Doświadczenie z rzeżuchą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

Edukacja środowiskowa
Publiczne Gimnazjum w Cieszkowie im. Jana Pawła II
Zielono mi! czyli posadź roślinkę!.
Opracowała: Anna Rybarczyk
Emulsje światłoczułe.
Fotosynteza Fotosynteza to złożony proces biochemiczny zachodzący głównie w liściach, a dokładniej w chloroplastach. Przeprowadzany jest jedynie przez.
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Projekt Edukacyjny uczniów klasy 2b.
Zaraz zobaczysz niezwykłe zdjęcie ! Niezłe, co?! Jeśli nie, czytaj... Wiesz o co chodzi?
Biologia jako nauka eksperymentalna
WPŁYW ODCZYNU GLEBY NA KIEŁKOWANIE I WZROST
Sprawdzenie świeżości chleba Chleb domowego wypieku na zakwasie oraz chleb zwykły kupiony w sklepie.
Oczywiście zaczęliśmy od zorganizowania się i omówienia, jak to wszystko będzie wyglądało. Najpierw podzieliliśmy się na grupy – każda odpowiadała za.
Jak pietruszka pije wodę?
Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole.
„ STREFY KRAJOBRAZOWE”
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
OPOWIEŚĆ O MOJEJ ULICY OPOWIEŚĆ O MOJEJ ULICY Miejscu zaczarowanym Miejscu zaczarowanym.
CZY ROŚLINY LUBIĄ DETERGENTY?
Doświadczenie z RZEŻUCHĄ
Doświadczenie CEL: zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej róż w stosunku do natężenia światła Maja Sutkowska.
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
JESTEŚ TYM CO JESZ Kuba Stoliński IVc.
Autorka: Julka Jagniątkowska
Weronika Woźniak Klasa 2c Szkoła Podstawowa nr 2 w Wągrowcu
NISZA EKOLOGICZNA Badanie wpływu działania światła i temperatury na rozwój rzeżuchy, oraz próba odnalezienia jej niszy ekologicznej autor: Igor Stefański.
Skład grupy.
Zygmunt Gloger WYKONAŁY: Gabriela Lewicka Patrycja Szczepańczyk
Zapraszamy na obejrzenie
Wilgotne lasy równikowe -Strefa bez pór roku
Tytuł projektu badawczo-naukowego:
Jak samodzielnie poznać przyrodę?
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Narodowe Święto Poinsecji Kongres Stanów Zjednoczonych
Sok z malin Przepis. Pyszny i zdrowy jest sok malinowy! Piję go często, dobrze się czuję. I na dodatek świetnie smakuje. Najlepszy z herbatką sok malinowy,
Ruchy roślin i różne reakcje na pożywki,
Jak radzimy sobie z odpadami w naszej Gminie?
Styczeń Oszczędzamy drzewa i obserwujemy otoczenie.
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Zakładamy swój ogródek ziołowy
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
Ty też masz wpływ na jakość powietrza Raporty wykonywanych badań Wykonały: Karolina Harkabuz Klaudia Nawara Alicja Sornat Weronika Łaciak.
Wpływ nawozów na wzrost fasoli
Prośby Ziemi Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Doświadczenie Biologiczne
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
PRZESADZENIE ALOESU Mój aloes wymagał przesadzenia. aloes ma lecznicze właściwości i jest bardzo zdrowy. Wyrósł tak że miał cztery części. Każdą z.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
„Jak światło wpływa na rozwój rzeżuchy?”
Wpływ różnych napojów na wzrost i rozwój roślin
Barwa pelargonii w glebie o odczynie zasadowym i kwasowym. Do zakwaszenia gleby użyliśmy specjalnego środka zakupionego w sklepie ogrodniczym. Zakwasiliśmy.
Wpływ światła na fotosyntezę roślin
Gleba Gleba – najbardziej zewnętrzna powłoka litosfery składająca się z luźnych cząsteczek mineralnych i organicznych, powietrza i wody. Cechą charakterystyczną.
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Klasa trzecia b Zdjęcia autorstwa Anny Kruszel.
Źródła wiedzy biologicznej.
BADANIE SIŁY KIEŁKOWANIA NASION
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
W świecie wilgotnych lasów równikowych
Doświadczenie z rzeżuchą
ALEKSANDER BALCERZAK IV C
HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA:
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Doświadczenie z RzeŻuchą
Zapis prezentacji:

Doświadczenie z rzeżuchą Kuba Stoliński IVc

1 Dzień - rozpoczęcie doświadczenia W trzech nakrętkach od słoików na warstwie wilgotnej waty wysiałem nasiona rzeżuchy. Wszystkie nakrętki z rzeżuchą postawiłem na parapecie okna i codziennie podlewałem.

2 Dzień doświadczenia Na drugi dzień nasionka we wszystkich nakrętkach zaczęły kiełkować.

3 Dzień doświadczenia Trzeciego dnia we wszystkich nakrętkach pojawiają się małe roślinki z pierwszymi listkami. Po tym dniu: nakrętkę nr 2 przenoszę do ciemnego miejsca. rzeżuchę z nakrętki nr 3 przestaję podlewać. Trzeciego dnia we wszystkich nakrętkach pojawiają się małe roślinki z pierwszymi listkami.

4 Dzień doświadczenia Wszystkie rzeżuchy rosną. Rzeżucha nr 2 ma nieco żółtawy kolor. W nakrętce nr 3 wata mimo, że niepodlewana jest jeszcze nieco wilgotna. Wszystkie rzeżuchy rosną.

5 Dzień doświadczenia Rzeżuchy we wszystkich nakrętkach wciąż rosną.

6 Dzień doświadczenia Rzeżuchy nr 1 i 2 nadal rosną. Roślinki w nakrętce nr 3, które nie były podlewane zwiędły.

7 Dzień doświadczenia Rzeżucha z nakrętki nr 3 bez wody usycha. Rzeżucha nr 2 jest żółtawa i ma słabo rozwinięte listki , ale wciąż rośnie. Rzeżucha nr 1 rośnie, jest dobrze rozwinięta i zielona.

8 Dzień doświadczenia Rzeżucha nr 2, która jest przechowywana bez dostępu do światła jest wyższa od nr 1. Wydaje się jakby rzeżucha nr 2 szukała dostępu do światła. W kolejnych dniach doświadczenia widoczny jest dalszy wzrost rzeżuchy nr 1 i 2.

9 i 10 Dzień doświadczenia

11 i 12 Dzień doświadczenia

13 i 14 Dzień doświadczenia Po 2 tygodniach doświadczenia widać, że rośliny bez wody nie mogą rosnąć i usychają tak jak rzeżucha nr 3 . Na przykładzie rzeżuchy nr 2 widać, że rośliny bez dostępu do światła są słabiej rozwinięte i pozbawione zielonego barwnika – chlorofilu.

Dziękuję za uwagę