Główne zasady marketingu.
Czym jest marketing? Handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzeb klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać a nawet kreować, i zaspokajać je.
Pierwsza zasada martetingu. Zasada celowego wyboru i kształtowania rynku przedsiębiorstwa. Zaspokojenie potrzeb klientów, a więc działanie na zasadach jak bym zareagowała gdybym była własnym klientem.
Druga zasada marketingu. Zasada badania rynku Ciągłość działań usystematyzowanych w czasie.
Trzecia zasada marketingu. Zasada zintegrowanego oddziaływania na rynek (marketing-mix)
Marketing Mix Skuteczność marketingu uwarunkowana jest także oddziaływaniem na konkretny rynek odpowiednio ukształtowaną kompozycją instrumentów ("marketing - mix"), które właściwie skoordynowane powinny wywołać zjawisko synergii (korzystniejszego łącznego efektu od sumy efektów niezależnego działania poszczególnych instrumentów). Typowa struktura marketing - mixu została sformułowana przez McCarthey`ego jako koncepcja tzw. "4P": product, price, place, promotion.
Czwarta zasada marketingu. Zasada planowania działań rynkowych
Piąta zasada marketingu. Zasada kontroli skuteczności działań marketingowych
Dziekujemy za Uwagę Prezentację przygotowali: Adrianna Szeliga Cezary Wieczorek Grupa 3