Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procedury postępowania w stosunku do nieletnich
Advertisements

GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki 1. art. 94a ustawy o systemie oświaty 1. Osoby niebędące obywatelami polskimi korzystają z nauki i opieki w publicznych.
Podstawy prawne dokumentowania procesu dydaktyczno-wychowawczego
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Społeczne Gimnazjum MTE w Milanówku
Najczęstsze nieprawidłowości spotykane w trakcie sprawdzania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i w dokumentacji związanej z wpisem do.
st. wiz. Czesław Stawikowski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy.
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Gimnazjum w Radziłowie Opracowanie: Zbigniew Mroczkowski.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Wewnątrzszkolny system oceniania
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
iDziennik – prezentacja dla rodziców
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
Obszary pracy przedszkoli wymagające doskonalenia (ustalone w oparciu o wyniki kontroli) Aleksandra Jadczak – Z-ca Dyrektora Delegatury w Płocku. Narada.
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Dokumentacja przebiegu nauczania
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Rodziców ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Cztery sposoby realizacji zajęć fakultatywnych
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Sprawdzian zewnętrzny po klasie VI szkoły podstawowej
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Instytucja Edukacyjna m.st. Warszawa Zmiany aktów prawnych obowiązujące w roku szkolnym.
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
System edukacji w Polsce
Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 roku nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami), 2) art.100 ustawy.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Elektroniczny dziennik w polskiej szkole- możliwości i ograniczenia
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
Zapis prezentacji:

Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego

ZADANIA DLA WYCHOWAWCY Wychowawca klasy prowadzi dziennik lekcyjny, w którym dokumentuje sie przebieg nauczania w danym roku szkolnym. Do dziennika lekcyjnego wychowawca do 15 września wpisuje w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona uczniów, daty i miejsca urodzenia oraz adresy ich zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) i adresy ich zamieszkania, a także tygodniowy plan zajęć edukacyjnych, a także imiona i nazwiska nauczycieli prowadzących poszczególne zajęcia edukacyjne.

ZADANIA DLA NAUCZYCIELA Każdy nauczyciel na początku prowadzonych przez siebie zajęć dydaktyczno-wychowawczych (opiekuńczych) osobiście sprawdza i odnotowuje w dzienniku lekcyjnym obecność uczniów na zajęciach. W trakcie trwania zajęć wpisuje temat przeprowadzanych zajęć, w razie potrzeby odnotowuje ważniejsze zdarzenia z przebiegu zajęć (np. apel, alarm p.poż itp.) i składa podpis, który jest potwierdzeniem przeprowadzonych zajęć i stwierdzeniem obecności nauczyciela na zajęciach.

OCENY W dzienniku odnotowuje sie oceny uzyskane przez uczniów z poszczególnych zajęć edukacyjnych; oceny cząstkowe wpisuje sie systematycznie i za różne formy aktywności (np. ustne odpowiedzi, prace domowe, prace pisemne- prace klasowe zawsze na czerwono!!!

ZADANIA DLA WYCHOWAWCY-c.d Każdy wychowawca jest odpowiedzialny za prowadzenie dziennika swojej klasy. W tym celu zawsze pod koniec miesiąca przegląda wpisy innych nauczycieli i dołącza kartkę z informacją dla nich, np. Bardzo proszę o uzupełnienie: Każdy nauczyciel powinien jak najszybciej umieścić wskazane poprawki j.polski 13.09 Podpis biologia 16.09 Brak nr lekcji historia 24.09 Brak tematu

FREKWENCJA Wychowawca do 10 każdego miesiąca dokonuje obliczenia frekwencji uczniów swojej klasy za cały poprzedni miesiąc;

ZACHOWANIE

BARDZO PROSZĘ O WPISANIE SWOICH PROPOZYCJI ZACHOWANIA  Zachowanie uczniów klasy II gim- II półrocze 2013/2014 Dziękuję 1 Barna Patrycja j.polski j.angielski matemat przyroda historia technika wych. w rodz wf 2 Dobrowolski Damian 3 Grzesiak Robert 4 Harasimowicz Karolina 5 Kaczmarek Patryk 6 Kłys Przemysław 7 Kragiel Zuzanna 8 Łopacki Bartosz

OCENY Z PRZEDMIOTÓW

własne”, „Obliczenia” itp. W dzienniku lekcyjnym nie mogą znajdować się zapisy tematów zajęć typu: „Powtórzenie materiału”, „Praca klasowa”, „Sprawdzian wiadomości”, „Zajęcia własne”, „Obliczenia” itp. Z tematu zajęć musi bowiem wynikać czego dotyczyła treść prowadzonych zajęć;

RODZICE

Nie wolno stosować korektora!!! WAŻNE Wszystkie sprostowania w dzienniku lekcyjnym dokonuje osoba, która popełniła dany błąd lub dyrektor szkoły; sprostowań dokonuje sie przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych, daty i czytelnego podpisu. Nie wolno stosować korektora!!!