TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MONIITOR PLURALIZMU MEDIÓW DR HAB. BEATA KLIMKIEWICZ INSTYTUT DZIENNIKARSTWA, MEDIÓW I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, KRAKÓW.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Historia pewnego domu Ćwiczenie 1 - QUIZ Polscy Sprawiedliwi – Przywracanie pamięci.
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań, nierówności i układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
1 Październikowe konferencje z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych Co z tą matematyką? Piotr Ludwikowski.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Unia Europejska. Kraje członkowskie: AUSTRIA STOLICA: Wiedeń JĘZYK URZĘDOWY: niemiecki W Unii Europejskiej od: 1 stycznia 1995.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
 Coraz mniej Polaków pali papierosy, ale to i tak grubo ponad jedna czwarta narodu. Palaczy policzyła Komisja Europejska.  W zeszłym roku papierosy.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Finanse – Statystyka – Badania Empiryczne 26 październik 2016 rok Wrocław Katedra Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytet.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
Losy Absolwentów 2015/16 ZSEA w Kole
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
PROJEKT INTERNATIONAL VILLAGE
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Co to jest spacer edukacyjny?
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
Przyroda.
Ewaluacja programu Study Tours to Poland dla studentów
Krajowy Związek Plantatorów Buraka Cukrowego
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Informacja o maturze w 2018 roku
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
ASYSTENTURA COMENIUSA
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Terra Community and Ethics for the future
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Czy parametry liczą się w ocenie parametrycznej
Realizacja koncepcji zielonego wzrostu w krajach OECD
MATURA 2016.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
11 grudnia 2017.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Ankieta koniunkturalna 2017
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Informacja Ministra Edukacji Narodowej
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego...
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce
Wpływ wybranych czynników na występowanie zaburzeń snu w chorobie Parkinsona Weronika Urbaś1, Anna Grażyńska1, Magdalena Doręgowska2, Joanna Siuda2, Monika.
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1

Przyroda w badaniu TIMSS Przebieg badania 168 zadań (180 pkt), w tym 97 z TIMSS 2011 14 zeszytów (w każdym matematyka i przyroda) 21-26 zadań przyrodniczych w zeszycie, 36 minut pracy Zadania wymagały Sformułowania odpowiedzi Wybrania odpowiedzi Po badaniu ujawniony jeden zeszyt 2 2

Przyroda Osiągnięcia 3 3

Przyroda Osiągnięcia 4 4

Przyroda Osiągnięcia 5 5

Przyroda Osiągnięcia 6 6

Przyroda Osiągnięcia 7 7

Przyroda Poziomy osiągnięć 8 8

Przyroda Podział zadań WIEDZA O ŻYCIU treści przedmiotowe WIEDZA O MATERII NIEOŻYWIONEJ WIEDZA O ZIEMI PRZYRODA funkcje podmiotowe ZASTOSOWANIA PROBLEMOWE TYPOWE ZASOBY 9 9

według treści przedmiotowej Przyroda Wyniki według treści przedmiotowej Średnia 547 (2,4) Nierównomierne opanowanie treści w większości krajów Rozkład treści nie wpływa na ogólny poziom osiągnięć 10

Procent prawidłowych odpowiedzi Przyroda Przykład zadania Zadanie przekrojowe Dotyczy przewidzianych dla dalszej edukacji Wymóg porównania w odpowiedzi Procent prawidłowych odpowiedzi Polska Badane kraje 19,9 29,2 W UE mniej niż w Polsce: Chorwacja, Czechy, Francja Porównywalnie z Polską: Japonia 12 12

Wyniki według funkcji podmiotowej Przyroda Wyniki według funkcji podmiotowej Średnia 547 (2,4) Odtwarzanie wiedzy i rozwiązywanie problemów na niższym poziomie w stosunku do typowych zastosowań wiedzy W rankingu rozwiązywania problemów to samo miejsce co dla w osiągnięć ogólnych 13

Procent prawidłowych odpowiedzi Przyroda Przykład zadania Metoda badawcza – znajomość procedury badawczej Argumentowanie w uzasadnianiu odpowiedzi Procent prawidłowych odpowiedzi Polska Badane kraje 24,2 22,2 Powyżej 30% Tajwan, Hong-Kong, Japonia, Korea Płd., Singapur Finlandia, Norwegia, Szwecja 14 14

Postawa wobec przedmiotu na tle osiągnięć Przyroda Postawa wobec przedmiotu na tle osiągnięć Dużo wyższe niż w Polsce Kuwejt, Maroko, Indonezja, Katar, Bahrajn, Turcja, Portugalia, Bułgaria, Kazahstan Równe, bądź niższe niż w Polsce Chile, Cypr, Francja, Belgia (flamandzka), Holandia, Słowacja, Dania, Czechy, Słowenia, Finlandia, Korea Południowa Bardzo pozytywne postawy: tylko dwa kraje europejskie, tylko dwa z pierwszej połowy wyników Postawy niskie: 8 państw europejskich Postawy polskich uczniów porównywalne z duńskimi i fińskimi 15 15

Przyroda Podsumowanie Wyniki polskich uczniów są w czołówce krajów biorących udział w badaniu (wśród krajów w Unii Europejskiej drudzy za uczniami fińskimi). Względem wyniku ogólnego wyższe osiągnięcia w zastosowaniach typowych niż problemowych Wysoka pozycja wśród krajów biorących udział w badaniu w problemowym stosowaniu wiedzy Potrzeba umacniania metody naukowej, jako dobrego środowiska dydaktycznego dla problemowego stosowania wiedzy 17 17

18 18