło szkolenia SPPWR I i II stopnia a 37 osób otrzymało certyfikat PARPA

Zwiększenie wiedzy i umiejętności pracowników co trzecia badana organizacja oddelegowała swoich pracowników na szkolenia lokalnych zespołów interdyscyplinarnych co trzecia organizacja zapewniła swoich pracownikom superwizje dotyczyło to przede wszystkim ośrodków terapii uzależnień (89% organizacji), organizacji pozarządowych (67%) i ośrodków interwencji kryzysowych (60%).

Mocne strony Wszechstronność działań programu Liczba organizacji uczestniczących w programie Blisko 1400 pracowników zaangażowanych w działania programu Doświadczenie w rozwiązywaniu problemu Szeroka oferta profilaktyczno-edukacyjna

Mocne strony Szeroki zakres działań na rzecz ofiar przemocy Znacząca obecność w mediach (działania organizacji pozarządowych) Podnoszenie kwalifikacji

Słabe strony Niski stopień specjalizacji (łączenie działań informacyjnych, profilaktycznych, działań wobec ofiar i sprawców przemocy) Łączenie działań dotyczących przemocy w rodzinie z innymi działaniami Niski stopień koordynacji działań, przejawiający się brakiem współpracy pomiędzy organizacjami Brak zainteresowania rezultatami działań (sporadyczne ewaluacje)

Słabe strony Zróżnicowane działania w poszczególnych dzielnicach i zróżnicowane dotarcie do grup docelowych Ograniczony zasięg i wyniki oddziaływań na sprawców przemocy