Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacje o projekcie
Advertisements

AWF im.J. Kukuczki w Katowicach Stowarzyszenia Domu Aniołów Stróżów
ROZGRZEWKA NA W-F.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
Kącik Logopedyczny.
BY UNIKNĄĆ ZGUBNEJ NUDY, SPORTU PODEJMIEMY TRUDY..
Taktyka instruktorska Opracowanie: Marek Kujawiński.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Innowacja o charakterze organizacyjno – programowo - metodycznym dla pierwszego etapu kształcenia Spędzajmy aktywnie czas wolny Łódź 2008.
Organizacja pracy przedszkola
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Metody nauczania i uczenia się ruchu
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 2 w CHEŁMŻY na lata
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Scenariusz lekcji pływania.
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
STRETCHING W SIATKÓWCE
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Witamy w Zespole Szkół nr 4 w Ropczycach
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Szkolny klub siatkowy.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
W ramach realizacji zajęć niezorganizowanych (obszar 7) dzieci z Przedszkola nr 3 w Radzionkowie uczestniczyły w wielu interesujących zajęciach sportowych.
Ruch w przedszkolu wychowanie fizyczne -zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego (obszar nr 1)
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Obszar nr 1- Wychowanie Fizyczne zajęcia edukacyjne. Scenariusz nr 1 .
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Akcja „Sprzątanie Świata”- nasz heppening
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE Przedszkole w Ruchu.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może”
OBSZAR 1 wychowanie fizyczne –zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Gdańsk rok. Temat lekcji: „Ćwiczenia i zabawy ruchowe z nietypowymi przyborami w klasie IB” zajęcia przygotowujące do zdobycia sprawności lekkoatlety.
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
ZAMOŚĆ ZSP Nr 5 im. marszałka Józefa PIŁSUDSKIEGO „ Być zwyciężonym i nie ulec - to zwycięstwo. Zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska.”
Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika.
Metodyka rekreacji ruchowej
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Podział ćwiczeń ruchowych
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
Metodyka wychowania fizycznego w przedszkolu
SIEĆ WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE B kwiecień 2017-grudzień 2018
Zapis prezentacji:

Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe. Zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe. Cele: - doskonalenie elementów gimnastycznych - rozwój różnych grup mięśniowych - kształtowanie siły zwinności, równowagi Metody: - zabawowo- naśladowcza - bezpośredniej celowości ruchu(zadaniowa) Formy pracy: Obwodowa Przyrządy: Drabinki, ścianka wspinaczkowa, drabinki linowe, ślizgawka. Miejsce zajęć: sala przedszkolna

Przebieg zajęć: I Część wstępna 1. Zapoznanie z tematem zajęć, podział dzieci na grupy ćwiczebne, podanie zadania i uzasadnienie przydatności wykonywanych ćwiczeń. 2. Zabawa naśladowcza, orientacyjno-porządkowa „Rób tak-nie rób tak”. Prowadzący wykonuje różne czynności, np.: skoki, ćwiczenia ramion, nóg, głowy, tułowia, na hasło ”Rób tak”-dzieci naśladują jego ruchy, na hasło „Nie rób tak”- dzieci stają nieruchomo. 3. Zabawa bieżna „Wilki i owieczki”. Dzieci „owieczki” spacerują po wyznaczonej części boiska, w środku znajduje się „wilk”-osoba wyznaczona przez nauczyciela. „Owieczki” pytają wielka o godzinę, ten odpowiada, np. pierwsza, czwarta. Gdy powie: dwudziesta czwarta „owce” uciekają do zagrody(miejsce wyznaczone poza boiskiem. Osoba , która zostanie schwytana, siada na ławce, pozostali bawią się dalej. Gdy zostaje niewielka liczba „owieczek”, zmniejszamy obszar pastwiska.

II. Część główna: III. Część końcowa Podział dzieci na 4 zespoły objaśnienie i zademonstrowanie zadań. 1 stacja- wspinanie się na drabinki co jeden szczebel i powrót w ten sam sposób 2 stacja-wspinanie się na ściance wspinaczkowej, powrót ta sama trasą 3 stacja- wspinanie się po drabince linowej, zabranie szarfy i podanie jej następnej osobie z rzędu, kolejna osoba musi szarfę odłożyć na wskazane miejsce. 4 stacja- przejście po drabince, wejście na drabinkę ułożoną poziomo i zjazd na ślizgawce. Wszystkie ćwiczenia powtarzamy 3 razy. Po wykonaniu zadań zespoły przechodzą do następnej stacji do momentu aż przejdą wszystkie stacje. III. Część końcowa Marsz po obwodzie koła z wysokim unoszeniem kolan, chód na palcach, na krawędziach stóp, na piętach. Omówienie ćwiczeń, które sprawiły dzieciom największą trudność, oraz tych, które najbardziej im się podobały.

Wszyscy gotowi, można zaczynać??? Gotowi do ćwiczeń??? Wszyscy gotowi, można zaczynać??? Podział dzieci na 4 zespoły, objaśnienie i zademonstrowanie zadań.

Mmm daliśmy radę! 1 stacja: drabinki 2 stacja: ścianka wspinaczkowa 3 stacja: drabinka linowa

Hurra a teraz z górki!!! 4 stacja: przejście przez drabinkę, ślizgawka

Prezentację opracowała: Anna Piątkowska – nauczyciel edukacji przedszkolnej