Extra wyzwanie dla wszystkich! Oddziały dwujęzyczne Extra wyzwanie dla wszystkich! Ewa Kościelniak-Walewska Extra wyzwanie dla wszystkich!
Możliwość tworzenia oddziałów dwujęzycznych kl. 7 i 8 szkoły podstawowej liceum ogólnokształcące technikum
Warianty NPP dla oddziałów dwujęzycznych II.1. etap drugi – pierwszy język obcy, kl. IV-VIII II.1. DJ etap drugi – pierwszy język obcy, kl. IV-VIII, oddziały dwujęzyczne (kl. VII-VIII) II.2. etap drugi – drugi język obcy, kl. VII-VIII II.2. DJ etap drugi –drugi język obcy, kl. VII-VIII, oddziały dwujęzyczne
Możliwość tworzenia oddziałów dwujęzycznych III.1.P etap trzeci – kontynuacja pierwszego języka obcego w zakresie podstawowym, szkoła ponadpodstawowa III.1.R etap trzeci – kontynuacja pierwszego języka obcego w zakresie rozszerzonym, szkoła ponadpodstawowa III.2.0 etap trzeci – nauka drugiego języka obcego od podstaw, szkoła ponadpodstawowa III.2. etap trzeci – kontynuacja drugiego języka obcego, szkoła ponadpodstawowa III.DJ etap trzeci – kontynuacja pierwszego lub drugiego języka obcego w oddziałach dwujęzycznych, szkoła ponadpodstawowa
II.2. DJ etap drugi – kl. 7 i 8 szkoły podstawowej Możliwość tworzenia oddziałów dwujęzycznych II.2. DJ etap drugi – kl. 7 i 8 szkoły podstawowej Cele kształcenia – wymagania ogólne Uczeń spełnia wymagania określone w podstawie programowej II.2. Podczas dodatkowych godzin uczeń utrwala i rozwija znajomość środków językowych oraz doskonali umiejętności językowe – przede wszystkim w zakresie rozumienia wypowiedzi, w tym – w przypadku przedmiotów nauczanych dwujęzycznie – również w zakresie tych przedmiotów. Treści nauczania – wymagania szczegółowe Uczeń spełnia wymagania określone w podstawie programowej II.2.” Podstawa programowa – wersja II.2.DJ
Warianty NPP dla oddziałów dwujęzycznych III. DJ etap trzeci – liceum ogólnokształcące oraz technikum Cele kształcenia – wymagania ogólne (uszczegółowienie w wersji III.1.DJ) Treści nauczania – wymagania szczegółowe (uszczegółowienie w wersji III.1.DJ) Projekt podstawy programowej Język obcy nowożytny liceum ogólnokształcące i technikum
Wymiar godzin języka obcego w oddziałach dwujęzycznych kl. VII-VIII szkoły podstawowej 2 godziny tyg. języka dodatkowo liceum ogólnokształcące 3 godziny tyg. języka dodatkowo, w kl. 4 LO 2 godziny tyg. języka dodatkowo technikum
Klasy wstępne w liceum i technikum 18 godzin języka obcego j. polski - 2 godziny matematyka - 2 godziny wychowanie fizyczne - 3 godziny godzina wychowawcza - 1 godzina rekrutacja: uzyskanie pozytywnego wyniku sprawdzianu predyspozycji językowych kontynuacja nauki w klasie I oddziału dwujęzycznego w szkole, w której uczeń uczęszczał do klasy wstępnej
Istota nauczania w oddziałach dwujęzycznych nauczanie jest prowadzone w dwóch językach: polskim oraz obcym nowożytnym będącym drugim językiem nauczania w dwóch językach prowadzone są co najmniej dwa zajęcia edukacyjne, w tym co najmniej jedne zajęcia wybrane spośród zajęć obejmujących: biologię, chemię, fizykę, część geografii odnoszącą się do geografii ogólnej, część historii odnoszącą się do historii powszechnej lub matematykę
Rekrutacja do oddziałów dwujęzycznych w szkole podstawowej może tworzyć każda szkoła podstawowa – w pierwszej kolejności przyjmuje swoich uczniów uzyskanie pozytywnego wyniku sprawdzianu predyspozycji językowych przy wolnych miejscach przyjmowani są uczniowie z innych szkół W przypadku większej liczby kandydatów są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: wynik sprawdzianu predyspozycji językowych wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem.
Rekrutacja do oddziałów dwujęzycznych w szkole ponadpodstawowej świadectwo ukończenia szkoły podstawowej pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji językowych przeprowadzanego na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole, oddziale albo klasie wstępnej są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: wyniki egzaminu ósmoklasisty wynik sprawdzianu kompetencji językowych (kl. 1) lub sprawdzianu predyspozycji językowych (klasa wstępna) oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z języka polskiego, matematyki, języka obcego oraz z wybranego przedmiotu świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej
Jak utworzyć oddział dwujęzyczny? - Praktyczne wskazówki „krok po kroku” Jak utworzyć oddział dwujęzyczny: pomysł na oddział dwujęzyczny – szukanie sojuszników, rozmowa z dyrekcją, innymi nauczycielami dodatkowe kwalifikacje nauczycieli w zakresie przedmiotów nauczanych w systemie dwujęzycznym – studia podyplomowe podanie do publicznej wiadomości informacji o drugim języku nauczania – termin do końca lutego (dyrektor szkoły) podanie do publicznej wiadomości informacji o terminie przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych – termin do końca lutego (dyrektor szkoły) opracowanie narzędzi do przeprowadzenia sprawdzianu predyspozycji lub kompetencji językowych rekrutacja do oddziału dwujęzycznego dobór materiałów dydaktycznych, podręcznika
Praktyczne materiały dla kl. 7 i 8 szkoły podstawowej Scenariusz lekcji biologii – nauka w systemie dwujęzycznym
Praktyczne materiały dla kl. 7 i 8 szkoły podstawowej
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7
Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7 Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7
Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7
Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7
Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Meine Deutschtour kl.7
Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7
Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7
Praktyczne materiały dla kl. 7 i 8 szkoły podstawowej - projekty w nauczaniu dwujęzycznym Projekt edukacyjny z zakresu „Zasady zdrowego stylu życia”: „Nasza klasowa gazetka. Wydanie specjalne. Jak żyć zdrowo?” – „Unsere Klassenzeitschrift. Wie soll man gesund leben?
Nauczanie dwujęzyczne – szansa dla wszystkich Dla uczniów: doskonałe kształcenie językowe poszerzenie wiedzy ogólnej o świecie utrwalenie i rozwijanie znajomości środków językowych doskonalenie umiejętności językowych – przede wszystkim w zakresie rozumienia wypowiedzi - doskonalenie technik pracy z tekstem w zakresie przedmiotów nauczanych dwujęzycznie
Nauczanie dwujęzyczne – szansa dla wszystkich Dla nauczycieli: rozwój umiejętności językowych z różnych dziedzin rozwój osobisty motywacja do pracy dodatkowe godziny języka niemieckiego