Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja 16.05.2017 Maria Nagaba - Wójcik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Młodociani uzależnieni od środków odurzających lub psychotropowych.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
DOPALACZE NOWE SUBSTANCJE PSYCHOAKTYWNE - DOPALACZE.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Raport z badania Młodzież a alkohol, narkotyki i przemoc rówieśnicza w Powiecie Ostrowskim Badanie wykonane na zlecenie Powiatu Ostrowskiego przez PBS.
Choroby związane ze złym odżywianiem.. Jakie są choroby związane ze złym odżywianiem się ?
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie lokalnego programu edukacyjnego pt. ”Dbam o siebie – żyję zdrowo”
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa PROGRAM PRZECIWDZIAŁANIA I OGRANICZENIA NARKOMANII ORAZ PRZESTĘPCZOŚCI I DEMORALIZACJI NIELETNICH. „SZKOŁA.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Analiza tendencji centralnej „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
Konferencja „Promocja edukacji zdrowotnej w szkołach” 2 grudnia 2014 r. Dyskutowano na temat miejsca i statusu edukacji zdrowotnej w szkołach ponadgimnazjalnych.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Pierwsze próby palenia papierosów, picia alkoholu czy brania narkotyków powodują przyjemny stan relaksu, pomagają zapomnieć, fikcyjnie ułatwiają kontakty.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
prezentacje wykonała Aleksandra Kuchta Vi a
Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
NARKOTYKI Wykonała: Wioleta Komińczyk Ib. Spis treści: ● Co to są narkotyki? ● Podział narkotyków ● Działanie środków psychoaktywnych. ● Nadużywanie ●
MÓWIMY STOP UŻYWKOM! Prezentacja wykonana w ramach projektu Gimnazjalnego „Jak bawić się bez używek?”
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Rola książki w życiu człowieka
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Przeciwdziałanie narkomanii
Chcę więcej, mogę lepiej
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Skrócenie nauki ogólnej
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI ZAGROŻENIA HAŁASEM
Przestępczość, narkomania, bezrobocie
Moje szczęście.
Metoda projektu.
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI
Program profilaktyczno-wychowawczy
Skrócenie nauki ogólnej
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Profilaktyka w przeciwdziałaniu skutkom nowych środków psychoaktywnych
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
do szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Raport Rzecznika Praw Dziecka został przygotowany na podstawie sondażu opinii młodzieży, rodziców, nauczycieli i dyrektorów szkół.
Zaangażowanie społeczne
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Zapis prezentacji:

Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja 16.05.2017 Maria Nagaba - Wójcik

Badanie ankietowe Przebadano 9% młodzieży w wieku 14-17 lat 5%- 14 latków 29%- 15 latków 23%-16 latków 43%-17 latków 20% młodzieży próbowało narkotyków 10% brało narkotyki wielokrotnie- 6 i więcej razy

43% używało narkotyków więcej niż 10 razy( wśród używających) 32% używało tylko jeden raz W ciągu ostatniego tygodnia narkotyki używało19% uczniów- co stanowi 4% całej populacji badanej

UŻYWANIE NARKOTYKÓW W STOSUNKU DO LICZBY BADANYCH wg GRUP WIEKOWYCH 14 lat-8% 15 lat- 9% 16 lat- 22% 17 lat- 27%

Uczniowie sięgali po narkotyki 83% marihuana- co stanowi13% badanej młodzieży 20% dopalacze-/-/-/ 4% 13% amfetamina-/-/-/ 3% 9% duże ilości leków 7% kokaina, tyle samo heroina, ekstazy 4% substancje halucynogenne

Narkotyki zażywane 68% brało sama marihuanę 28% brało marihuanę i inne narkotyki 9% inne narkotyki-kokaina, amfetamina, ekstazy, dopalacze

Powody zażywania narkotyków 67% -ciekawość 24% - namówili koledzy 28%- chęć przeżycia czegoś zakazanego 24% potrzeba doznań nowych wrażeń 24% chęć poprawy nastroju 9% problemy szkolne 9% problemy rodzinne

Miejsca w których używane są narkotyki Imprezy-32% Koncerty- 15% Kluby- 15% Dyskoteki -18% Podwórko-15% Dom- 12% Szkoła- 10%

Czynniki chroniące i czynniki ryzyka Poziom materialny badanych osób Dobry- 48% Przeciętny- 25% Bardzo dobry- 23% Ubogi -4% Wśród młodzieży z poziomem materialnym dobrym i bardzo dobrym 11% eksperymentowało z narkotykami

Jakim jesteś uczniem? 35%--przeciętnym 16%-- bardzo dobrym 7%--słabym 42% zaznaczyło, że dobrym 35%--przeciętnym 16%-- bardzo dobrym 7%--słabym Najwięcej zażywa narkotyki młodzież, która oceniła siebie jako przeciętnych uczniów. Stanowi to 48% wśród biorących narkotyki Słabi uczniowie-33% Dobrzy uczniowie-10% Bardzo dobrzy-9%

Relacje w grupie rówieśniczej Dobre relacje ma-49% Bardzo dobre-39% Słabe-8% Konfliktowe- 4% Młodzież zażywająca narkotyki oceniła swoje relacje z rówieśnikami w większości jako dobre i bardzo dobre-86% 9%-jako konfliktowe 5%-jako słabe

Problemy szkolne i rodzinne Problemy szkolne przeżywa-17% młodzieży Problemy rodzinne przeżywa- 9% młodzieży W grupie eksperymentujących z narkotykami przedstawia się to następująco: 28% przeżywa problemy szkolne 22% przeżywa problemy rodzinne

Relacje z rodzicami Bardzo dobre relacje ma-50% Dobre- 43% Słabe-5% Konfliktowe- 2% Młodzież zażywająca narkotyki również ma dobre i bardzo dobre relacje z rodzicami- 84%, słabe-10%, konfliktowe-6%

Sposoby radzenia sobie z problemami przez młodzież używającą narkotyki Słucham muzyki-64% Rozmawiam z przyjacielem-58% Rozmawiam z mama-20% Sięgam po używki-24% Nic nie robię- 13% Płaczę-24% Rozmawiam z tatą-13% Rozmawiam ze specjalista-3% Wszczynam konflikty-3%

Zagrożenia wynikające z używania narkotyków 79% młodzieży napisało, że zna zagrożenia wynikające z używania narkotyków 21% napisało, że nie zna zagrożeń W grupie używającej narkotyków 59% zna zagrożenia i je opisuje 24% zna, ale ich nie wymienia 17% pisze, że nie zna zagrożeń

Podsumowanie 20% młodzieży próbowało narkotyków 10% uzależnia się od narkotyków Najczęściej używane narkotyki to marihuana(13%), dopalacze(4%), amfetamina(3%) Powód sięgania po narkotyki to: ciekawość, chęć doznania nowych wrażeń, namowa kolegów, poprawa nastroju, problemy szkolne i rodzinne Młodzież uważa, że ma łatwy dostęp do narkotyków (65%) 80% młodzieży zna zagrożenia wynikające z używania narkotyków

Podsumowanie cd. Najczęściej używała narkotyków młodzież określająca siebie jako przeciętnych i słabych uczniów Poziom materialny rodziny nie miał wpływu na używanie narkotyków Młodzież biorąca narkotyki ma podobne sposoby radzenia sobie z problemami jak młodzież nie biorąca narkotyków O szkodliwości działania narkotyków młodzież dowiadywała się od nauczycieli, rodziców, specjalistów

Dziękuje za uwagę