Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w prowadzeniu zajęć z uczniami w ramach szkolnego ruchu naukowego
Advertisements

METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską
Zespół szkolny w Cegłowie
Otwarte formy nauczania
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
MODEL DZIAŁANIA NAUCZYCIELA LIDERA UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Metody pracy w ICIM Bezpośrednie Pośrednie.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Sprawdzian w szóstej klasie
Analiza porównawcza metody projektów i metaplanu
Przygotowała : Karolina Felkel
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „d” i „dk”
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
RAZEM W ŚWIAT. Znamy potrzeby dzieci z zaburzeniami rozwoju i wiemy jak ważne jest przygotowanie ich do czynnego udziału w życiu społecznym Wystarczy.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zasady pracy metodą projektu
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
„Dziecko za sterem – jak nauczyć je samodzielności, odpowiedzialności i współpracy - pedagogika planu daltońskiego w przedszkolu”
Podsumowanie Konferencji
PLAN DALTOŃSKI.
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
The Leader in Me.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
EDUKACJA ZDROWOTNA CZ. 2 Marzena Radomska. EDUKAJA ZDROWOTNA to każda planowana działalność ukierunkowana na uczenie się o zdrowiu i chorobie. Tones &
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia Imię i nazwisko trenera.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego

Kołowy model pracy w grupach zawiera w sobie podstawowe założenia koncepcji daltońskiej: uwzględnienie różnic stymulowanie współpracy tworzenie przestrzeni dla uczenia się przez samodzielne odkrywanie uczenie dzieci radzenia sobie z odpowiedzialnością i racjonalnego gospodarowania czasem

WARUNKI ORGANIZACYJNE Przygotowanie stolików ,,stacji” do poszczególnych zadań

Oznaczenie ,,stacji” symbolami

Tablica zadań z zaznaczonymi symbolami zadań

Zgromadzenie w jednym miejscu wszystkich potrzebnych pomocy, kart pracy, przyborów

Przygotowanie ,,narzędzi” do samooceny

Najczęściej każda ze stacji wymaga od dzieci zaprezentowania innych umiejętności. Tym razem (uczy, ćwiczy, rozwija): umiejętności pracy w zespole, komunikowania się z rówieśnikami umiejętności odczytywania instrukcji i samodzielnej pracy zgodnie z nimi umiejętności uczenia się poprzez samodzielne odkrywanie

Każda z nich uczy także umiejętności: uważnego słuchania przygotowania odpowiednich narzędzi, przyborów do wykonywanych zadań gospodarowania czasem samooceny porządkowania miejsca pracy po zakończonym zadaniu

WYBÓR ZESPOŁÓW Zespoły dobierane są na rożnych zasadach: dzieci o podobnych zainteresowaniach dzieci zbliżone do siebie pod względem umiejętności szkolnych grupy z wyraźnym liderem lub inne wynikające z potrzeb

Każde zajęcia w/w metodą zawiera kilka stałych elementów Wybór zespołów Przekazanie instrukcji do wszystkich zadań Wybór przez dzieci materiałów potrzebnych do konkretnego zadania Ustawianie czasu Praca w zespołach Porządkowanie miejsca pracy Samoocena dzieci Przejście do kolejnych stacji

Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy na film.