Extra wyzwanie dla wszystkich!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Advertisements

Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Zasady rekrutacji na rok szkolny 2016/2017. Plan naboru KlasaZawódPrzedmioty rozszerzone Języki obce 1 TwaTechnik weterynariiChemia, biologiaJęzyk angielski,
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
OFERTA EDUKACYJNA SZKÓŁ POWIATU RACIBORSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2012/2013 Starostwo Powiatowe w Raciborzu Referat Edukacji, Kultury i Sportu.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
System edukacji w Polsce
Reforma Edukacji
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
zmiany od września w naszych placówkach
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
Terminy składania dokumentów przez kandydatów do klas pierwszych:
Podpisanie rozporządzenia dotyczącego podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Egzamin ósmoklasisty.
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
REFORMA EDUKACJI
Reforma Edukacji
Nauczanie dwujęzyczne
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Kuratorium Oświaty w Katowicach
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
SZKOŁY ZAPEWNIĄ MIEJSCE WSZYSTKIM ABSOLWENTOM
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Gimnazjum im. Wł. St. Reymonta w Wiączyniu Dolnym
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
CV Liceum Ogólnokształcące
(liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia)
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
ZASADY i TERMINY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Delegatura w Siedlcach
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Rekrutacja do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020 m.st. Warszawa | 11 II 2019 r.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Zapis prezentacji:

Extra wyzwanie dla wszystkich! Oddziały dwujęzyczne Extra wyzwanie dla wszystkich! Ewa Kościelniak-Walewska Extra wyzwanie dla wszystkich!

Możliwość tworzenia oddziałów dwujęzycznych kl. 7 i 8 szkoły podstawowej liceum ogólnokształcące technikum

Warianty NPP dla oddziałów dwujęzycznych II.1. etap drugi – pierwszy język obcy, kl. IV-VIII II.1. DJ etap drugi – pierwszy język obcy, kl. IV-VIII, oddziały dwujęzyczne (kl. VII-VIII) II.2. etap drugi – drugi język obcy, kl. VII-VIII II.2. DJ etap drugi –drugi język obcy, kl. VII-VIII, oddziały dwujęzyczne

Możliwość tworzenia oddziałów dwujęzycznych III.1.P etap trzeci – kontynuacja pierwszego języka obcego w zakresie podstawowym, szkoła ponadpodstawowa III.1.R etap trzeci – kontynuacja pierwszego języka obcego w zakresie rozszerzonym, szkoła ponadpodstawowa III.2.0 etap trzeci – nauka drugiego języka obcego od podstaw, szkoła ponadpodstawowa III.2. etap trzeci – kontynuacja drugiego języka obcego, szkoła ponadpodstawowa III.DJ etap trzeci – kontynuacja pierwszego lub drugiego języka obcego w oddziałach dwujęzycznych, szkoła ponadpodstawowa

II.2. DJ etap drugi – kl. 7 i 8 szkoły podstawowej Możliwość tworzenia oddziałów dwujęzycznych II.2. DJ etap drugi – kl. 7 i 8 szkoły podstawowej Cele kształcenia – wymagania ogólne Uczeń spełnia wymagania określone w podstawie programowej II.2. Podczas dodatkowych godzin uczeń utrwala i rozwija znajomość środków językowych oraz doskonali umiejętności językowe – przede wszystkim w zakresie rozumienia wypowiedzi, w tym – w przypadku przedmiotów nauczanych dwujęzycznie – również w zakresie tych przedmiotów. Treści nauczania – wymagania szczegółowe Uczeń spełnia wymagania określone w podstawie programowej II.2.” Podstawa programowa – wersja II.2.DJ

Warianty NPP dla oddziałów dwujęzycznych III. DJ etap trzeci – liceum ogólnokształcące oraz technikum Cele kształcenia – wymagania ogólne (uszczegółowienie w wersji III.1.DJ) Treści nauczania – wymagania szczegółowe (uszczegółowienie w wersji III.1.DJ) Projekt podstawy programowej Język obcy nowożytny liceum ogólnokształcące i technikum

Wymiar godzin języka obcego w oddziałach dwujęzycznych kl. VII-VIII szkoły podstawowej 2 godziny tyg. języka dodatkowo liceum ogólnokształcące 3 godziny tyg. języka dodatkowo, w kl. 4 LO 2 godziny tyg. języka dodatkowo technikum

