Zastosowanie wybranych elementów ZZL w Stacji Pogotowia Ratunkowego Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi Uniwersytet Łódzki Łódź 2009 Zastosowanie wybranych elementów ZZL w Stacji Pogotowia Ratunkowego Dominika Czajcińska Robert Sowiński Jacek Szyzdek praca napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Zdzisławy Janowskiej
O czym jest ta praca…? Praktyka Teoria procedury pracownicy standardy medyczne sprzęt warunki socjalne Teoria Rekrutacja Selekcja Wprowadzenie pracownika
Dlaczego taki temat…? BEZSILNOŚĆ PRACA NADZIEJA ZŁOŚĆ ZMIANA P A S J A
Co dolega stacji pogotowia…? brak procedur brak polityki personalnej brak systemu nagradzania i motywowania złe warunki socjalne brak… brak pomysłu na zmianę Nieznajomość nowoczesnego ZZL
Co chcieliśmy osiągnąć…? utożsamienie się ze Stacją Pogotowia podniesienie kwalifikacji bezpieczeństwo komfort pracy Stworzyć zespół fachowców
Jak chcieliśmy to osiągnąć…? identyfikacja zjawisk negatywnych stworzenie programu naprawy przekonanie dyrekcji i pracowników stworzenie procedur szkolenie kadr poprawa higieny pracy Wprowadzić zasady nowoczesnego ZZL
Co osiągnęliśmy…? Uznanie większości pracowników wyposażenie karetek wymagane przez NFZ znaczne zwiększenie umiejętności zespołów P uregulowanie spraw płacowych i umów stworzenie działających procedur Uznanie większości pracowników
Czego nie osiągnęliśmy…? nie wszyscy przeszli pełen cykl szkoleń nie poprawiono warunków lokalowych nie opracowano wszystkich procedur nie opisano wszystkich standardów medycznych Dyrekcja nie zrozumiała na czym polegał podstawowy problem w zarządzaniu
Dlaczego nie wszystko się udało…? pieniądze związki zawodowe czas niezrozumienie Rozbieżność celów Dyrekcji Stacji Pogotowia i Fundacji Prometeusz
Czy warto było…? zdobyty tytuł Mistrza i Wicemistrza Polski ratownicy uwierzyli w siebie nauczyli się jak lepiej pracować wzrosły im zarobki umocowanie prawne ich pracy kompletny sprzęt w karetkach Pozostawiliśmy zespoły P, które rzeczywiście umieją uratować życie