Cyberprzemoc a dziecko
Uzależnienie od Internetu i gier komputerowych Gry są przykładem wirtualnej rzeczywistości. Sformułowania „wirtualna rzeczywistość” jako pierwszy użył J. Lanier w 1986 roku, następnie pojawiły się określenia „sztuczna rzeczywistość” czy „wirtualne środowiska”. Wszystkie one zakładają, że jest to rzeczywistość symulowana, czyli coś, czego nie ma. Gry komputerowe – minusy Często w grach brak pozytywnych rozwiązań, ciemne charaktery są przedstawione bardziej interesująco, mroczne światy kuszą ciekawą grafiką. Tymi zabiegami wzmacnia się u dziecka negatywne emocje i myślowe schematy. wielka ilość czasu spędzana przed komputerem wcielanie się role bohaterów, sympatia do bohaterów gier i utożsamianie się z przygodami bohaterów gier komputerowych występowanie kilkakrotnego życia –gwarancją bezpieczeństwa i bagatelizowanie śmierci oswojenie się z przemocą, przyzwyczajanie się do drastycznych scen, w konsekwencji poszukiwanie coraz bardziej emocjonalnych, drastycznych scen
Zagrożenia ze strony Internetu Ktoś się pod nas podszywa – kradzież tożsamości. Mobbing i nękanie. Zastraszenie, szantaż. Wirusy komputerowe. Podglądanie kamerą. Podsłuchiwanie. Włamywanie się po nasze dane. Uzależnienie. Choroby związane z długotrwałym siedzeniem przed komputerem.
Instytucje wspierające – gdzie szukać pomocy
KODEKS KARNY a cyberprzemoc http://fdn.pl/akty-prawne KODEKS KARNY a cyberprzemoc Materiały on-line http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080924/LUDZIEIOPINIE/491538579 http://www.mmwroclaw.pl/329985/2010/2/13/przemoc-w-sieci?category=magazyn http://dzieckowsieci.fdn.pl/badania-0 (badania i publikacje)
Niebieska Karta i Niebieska Linia – pomoc ofiarom przemocy http://www.niebieskalinia.pl/download/bibliok.html -bibliografia http://www.niebieskalinia.pl/download/biblioa.html - artykuły http://www.niebieskalinia.pl/newsy.php?id=1249&w=1024