diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Respektowanie norm społecznych w szkole
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
BEZPIECZNI W DOMU, SZKOLE, ŚRODOWISKU
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Zachowaj bezpieczeństwo w klasie
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
ANALIZA MATERIAŁU BADAWCZEGO
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
i bezpieczeństwa uczniów
Tematyka prac magisterskich
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Mówimy przemocy.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Podstawa prawna 1)Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j.: Dz. U. z 2015 r., poz ze zm.). 2)Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Ewaluacja wewnętrzna w I Społecznej Szkole Podstawowej
Szkoła Promująca Zdrowie
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej A N K I E T A diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej w xxxxxxxxxxxxxxxxxx data przeprowadzenia ankiety: październik 2014r. respondenci: uczniowie 630 osób rodzice 169 osób nauczyciele 36 osób opracowanie danych: Katarzyna Ułanek

Liczba respondentów uczniowie rodzice 630 169

1. Czy spotkałeś się w szkole z przemocą fizyczną lub psychiczną 1. Czy spotkałeś się w szkole z przemocą fizyczną lub psychiczną?/ Czy Pani dziecko spotkało się w szkole z przemocą fizyczną lub psychiczną? Tak Nie Uczniowie Rodzice 60% 28,9% 40% 71%

1. Czy spotkałeś się w szkole z przemocą fizyczną lub psychiczną 1. Czy spotkałeś się w szkole z przemocą fizyczną lub psychiczną?/ Czy Pani dziecko spotkało się w szkole z przemocą fizyczną lub psychiczną?

2. Jeśli tak – proszę napisać, jakie to były zdarzenia? uczniowie rodzice przepychanki 234 21 wulgaryzmy 44 24 bójki 12 6 wyzwiska 324 18 groźby 340 15

2. Jeśli tak – proszę napisać, jakie to były zdarzenia?

3. W jaki sposób uczestniczyłeś w tych zdarzeniach 3. W jaki sposób uczestniczyłeś w tych zdarzeniach?/W jaki sposób Pani dziecko uczestniczyło w tych zdarzeniach? uczniowie rodzice a. świadek przemocy 270 22 b. osoba poszkodowana 34 5 c. sprawca przemocy 9 1 d. informacja od innych osób 301 29

3. W jaki sposób uczestniczyłeś w tych zdarzeniach 3. W jaki sposób uczestniczyłeś w tych zdarzeniach?/W jaki sposób Pani dziecko uczestniczyło w tych zdarzeniach?

4. Gdzie te zdarzenia miały miejsce? uczniowie rodzice a. na korytarzu 207 24 b. w szatni 40 1 c. na podwórku 292 21 d. w toalecie 49 3 e. przy sklepiku 36 f. w klasie 83 4 g. w innym miejscu w jakim? poza szkołą

4. Gdzie te zdarzenia miały miejsce?

5. Czy zgłaszałeś te zdarzenia 5. Czy zgłaszałeś te zdarzenia?/ Czy Pani dziecko zgłaszało te zdarzenia? tak nie brak odp. nie wiem uczniowie rodzice 5,7% 11,8% 62% 23,6% 32% 65,5%

5. Czy zgłaszałeś te zdarzenia 5. Czy zgłaszałeś te zdarzenia?/ Czy Pani dziecko zgłaszało te zdarzenia?

Komu? uczniowie rodzice dyrektorowi 16 nauczycielowi/wychowawcy 9 pedagogowi 5 4 rodzicowi

6. Czy n-le poruszają na zajęciach tematy związane z bezpieczeństwem? tak nie brak odp. nie wiem uczniowie rodzice 65,7% 55% 23,5% 6% 6,4% 39,4%

6. Czy n-le poruszają na zajęciach tematy związane z bezpieczeństwem?

Na jakich lekcjach? uczniowie rodzice lekcja wychowawcza + EDB język polski lekcje zawodowe religia zebrania klasowe lekcja z pedagogiem zastępstwa WOS w-f

Działania wpływające na poprawę bezpieczeństwa w szkole

1. Jakie działania mające wpływ na poprawę bezpieczeństwa podejmuje Pani/Pan w szkole? Lp. działanie ilość wyborów 1. Dyżury 25 2. Rozmowa z uczniem 17 3. Obserwowanie uczniów i reagowanie na ich zachowania 13 4. Rozmowy na lekcji 8 5. Pedagogizacja rodziców 6. Informowanie o regulaminach 7 7. Dyscyplina 6 8. Realizacja programów profilaktycznych i wychowawczych 9. Informowanie nt. zagrożeń 3 10. Informowanie o bhp 11. Rozmowa z pedagogiem 2 12. Punkty ujemne 1 13. Uwagi w dzienniku 14. Informowanie o zasadach ewakuacji 15. Dawanie przykładu 16. Żadnych

2. W jakim stopniu realizowane przez panią/a działania mają wpływ na poprawę bezpieczeństwa uczniów w szkole? ilość punktów ocena liczba wyborów 1. bardzo nisko 2. nisko 3. średnio 8 4. wysoko 17 5. bardzo wysoko 11

3. Z jakimi niebezpiecznymi zachowaniami styka się Pan/i w szkole: Lp. działanie ilość wyborów 1. Agresja słowna - słowne zaczepki 21 2. Wulgaryzmy 18 3. Przepychanki 13 4. Przemoc psychiczna 6 5. Palenie tytoniu 5 6. Przemoc fizyczna 4 7. Cyberprzemoc 3 8. Bijatyki 9. Kłótnie 10. Opuszczanie terenu szkoły 11. Bullying 2 12. Izolowanie niepopularnego ucznia 13. Pobicie 14. Poniżanie/wyszydzanie 15. Nieprzestrzeganie przepisów 16. Wyzwiska 17. Agresja 1

4. Jaki jest powód zachowań uczniów - wymienionych w punkcie 3 Lp. działanie ilość wyborów 1. wpływ środowiska 3 16. brak reakcji innych 1 2. braki w wychowaniu 17. poczucie niskiej wartości 3. chęć dominacji w grupie 18. lekceważący stosunek do szkoły 4. wiek 2 19. filmy, gry 5. status materialny 20. brak dodatkowych zajęć 6. osobowość 21. konflikty 7. chęć zaimponowania innym 22. naśladowanie dorosłych 8. brak kultury osobistej 23. zazdrość 9. niedostosowanie społeczne 24. rywalizacja w grupie 10. chęć zaistnienia w grupie 25. lekkomyślność 11. problemy w rodzinie 26. żarty 12. Internet 27. frustracja 13. wąskie korytarze 28. brak wzorców 14. sprawy osobiste, pozaszkolne 29. różnice zdań 15. różnice poglądów

5. Poziom zachowań niebezpiecznych w szkole – w Pani/a odczuciu: Lp. ocena poziomu zachowań ilość wyborów 1. systematycznie wzrasta 2 2. systematycznie się obniża 15 3. pozostaje na niezmienionym poziomie co najmniej od 2 lat 17 4. pozostaje na niezmienionym poziomie co najmniej od kilku lat 1 5. brak odpowiedzi