Zarządzanie wiedzą Zarządzanie wiedzą to sztuka przekształcania aktywów niematerialnych w wartość materialną.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Advertisements

Psychologia Zarządzania
Struktura HR gotowa na wyzwania przyszłości – na przykładzie transformacji pionu HR w ING Nationale–Nederlanden Polska S.A. Przemysław Stalica Dyrektor.
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
KULTURA ORGANIZACYJNA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Zarządzanie projektami
ABC e-learningu.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Studium Przypadku (case study)
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Psychologia w zarządzaniu
SYLWETKA LIDERA.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Sporządzamy biznesplan
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Wprowadzenie teoretyczne
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Personal Management w bibliotece
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Zarządzanie wiedzą to sztuka przekształcania aktywów intelektualnych w wartość materialną. Potrzeba zarządzania wiedzą wynika z konieczności zwiększania.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Proces przewodzenia i kontrolowania
Kreatywność w biznesie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Zarządzanie wiedzą Zarządzanie wiedzą to sztuka przekształcania aktywów niematerialnych w wartość materialną.

Ocena stanu i luki wiedzy oraz kapitału intelektualnego ETAPY ZARZĄDZANIA WIEDZĄ : Ocena stanu i luki wiedzy oraz kapitału intelektualnego Lokalizowanie I pozyskiwanie niezbędnej wiedzy Kreowanie wiedzy Upowszechnianie i wykorzystywanie posiadanej wiedzy Kodyfikowanie przechowywanie i ochrona wiedzy Weryfikacja i aktualizacja wiedzy

Wiedza cicha (tacit knowledge) to wiedza, której nie jesteśmy świadomi WIEM , I wiem, ŻE TO WIEM C. NIE WIEM ŻE WIEM Wiedza cicha B. WIEM, ŻE NIE WIEM D. NIE WIEM, ŻE NIE WIEM Wiedza cicha (tacit knowledge) to wiedza, której nie jesteśmy świadomi Książki kontaktowe Macierze wiedzy (kompetencji)

Prosumpcja (crowdsourcing) – madrość tłumu

Proces kwestionowania reguł i zmiany norm Myślenie jednotorowe Myślenie wielotorowe Czynniki warunkujące realizację myślenia wielotorowego dobór odpowiednich ludzi zapewnienie niezbędnego czasu i swobody działania wysoki poziom aspiracji i motywacji zapewnienie dostatecznych środków współodpowiedzialność kierownictwa Krok 1 bieżące śledzenie sytuacji Krok 2 Porównanie wyników z normami Krok 2a Proces kwestionowania reguł i zmiany norm Krok 3 inicjowanie działania korygującego PODWÓJNA PĘTLA UCZENIA SIĘ

Poszukiwanie (Obserwacja) Inkubacja (Refleksja) Kolizja ( Dyskusja) Decyzja (wybór) Próba zastosowania - myślenie wielotorowe - myślenie jednotorowe „Modele myślowe to kluczowe dla każdej organizacji przekonania i założenia, wskazówki do interpretacji sygnałów oraz gotowe, sprawdzone reguły postępowania, czyli stereotypy krążące po przedsiębiorstwie często wywołujące blokadę kulturową.

Oparte na skojarzeniach swobodnych (np. burza mózgów). METODY POBUDZANIA KREATYWNOŚCI Oparte na skojarzeniach swobodnych (np. burza mózgów). 2. Oparte na skojarzeniach sterowanych (np. metoda delficka). 3. O charakterze analitycznym (np. metoda morfologiczna).

Metoda „burzy mózgów” - metoda odroczonego wartościowania. Aby wpaść na dobry pomysł,najlepiej mieć mnóstwo pomysłów - Linus Pauling Metoda „burzy mózgów” - metoda odroczonego wartościowania. I ETAP II ETAP informacje generator pomysły ewaluator rozwiązania pomysłów pomysłów PRZEŁAMANIE TRANSFERU NAWYKÓW PRZEZWYCIĘŻENIE MYŚLENIA UWARUNKOWANEGO Oryginalność dzięki SWOBODZIE SKOJARZEŃ

łączy pierwiastek intuicyjny i logiczny Analiza morfologiczna łączy pierwiastek intuicyjny i logiczny jest systematyczną analizą wszystkich możliwych rozwiązań Składa się z następujących etapów: wyznaczenie granic problemu ustalenie szczegółowej struktury rozpatrywanego problemu wyodrębnienie wszystkich elementów składowych, które muszą być uwzględnione przy rozwiązaniu oraz ich równoważników (homologów)); zestawy tych elementów to zbiory formujące Kombinacja ocena i wybór rozwiązania

Do fundamentalnych filarów współczesnej edukacji zalicza się cztery aspekty kształcenia. Uczyć się, aby wiedzieć Uczyć się, aby działać Uczyć się , aby być Uczyć się, aby żyć wspólnie

Chce _ -- Potrafi + KOMPETENCJE Metody polityki kadrowej 4. Poszukiwanie aliansów 1. Wewnętrzne rozwijanie kompetencji 3. Kontrakty kadrowe 2. Nabywanie specjalistów Unikalność wiedzy pracownika KOMPETENCJE wiedza Wartość kompetencji umiejętności + Chce _ postawa doświadczenie -- Potrafi +

ZARZĄDZANIE TALENTAMI TALENT to suma zdolności danej osoby – wrodzonych umiejętności, inteligencji, trafności osądów, charakteru i przedsiębiorczości, a także umiejętność uczenia się i doskonalenia.

Cechy telentów

rozwój talentu w organizacji BUY MAKE rozwój talentu w organizacji BUY kupienie talentu z rynku zalety wykształcenie pracownika zapewnia lepsze dopasowanie w ramach kultury organizacyjnej, zaangażowanie i motywacja pracownika w dążeniu do uznania go za talent, awans wewnętrzny jest zachętą dla innych brak nakładów na rozwój, uzyskanie pracownika z nowym, świeżym spojrzeniem na organizację WADY poniesienie znacznych nakładów na rozwój, wybór danego pracownika może powodować frustrację u innych zagrożenie, że pracownik nie odnajdzie się w nowej organizacji brak akceptacji ze strony dotychczasowego zespołu

ZALEŻNOŚĆ POMIĘDZY PRACODAWCĄ A TALENTAMI ZATRZYMYWANIE TALENTÓW W PRZEDSIĘBIORSTWIE wymaga: zastosowania preferencyjnych umów o pracę oraz, stworzenia perspektywy rozwoju zawodowego i możliwości kariery zawodowej (alternatywnych do tradycyjnego awansu, a więc funkcji trenera, eksperta, koordynatora, opiekuna, pełnomocnika).” Wizerunek ułatwia pozyskiwanie talentów Talenty powodują wzmocnienie wizerunku