3 KOBIETY ANIA BEDNARCZUK, IZA GUSTOWSKA, KRYNIA PIOTROWSKA BWA – Poznań / arsenał/ 6-23 luty 1978.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
Liniowość - kryterium Kryterium Znane jako zasada superpozycji
Macierze Maria Guzik.
Złudzenia Optyczne.
Techniki papieroplastyczne Kamila Korzekwa Paulina Grzyb kl. I b.
Prezentuje Marcin Juszczyk
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Złudzenia wzrokowe - czy nasze oczy są niedoskonałe.
MATEMATYKA W BANKU.
Recenzja w twórczości dziennikarskiej
kurs fotografii cyfrowej
SKANOWANIE.
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
Między publicznym a prywatnym wokół problemów równouprawnienia kobiet
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
JAK POWSTAŁA MOJA STRONA INTERNETOWA…?
Wp care odświeżenie koloru
AKWARELA.
L ONDYN, W IELKA B RYTANIA A SYSTENTURA C OMENIUSA L ONDYN, W IELKA B RYTANIA Anna Brzezińska.
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Filipowie
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Korzystanie z literatury
TAJEMNICE LICZBY 7 7 (siedem) – liczba naturalna następująca po 6 i poprzedzająca 8.
Temat w trzecim półroczu: życie i dzieła Kompoyztora Gustav Holst Projekt powstał z pomocą finansową Europejskiej komisji. Odpowiedzialność za opublikowana.
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
FILOZOFIA NOWOŻYTNA XVII-XVIII WIEK KOGNITYWISTYKA.
WYCIECZKA EDUKACYJNA KLAS 3 GIM DO CENTRUM NAUKI KOPERNIK
Adres bibliograficzny czyli paszport książki. Adres bibliograficzny – to uporządkowany zapis pozwalający precyzyjnie określić pozycję wydawniczą itp.
Holandia i jej sztuka w XVII w.
Zwolnienie z VAT na fakturze
Fotograficzne Bajki Andrzeja Świetlika Wernisaż i aukcja charytatywna, 4 grudnia 2002 Galeria Zachęta, Warszawa prezentuje.
Harry Potter I Kamień Filozoficzny.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Grafika komputerowa Barwy.
SłowoŻycia Maj 2010 "Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie" (J 14,21)
National Gallery of Art w Waszyngtonie
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Obróbka obrazu w komputerze
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
Antyczna rzeźba.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Fotografia w trudnych warunkach
Joanna Białokoz (l. 6.5) Uniwersytet Dziecięcy UMCS; Przedszkole nr 65 ul. M. Langiewicza 3A, Lublin Data przeprowadzania doświadczenia: Pali.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Projekt gimnazjalny:Różaniec modlitwą Jana Pawła II
Matematyka w sztuce.
Prezentacja „SZALONE NOŻYCZKI” Moje wrażenia po spektaklu... Kochani chcę wam przedstawić prezentację.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Siły ciężkości i sprężystości.. Badanie zależności wydłużenia sprężyny od działającej na nią siły. Badanie zależności wydłużenia sprężyny od działającej.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
SYMBOLE NARODOWE ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA F L A G A ma kolor biało-czerwony. Jest kształtu prostokątnego, to dwa prostokątne pasy (u góry biały, dół.
SZTUKA DLA OKA OP- ART..
Liczba π Aleksandra Tera 6F.
Prezentacje multimedialne
GRAFIKA SZTUKA POWIELANIA.
Obróbka obrazu w komputerze
Osiem Dni Tygodnia digital_ia.11 Szczecin 2011
Wycieczka do Kielc Autor: Karolina Stańczak Klasa szósta
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
NOVOTEL WROCŁAW CITY Staż w dziale sprzedaży
…czyli nie taki diabeł straszny
NOVOTEL & ibis WROCŁAW CENTRUM Staż w dziale sprzedaży
Zapis prezentacji:

3 KOBIETY ANIA BEDNARCZUK, IZA GUSTOWSKA, KRYNIA PIOTROWSKA BWA – Poznań / arsenał/ 6-23 luty 1978

I wystawa trzech kobiet bardziej jeszcze niż wystaw „kobiet” jest wystawą pewnych tendencji w sztuce, zmęczonej hiperrealizmem i pop-artem, sztuce, która chciałaby zawrzeć Tymczasowy rozejm z atakującymi ją natchnieniami, które domagają się natychmiastowej kanonizacji postaci, odrębnego „izmu”. Może wystawa pokazuje, że takie zawieszenie broni jest dla zdrowia formy w sztuce konieczne? A może właśnie dlatego, że kobiecie, w naszej wciąż jeszcze męsko-centrycznej kulturze trudniej jest o pychę opartą na własnych zdobyczach estetycznych, może właśnie dlatego autorki wystawy zaproponowały formułę kompromisową i szukają dróg porozumienia między środkami wypowiedzi plastycznej, zakażonymi fotografią, podczas gdy mężczyźni – licząc na pełen tryumf – takiego kompromisu nie uznaliby? Sławomir Magala, Trzy Kobiety Sztuka 1/6/1979

