Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zachować porządek w klasie?
Advertisements

Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
Aktywna edukacja.
Tydzień kultury słowa
Jak pomagać dziecku w nauce?
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Sprawdzian w szóstej klasie
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
TARGI
przypadku prześladowania
Uczniowie klasy szóstej w dniu sprawdzianu przychodzą ubrani w strój galowy Jeśli uczeń przyniesie ze sobą telefon komórkowy zostawia go w opisanej kopercie.
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Normy i zasady zachowania uczniów
Szkolny system wychowawczy
Zasady dobrego wychowania czyli savoir vivre na co dzień.
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Mówimy przemocy.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Moja wymarzona szkoła Autor: Weronika Wałaszek. Spis treści 1. Wstęp 2. Dyrektorzy 3. Nauczyciele 4. Plan Lekcji 5. Wolne dni.
Zespół Szkół w Kłyżowie
JASNE REGUŁY POMAGAJĄ WYCHOWYWAĆ Poradnik dla Rodziców i Nauczycieli.
Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń. Zadanie 9. TEMAT: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Szkolny plan zachowania
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
PREZENTACJA DLA KLASY 3 SP DO LEKCJI 31
DEBATA KODEKS 2,0 KLASA II B GOOGLAKI.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak stworzyć „Dom marzeń” ?
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania każdy uczeń czuje się w klasie i szkole bezpiecznie każdy uczeń zasługuje na szacunek ze strony innych uczniów i nauczycieli i z szacunkiem odnosi się do innych (uczniów i nauczycieli) każdy uczeń ma możliwość uczenia się w klasie Przedstaw nauczycielom cele wprowadzania zasad i reguł zachowania. Wyjaśnij, że tak sformułowane cele łączą prawa i obowiązki każdego ucznia i nauczyciela.

Bezpieczeństwo fizyczne Zachowujemy się w sposób bezpieczny! Niebezpieczne jest: siedzenie na parapecie wychylanie się przez okno bujanie się na krześle popychanie bieganie „Bezpieczeństwo fizyczne” - wyjaśnij, że wszyscy mają prawo czuć się bezpiecznie i muszą zachowywać się w taki sposób, by inni czuli się bezpiecznie. Zwróć uwagę na to, że w przykładzie jest mowa tylko o bezpieczeństwie fizycznym, bo emocjonalne bezpieczeństwo zapewnić maja inne reguły i zasady, dotyczące szacunku, zachowania na lekcji, pracy w grupach itp.

Okazujemy szacunek używamy zwrotów grzecznościowych (dzień dobry, dziękuję, poproszę, przepraszam) pytamy, jeśli chcemy coś pożyczyć odkładamy na swoje miejsce/oddajemy rzeczy, które pożyczyliśmy dbamy o porządek w klasie rozwiązujemy konflikty w sposób nieagresywny jesteśmy uprzejmi wobec siebie – zwracamy się po imieniu do innych uczniów, mówimy spokojnym tonem Przedstaw slajd „Okazujemy szacunek” i podkreśl, że każdy uczeń i nauczyciel ma prawo do szacunku ze strony innych, ma również obowiązek okazywać szacunek innym uczniom i nauczycielom. Należy zwrócić uwagę na fakt, że prawa i obowiązki dotyczą nie tylko uczniów, ale również i nauczycieli.

Początek i koniec lekcji na każdą lekcję przychodzimy punktualnie ustawiamy się w parach/w szeregu wyłączamy telefony komórkowe chowamy zbędne sprzęty do plecaka zachowujemy się cicho wchodzimy do klasy spokojnie zajmujemy swoje miejsce szybko przygotowujemy przybory, zeszyt, podręcznik wychodząc, zostawiamy porządek w klasie, krzesła wsuwamy pod ławki (stawiamy na ławkach) Wyjaśnij, że prawo do uczenia się w klasie oznacza, że każdy uczeń będzie miał warunki do tego, by się uczyć, a nauczyciel – by nauczać. Z drugiej strony uczeń powinien być świadomy tego, że szkoła jest miejscem nauki – uczenie się jest więc nie tylko prawem, lecz również obowiązkiem. Zaprezentuj i omów kolejne slajdy (slajdy 10-14). Przedtem zapoznaj się z załącznikami nr 1-5 dla uczestników, w których znajdziesz wyjaśnienia niektórych stwierdzeń zawartych w materiałach. Możesz ich nie wyjaśniać, a w przypadku pytań ze strony nauczycieli powiesz, że opisy otrzymają za chwilę, kiedy będą sami ustalać reguły dla poszczególnych faz lekcji.

Zachowanie w czasie pracy indywidualnej wykonujemy zadanie starannie i zgodnie z instrukcją pracujemy w ciszy po zakończeniu zadania  podnosimy rękę/odkładamy przybory szkole i siadamy prosto/ przechodzimy na dywanik pod tablicą/ bierzemy dodatkowe zadanie z przyborniczka/pomagamy innym gdy mamy problem z wykonaniem zadania  podnosimy rękę/ wystawiamy czerwoną kartkę/ odwracamy kubeczek

Zachowanie w czasie pracy w grupach/parach uważnie czytamy instrukcję w czasie pracy rozmawiamy cicho mówimy pojedynczo słuchamy siebie nawzajem szukamy rozwiązania, na które zgadzają się wszyscy członkowie grupy sprawiedliwie dzielimy się obowiązkami

Zasady i reguły w fazie instruktażowej lekcji gdy nauczycielka mówi – uważnie słuchamy gdy nauczycielka wyjaśnia – staramy się zrozumieć wykonujemy polecenia nauczycielki