Klasy wstępne w liceum i technikum 18 godzin języka obcego j. polski - 2 godziny matematyka - 2 godziny wychowanie fizyczne - 3 godziny godzina wychowawcza - 1 godzina rekrutacja: uzyskanie pozytywnego wyniku sprawdzianu predyspozycji językowych kontynuacja nauki w klasie I oddziału dwujęzycznego w szkole, w której uczeń uczęszczał do klasy wstępnej

Istota nauczania w oddziałach dwujęzycznych nauczanie jest prowadzone w dwóch językach: polskim oraz obcym nowożytnym będącym drugim językiem nauczania w dwóch językach prowadzone są co najmniej dwa zajęcia edukacyjne, w tym co najmniej jedne zajęcia wybrane spośród zajęć obejmujących: biologię, chemię, fizykę, część geografii odnoszącą się do geografii ogólnej, część historii odnoszącą się do historii powszechnej lub matematykę

Rekrutacja do oddziałów dwujęzycznych w szkole podstawowej może tworzyć każda szkoła podstawowa – w pierwszej kolejności przyjmuje swoich uczniów uzyskanie pozytywnego wyniku sprawdzianu predyspozycji językowych przy wolnych miejscach przyjmowani są uczniowie z innych szkół W przypadku większej liczby kandydatów są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: wynik sprawdzianu predyspozycji językowych wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem.

Rekrutacja do oddziałów dwujęzycznych w szkole ponadpodstawowej świadectwo ukończenia szkoły podstawowej pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji językowych przeprowadzanego na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole, oddziale albo klasie wstępnej są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: wyniki egzaminu ósmoklasisty wynik sprawdzianu kompetencji językowych (kl. 1) lub sprawdzianu predyspozycji językowych (klasa wstępna) oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z języka polskiego, matematyki, języka obcego oraz z wybranego przedmiotu świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej

Jak utworzyć oddział dwujęzyczny? - Praktyczne wskazówki „krok po kroku” Jak utworzyć oddział dwujęzyczny: pomysł na oddział dwujęzyczny – szukanie sojuszników, rozmowa z dyrekcją, innymi nauczycielami dodatkowe kwalifikacje nauczycieli w zakresie przedmiotów nauczanych w systemie dwujęzycznym – studia podyplomowe podanie do publicznej wiadomości informacji o drugim języku nauczania – termin do końca lutego (dyrektor szkoły) podanie do publicznej wiadomości informacji o terminie przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych – termin do końca lutego (dyrektor szkoły) opracowanie narzędzi do przeprowadzenia sprawdzianu predyspozycji lub kompetencji językowych rekrutacja do oddziału dwujęzycznego dobór materiałów dydaktycznych, podręcznika

Praktyczne materiały dla kl. 7 i 8 szkoły podstawowej Scenariusz lekcji biologii – nauka w systemie dwujęzycznym

Praktyczne materiały dla kl. 7 i 8 szkoły podstawowej

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7

Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7 Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7

Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7

Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7

Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Meine Deutschtour kl.7

Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7

Das ist Deutsch! KOMPAKT kl.7

Praktyczne materiały dla kl. 7 i 8 szkoły podstawowej - projekty w nauczaniu dwujęzycznym Projekt edukacyjny z zakresu „Zasady zdrowego stylu życia”: „Nasza klasowa gazetka. Wydanie specjalne. Jak żyć zdrowo?” – „Unsere Klassenzeitschrift. Wie soll man gesund leben?

Nauczanie dwujęzyczne – szansa dla wszystkich Dla uczniów: doskonałe kształcenie językowe poszerzenie wiedzy ogólnej o świecie utrwalenie i rozwijanie znajomości środków językowych doskonalenie umiejętności językowych – przede wszystkim w zakresie rozumienia wypowiedzi - doskonalenie technik pracy z tekstem w zakresie przedmiotów nauczanych dwujęzycznie

Nauczanie dwujęzyczne – szansa dla wszystkich Dla nauczycieli: rozwój umiejętności językowych z różnych dziedzin rozwój osobisty motywacja do pracy dodatkowe godziny języka niemieckiego