Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Advertisements

O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Wykluczenie cyfrowe - definicja, przykłady, przeciwdziałanie Klara Malecka, Dominik Batorski, Jacek Zadrożny Forum współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Prezentacje.
Ogólnopolski Tydzień Kariery w Kielcach 5 – 9 X 2009 Kielce,
opracowała Justyna Tokarz
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
(na podstawie badań ankietowych)
Konsumpcja informacji
Dziecko w sieci zagrożenia i profilaktyka.
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Warszawa, 20 października Korzystanie z mediów mobilnych i stosunek do nich Exposure research Polska.
Historia powstania sieci INTERNET
Zastosowania Internetu
Internet jako ocean informacji
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
Internetowa platforma Petra Consulting Sylwia Petryna Szczawno Zdrój.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Ewa Dobrzyńska-Lankosz BG AGH
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
WPŁYW INTERNETU NA ŻYCIE CZŁOWIEKA
Podsumowanie projektu
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gminne Centrum Informacji w Żyrakowie
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Co to jest Internet? home Wykonał: Michał Kęska.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Instytut Statystyki i Demografii
Bezpieczeństwo w sieci
MOŻLIWOŚCI SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU W INTERNECIE PRZEZ OSOBY DOROSŁE.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Kl. 6 D. Na lekcjach korzystamy z komputerów i tablic interaktywnych do nauki i zabawy.
Wykonał: Michał Kęska. Wydaje Ci się, że wiesz co to jest Internet?
młodzieży gimnazjalnej
Renata Malesa Instytut Informacji Naukowej I Bibliotekoznawstwa UMCS
Korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do tej pory wzięło (i bierze) w nim udział 499 osób.
Unikanie zagrożeń w sieci
KOMPUTER I INTERNET.
KOMUNIKACJA W interniecie
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
 KOMUNIKACJA W INTERNECIE – Sposób porozumiewania si ę dwóch lub wi ę kszej liczby osób przy udziale internetu ; za pomoc ą komunikatorów internetowych.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Cyfrowi Polacy 2015 Dominik Batorski. Internet, komputery i telefony komórkowe Przyrost nowych użytkowników komputerów, internetu i telefonów komórkowych.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
Daniel Trzeszczyński IIIB
Dzielnica V Miasta Krakowa Krowodrza
Dzielnica VI Miasta Krakowa Bronowice
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Projekt Kim będziesz?.
Dzielnica XIV Miasta Krakowa Czyżyny
Zapis prezentacji:

Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk Charakter użytkowania Internetu przez osoby niepełnosprawne i sprawne w perspektywie cyfrowego wykluczenia – analiza porównawcza Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk

Użytkownicy Internetu 2 33% 76% niepełnosprawni sprawni

Od cyfrowego podziału do cyfrowego wykluczenia 3 Cyfrowy podział (digital divide) Cyfrowa nierówność (digital inequality) Cyfrowe wykluczenie (digital exclusion) fizyczne (physical access) finansowe (financial access) poznawcze (cognitive access) użyteczne (design access) twórcze (production access) instytucjonalne (institutional access) polityczne (political access)

Cechy istotnie wpływające na prawdopodobieństwo korzystania z Internetu 4 wiek:  16-24 lata i 35-44 lata wykształcenie: policealne lub wyższe miejsce zamieszkania: miasta 100-200 tys.  dochód: 2-3 kwartyl status zawodowy: pracownicy sektora prywatnego lub publicznego, rolnicy, uczniowie i studenci, bezrobotni stopień niepełnosprawności: umiarkowany lub znaczny wiek:  16-24 lata wykształcenie: policealne lub wyższe miejsce zamieszkania: miasta powyżej 500 tys.  dochód: powyżej 3 kwartyla status zawodowy: prywatni przedsiębiorcy, uczniowie i studenci Niepełnosprawni Sprawni

Zakres i intensywność wykorzystania Internetu przez osoby niepełnosprawne i sprawne 5 zakres:  13 czynności/26 intensywność: 10 godzin/tydzień zakres: 15 czynności/26  intensywność: 13 godzin/tydzień Niepełnosprawni Sprawni

Aktywności podejmowane w Internecie przez osoby niepełnosprawne i sprawne 6 społecznościowo-rozrywkowy komplementarny komunikacyjno-informacyjny instytucjonalny kreatywny uczestnictwo w czatach, w grupach lub forach dyskusyjnych korzystanie z Facebooka lub innych portali społecznościowych granie w gry sieciowe ściąganie darmowego oprogramowania, darmowej muzyki i filmów słuchanie muzyki lub radia czytanie gazet lub książek oglądanie telewizji za pośrednictwem Internetu. zbieranie materiałów potrzebnych do nauki lub pracy sprawdzanie i wysyłanie poczty elektronicznej korzystanie z komunikatorów i telefonowanie przez Internet kupowanie produktów lub usług przez Internet w Polsce rezerwacja biletów (lotniczych, do kina, do teatru) korzystanie w domu z Internetu i poczty elektronicznej w celach zawodowych uzyskiwanie informacji ze stron instytucji publicznych, pobieranie lub wypełnianie formularzy urzędowych korzystanie z elektronicznej bankowości tworzenie i publikowanie własnych tekstów, grafiki, muzyki, itp., tworzenie lub modyfikowanie strony WWW uczestnictwo w internetowych kursach lub szkoleniach uczestniczenie w aukcjach szukanie pracy w tym wysyłanie ofert dotyczących zatrudnienia kupowanie produktów i usług przez Internet z zagranicy

Różnica zaangażowania w formy aktywności podejmowane w Internecie przez osoby niepełnosprawne i sprawne 7

Cyfrowy podział? ! Osoby niepełnosprawne vs sprawne 8 Cyfrowy podział? Osoby niepełnosprawne vs sprawne istotne zróżnicowanie w wymiarze cech demograficzno-społecznych Użytkownicy niepełnosprawni vs sprawni ponad dwukrotnie niższy odsetek niepełnosprawnych użytkowników w porównaniu z użytkownikami sprawnymi Niepełnosprawni korzystający vs niekorzystający z Internetu dysproporcje wynikające z odmiennych cech demograficzno-społecznych ! Cyfrowe nierówności – funkcja potrzeb czy zasobów? konieczność diagnozy

Dziękujemy za uwagę