Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe. Zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe. Cele: - doskonalenie elementów gimnastycznych - rozwój różnych grup mięśniowych - kształtowanie siły zwinności, równowagi Metody: - zabawowo- naśladowcza - bezpośredniej celowości ruchu(zadaniowa) Formy pracy: Obwodowa Przyrządy: Drabinki, ścianka wspinaczkowa, drabinki linowe, ślizgawka. Miejsce zajęć: sala przedszkolna
Przebieg zajęć: I Część wstępna 1. Zapoznanie z tematem zajęć, podział dzieci na grupy ćwiczebne, podanie zadania i uzasadnienie przydatności wykonywanych ćwiczeń. 2. Zabawa naśladowcza, orientacyjno-porządkowa „Rób tak-nie rób tak”. Prowadzący wykonuje różne czynności, np.: skoki, ćwiczenia ramion, nóg, głowy, tułowia, na hasło ”Rób tak”-dzieci naśladują jego ruchy, na hasło „Nie rób tak”- dzieci stają nieruchomo. 3. Zabawa bieżna „Wilki i owieczki”. Dzieci „owieczki” spacerują po wyznaczonej części boiska, w środku znajduje się „wilk”-osoba wyznaczona przez nauczyciela. „Owieczki” pytają wielka o godzinę, ten odpowiada, np. pierwsza, czwarta. Gdy powie: dwudziesta czwarta „owce” uciekają do zagrody(miejsce wyznaczone poza boiskiem. Osoba , która zostanie schwytana, siada na ławce, pozostali bawią się dalej. Gdy zostaje niewielka liczba „owieczek”, zmniejszamy obszar pastwiska.
II. Część główna: III. Część końcowa Podział dzieci na 4 zespoły objaśnienie i zademonstrowanie zadań. 1 stacja- wspinanie się na drabinki co jeden szczebel i powrót w ten sam sposób 2 stacja-wspinanie się na ściance wspinaczkowej, powrót ta sama trasą 3 stacja- wspinanie się po drabince linowej, zabranie szarfy i podanie jej następnej osobie z rzędu, kolejna osoba musi szarfę odłożyć na wskazane miejsce. 4 stacja- przejście po drabince, wejście na drabinkę ułożoną poziomo i zjazd na ślizgawce. Wszystkie ćwiczenia powtarzamy 3 razy. Po wykonaniu zadań zespoły przechodzą do następnej stacji do momentu aż przejdą wszystkie stacje. III. Część końcowa Marsz po obwodzie koła z wysokim unoszeniem kolan, chód na palcach, na krawędziach stóp, na piętach. Omówienie ćwiczeń, które sprawiły dzieciom największą trudność, oraz tych, które najbardziej im się podobały.
Wszyscy gotowi, można zaczynać??? Gotowi do ćwiczeń??? Wszyscy gotowi, można zaczynać??? Podział dzieci na 4 zespoły, objaśnienie i zademonstrowanie zadań.
Mmm daliśmy radę! 1 stacja: drabinki 2 stacja: ścianka wspinaczkowa 3 stacja: drabinka linowa
Hurra a teraz z górki!!! 4 stacja: przejście przez drabinkę, ślizgawka
Prezentację opracowała: Anna Piątkowska – nauczyciel edukacji przedszkolnej