Podoba mi się także ascetyczny trop z cyframi i literami (brałem to za tablice rejestracyjne – ale okazało się, że podstawą był kalendarz holenderski z pierwszymi literami dni tygodnia i datami) i – mówiąc ogólniej – niezależność i śmiałość tych gobelinów, jakaś precyzyjna zuchwałość u kobiety. Sławomir Magala, Trzy Kobiety Sztuka 1/6/1979

A portrety Anny Bednarczuk? Autoportret oparty na fotografii paszportowej, tak precyzyjny i misterny, że autorka musiała wręcz dorzucić skazy, naśladujące niedokładność odbitki (sic!), albo dwa profile-te same, ale zróżnicowane w barwie i fakturze, albo rządek profili, których kontrasty barw rozświetlają – jak neony na fotografii wykonanej nocą cały gobelin. Sławomir Magala, Trzy Kobiety Sztuka 1/6/1979

Tarcza I-II, 1976 Izabella Gustowska

Innego rodzaju efekt uzyskuje Gustowska w grafice Kobiety – echo body-art jest tutaj dość odległe i subtelne – można je jedynie uchwycić w wycięciu zarysu głów podkreślających obwód sylwetek i w zamaskowaniu twarzy, co zostawia nagie kobiece torsy i piersi w centrum uwagi. Sławomir Magala, Trzy Kobiety Sztuka 1/6/1979

Kobieta II, 1977 Izabella Gustowska

Kobieta I, 1977 Izabella Gustowska

Zmienność widzenia I-III, 1978 Izabella Gustowska

Sławomir Magala, Trzy Kobiety Sztuka 1/6/1979 Zmieniam się I-IV, 1978 Izabella Gustowska U Gustowskiej seryjność może polegać na chwytaniu kolejnych stadiów ruchu, na konstruowaniu Quasi – fabuły , jak to ma miejsce w 4-częściowej pracy Zobacz mnie w czerwieni, albo na nakładaniu na siebie 2 nadruków, co prowadzi do efektu zamazanej nieco fotografii, w trakcie sporządzania której, przedmiot uwagi jak gdyby poruszył się, widać ten efekt w Zapisie codziennych czynności. Sławomir Magala, Trzy Kobiety Sztuka 1/6/1979

Zobacz mnie w czerwieni I-IV, 1978 Izabella Gustowska

Notatka z miesiąca lipca I-III, 1977 Izabella Gustowska

Najbardziej interesująca jest jednak Notatka z miesiąca lipca (autooffset), łączy ona seryjność przedstawień ciała kobiecego w zieleni z delikatnym niedomówieniem, uzyskanym dzięki dużemu skontrastowaniu plam czerni i bieli, co przypomina wynik, jaki uzyskuje fotograf, któremu zależy na ostrym kontraście między miejscami zacienionymi i rozjaśnionymi słońcem. Sławomir Magala, Trzy Kobiety Sztuka 1/6/1979

Zapis codziennych czynności I-IV, 1975 Izabella Gustowska

Rekonstrukcja II, 1976 Krystyna Piotrowska

Rekonstrukcja I, 1976 Krystyna Piotrowska

Najciekawsze są doświadczenia z materiałami, jedwabiem, płótnem, służące zamiast papieru jako podkład do grafik. Jeżeli na takim materiale odbić, powielić, wydrukować twarz, uzyskuje się chustę świętej Weroniki (określenie autorki), jeżeli nagi tors kobiecy – bardzo nośna metaforę, wszakże materiał, na pierwszy rzut oka, lśniący i jedwabisty, kojarzy się raczej z ukrywaniem ciała kobiecego, niż z jego ukazywaniem. Odwrócenie funkcji działa odświeżająco. Blizny to najbardziej erotyczny utwór na wystawie, a jego tytuł i blizny stworzone przez zeszyte nićmi fragmenty tła, jestem skłonny uważać za prawdziwie kobiecy kaprys twórczyni – kokieterię. Co prawda skojarzenie erotyki z bliznami – ze śladami bólu – posiada pewne uzasadnienie głębsze (Irzykowski w Alchemii Ciała), powołując się na znane studium Simmla o Schopenhauerze i Nietzschem – porównywał akt płciowy z aktem okrucieństwa fizycznego, równie głęboko naruszający intymność drugiej osoby – jest to jednak trop, który zaprowadziłby nas w rejony metafizyki i przeżycia – rejony te zwiedzać należy, ale niekoniecznie przy niniejszej okazji. Sławomir Magala, Trzy Kobiety Sztuka 1/6/1979

Chusta I, II, III, 1977 Krystyna Piotrowska

Wyszywanka, 1978 Krystyna Piotrowska

Tekstylia, 1975 Krystyna Piotrowska