Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Wymiany i spotkania transgraniczne (WIST) Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Program Uczenie się przez całe życie - - Leonardo da Vinci.
Podsumowanie projektu „Doświadczenie klucz do kariery”
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Mój staż z Leonardo da Vinci
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych im. Marii Dąbrowskiej ul
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Podsumowanie projektu „Zagraniczne staże zawodowe szansą rozwoju osobistego” Ostróda, 14 grudnia 2012 r.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Podsumowanie projektu pt
Leonardo da Vinci Projekt Kreowanie mobilnosci na europejskim rynku pracy Plymouth r.
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Staże zagraniczne realizowane przez grupę I uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Władysława Stanisława Reymonta w Łowiczu Niemcy, Lipsk r.
Staż zawodowy w LONDYNIE: Marcin Drabik i Paweł Cisoń.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
Staż w Niemczech  Technik hotelarstwa.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.

„ Za wszelkie treści rozpowszechniane w ramach projektu odpowiada wyłącznie Promotor. Narodowa Agencja oraz Komisja Europejska nie ponoszą odpowiedzialności za sposób wykorzystania informacji, publikacji i materiałów powstałych w związku z realizacją projektu”.

Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach Programu „Uczenie się Przez Całe Życie”. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną.

O projekcie Projekt jest trzecim realizowanym przez Powiat Ostródzki w ramach Programu Leonardo da Vinci. Na jego organizację Promotor otrzymał kwotę dofinansowania w wysokości 67 156 euro.

Powiat Ostródzki z siedzibą Koordynator Projektu: PROMOTOR PROJEKTU Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie Koordynator Projektu: DOROTA HENKE

PARTNER PO STRONIE BRYTYJSKIEJ EuroPartnership Agency Ltd

Firma EuroPartnership Agency Ltd była odpowiedzialna za: - wyselekcjonowanie miejsc stażu - zapewnienie zakwaterowania, wyżywienia - zapewnienie lokalnego transportu dla uczestników - zapewnienie prawidłowego przebiegu praktyk - organizację zajęć kulturowych i rekreacyjnych - we współpracy z promotorem za monitoring stażu i bieżące zarządzanie - zapewnienie opieki i pomocy uczniom w miejscu odbywania praktyki - wydanie certyfikatów potwierdzających odbycie praktyki

Grupa uczestników z dyrektorką Europartnership Agency Ltd Małgorzatą Kuklińską

Zespół Szkół Zawodowych Szkoła biorąca udział w projekcie: Zespół Szkół Zawodowych im. Sandora Petöfi w Ostródzie

CZAS TRWANIA STAŻU 3 Listopad – 28 listopada 2008 roku Cztery tygodnie tj: 3 Listopad – 28 listopada 2008 roku

UCZESTNICY PROJEKTU

UCZESTNICY PROJEKTU 20 uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa i technik kelner z drugich i trzecich klas.

Opiekunowie Pani Monika Matusiak –Starostwo Powiatowe Pani Dorota Henke- Starostwo Powiatowe – Koordynator projektu

Cele projektu Skonfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką Poznanie wymogów Europejskiego Rynku Pracy Wzbogacenie umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim Zwiększenie mobilności i pewności siebie uczestników projektu Nawiązanie znajomości w wielokulturowym środowisku

Korzyści z udziału w projekcie Jako korzyści wynikające z projektu uczestnicy wskazują w raportach m.i.n.: udoskonalenie umiejętności językowych zdobycie doświadczenia zawodowego poznanie brytyjskiej kultury i zwyczajów nabranie pewności siebie uzyskanie referencji pomocnych przy poszukiwaniu pracy w przyszłości nawiązanie nowych znajomości

Korzyści z udziału w projekcie Ponadto uczestnicy projektu otrzymają dokument EUROPASS – MOBILNOŚĆ, który jest dokumentem europejskim oficjalnie poświadczającym szczegółowe informacje dotyczące umiejętności i kompetencji zdobytych przez jego posiadacza podczas okresu spędzonego w innym kraju europejskim w celach edukacyjnych.

PRZYGOTOWANIA DO WYJAZDU Przygotowanie uczniów do stażu przebiegało na trzech płaszczyznach: Językowej Pedagogicznej Kulturowej

PRZYGOTOWANIE JĘZYKOWE Przed wyjazdem uczniowie uczestniczyli w 30 godzinnym kursie języka angielskiego, który obejmował naukę porozumiewania się w codziennych sytuacjach oraz naukę słownictwa branżowego. Zajęcia przeprowadził native speaker Pan Peter Dowell z King’s School of English w Ostródzie.

PRZYGOTOWANIE JĘZYKOWE

Przygotowanie miało na celu: integrację grupy, PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE Przygotowanie miało na celu: integrację grupy, utrwalenie zdolności rozwiązywania konfliktów, radzenie sobie ze stresem przezwyciężenie trudności wywołanych rozłąką z rodziną i bliskimi Zajęcia przeprowadziła Pani pedagog Maria Kropidłowska

PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE

PRZYGOTOWANIE KULTUROWE Zostało przeprowadzone w dwóch fazach: Krajowej mające na celu zapoznanie uczestników z kulturą Wielkiej Brytanii panującymi tam zwyczajami, stylem życia Brytyjczyków zarówno w środowisku pracy jak i prywatnym. Zajęcia te przeprowadził Pan Peter Dowell z King’s School of English w Ostródzie. Zagranicznej przeprowadzone przez partnera projektu – „Welcome Meeting” Podczas tego spotkania uczniowie zostali zapoznani z topografią miasta, otrzymali mapę miasta Plymouth z zaznaczonym miejscem zamieszkania i miejscem stażu, a także informacją na temat połączeń autobusowych. Ponadto w ramach przygotowania kulturowego angielski partner oprowadził uczniów po mieście.

PRZYGOTOWANIE KULTUROWE U PARTNERA

2 Listopada 2008 r. – wyjazd na staż

Pierwsze spotkanie z rodzinami goszczącymi

Praktyki odbywały się od poniedziałku do piątku. Pierwszy dzień stażu Uczniowie przez 4 tygodnie odbywali praktyki w brytyjskich hotelach i restauracjach. Praktyki odbywały się od poniedziałku do piątku.

Uczniowie podczas praktyk

Uczniowie podczas praktyk

„Nie samą pracą człowiek żyje…” …. Urodziny naszych koleżanek – nasz pierwsza wspólna impreza 

„Nie samą pracą człowiek żyje…” Na kręglach

„Nie samą pracą człowiek żyje…” … i bilardzie

„Nie samą pracą człowiek żyje…” Sobotnie popołudnie na lodowisku.

A w weekendy ... Wycieczka do Londynu

LONDYN

LONDYN

LONDYN W Muzeum Natury

LONDYN – rejs statkiem po Tamizie

A w weekendy ... Wycieczka do Stonehenge

A w weekendy ... – katedra w Salisbury

30 listopada 2008 r. z powrotem w Polsce „Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej”

Dziękuję za uwagę Koordynator projektu Dorota Henke Starostwo Powiatowe w Ostródzie Wydział Rozwoju Lokalnego tel. 089 642 98 32 e-mail: dorota@powiat.ostroda.pl