Spotkanie 3: 11.03.2014 Kursy na przewodników muzeów dla osób niesłyszących.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Działania finansowane ze środków Unii Europejskiej
Granty rozwojowe dla szkół -
Dostęp do dóbr kultury Uzupełnianie I rozszerzanie wiedzy niewidomego studenta o otaczającym świecie ze szczególnym uwzględnieniem znajomości kultury I.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Projekt utworzenia w Poznaniu
Wolontariat pracowniczy w instytucji kultury na przykładzie Muzeum Powstania Warszawskiego Marta Kukowska Kierownik Centrum Wolontariatu w MPW.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
UNIWERSYTECIE MIKOŁAJA KOPERNIKA
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Centrum Szkolenia Zawodowego jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego i praktycznego.
Problem tłumaczy i tłumaczeń migowych
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Pomagając muzeom słuchać ludzi niesłyszących
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Ujęcie językowe: pojęcia związane ze sztuką w języku migowym.
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Język migowy w Konwencji ONZ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Nowoczesne systemy informacyjno-komunikacyjne dla Miast
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
1 Program eduABROAD 1 Broaden your horizons Study abroad.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Język obcy w przedszkolu
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
AKCELERATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI. Czym jest AKCELERATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI? Akcelerator Przedsiębiorczości to nowa inicjatywa Inwest-Park Sp. z o.o., której.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
OBÓZ JĘZYKOWO-KULTUROWY LONDYN I MIASTA ANGLII r.
Usługi brokerskie w innowacjach rolniczych „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
College for vocational training and occupational re-training.
Pomagając muzeom usłyszeć osoby niesłyszące Serena Cant Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
Technik transportu drogowego
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Spotkanie 2: Angażowanie osób niesłyszących w Twoim muzeum.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
NCBiR Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój PLN
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Spotkanie 3: Kursy na przewodników muzeów dla osób niesłyszących

Rozmontowywane kolejnej bariery Zaangażowanie niesłyszących przewodników, którzy rozumieją i są w stanie wczuć się w sytuację widzów sprawia, że niknie kolejna bariera: Staje się możliwa bezpośrednia komunikacja

Empatia i zrozumienie Przewodnik posługujący się językiem migowym może zwrócić się bezpośrednio do publiczności używając jej języka. Osoba z niedosłuchem rozumie potrzebę wyraźnej mowy i zna schematy ruchu warg.

Zalety kontaktu bezpośredniego Obaj niesłyszący wykładowcy mogą pracować wspólnie z pomocą pośredników takich jak tłumaczy, lipspeakerów czy urządzeń wspomagających. A przynajmniej może to stanowić alternatywę – Zmiana z niesłyszącego przewodnika na urządzenie wspomagające może być interesujaca.

Łatwiej jak zachować tempo Niesłyszący przewodnicy mogą się zatrzymać, by umożliwić publiczności przyjrzenie się danemu eksponatowi przed przejściem do kolejnego. Gdy mamy pośrednika, potrzeba choreografii– słyszących przewodników trzeba często prosić, by zwolnili!

Pozyskiwanie przewodników Pozyskiwanie niesłyszących przewodników jest celem długoterminowym – w większości programów najpierw oferuje się zwiedzanie z przewodnikiem, a później niesłyszący przewodnicy wyłaniają się spośród publiczności.

usuwa kolejną barieręStwarzanie wydarzeń kulturalnych dostępnych dla osób niesłyszących usuwa kolejną barierę – poprzez stwarzanie zapotrzebowania na wydarzenia prowadzone przez osoby niesłyszące. Stwarza to możliwości zatrudnienia dla osób niesłyszącychStwarza to możliwości zatrudnienia dla osób niesłyszących Nowy niesłyszący przewodnik może wyłonić się sposród publiczności

Dwa możliwe sposoby treningu Przystosuj szkolenie muzealne, czyniąc je dostępnym dla osób niesłyszących - zapewnij im wszelkie możliwe sposoby komunikacji. Stwórz programy szkoleń dla osób niesłyszących

Oba sposoby wymagają pokrycia kosztów wspomagania komunikacji – te wydatki mogą najprawdopodobniej zostać pokryte z funduszy zewnętrznych innych organizacji (Ministerstwo Kultury, Sponsorzy, Partnerskie Ogranizacje Muzeów).

Przystosowywanie szkoleń skierowanych do ogółu Pałac Hampton Court Pionierska jednostka, oferująca osobom niesłyszącym możliwość udział w ogólnodostępnym szkoleniu w tak prestiżowym i historycznym miejscu w Londynie

STUDIUM PRZYPADKU NR 1 Szkolenia ogólnodostępne

Pałac Hampton Court oferuje jedno bezpłatne miejsce dla osoby pragnącej zostać przewodnikiem osób niesłyszących. Komunikacja z tą osobą jest sponsorowana przez Pałac. Kurs był pierwszym stopniem na drodze zdobycia prestiżowej plakietki przewodnika Blue Badge.

Pierwszy niesłyszący przewodnik, który zdobył Blue Badge ukończył szkolenie w roku 2012 w Pałacu Hampton Court. Użytkownik Brytyjskiego Języka Migowego otrzymywał wsparcie komunikacji przez cały czas trwania kursu, dwa razy w tygodniu, przez 12 tygodni.

Dyplomatoruim, 2012 Teraz pracuje normalnie jako przewodnik w języku migowym w Hampton Court Palace, pracując na takich samych zasadach, jak inni przewodnicy.

Muzea w Leicester Szkolenie jednego przewodnika w organizacji, który będzie prowadził wykłady dla ludzi niesłyszących używając dowolnie wybranego przez nich kanału komunikacji.

Inne muzea mogą zaoferować szkolenia z danej, właściwej sobie tematyki, pod kątem konkretnych tematów i wydarzeń kulturalnych. Ta opcja jest tańsza – szkolenie wtedy, kiedy jest to potrzebne i z tego, co jest potrzebne – ale ten rodzaj szkolenia nie zapewnia uczestnikom rozwoju umiejętności tworzenia swoich własnych materiałów.

STUDIUM PRZYPADKU NR 2 Szkolenia skierowane do osób niesłyszących

Luwr, Paryż, lata 90. XX wieku 3-letnie szkolenie – tworzenie dossier ideogramów związanych ze sztuką, ugruntowana wiedza akademicka i trening umiejętności wystąpień publicznych. Niesłyszący przewodnicy uzyskali możliwość pracy w muzech i historycznych miejscach w Paryżu

Tate Modern i Tate Britain Kursy ArtSigns [Ideogramy Sztuki] Kursy ArtSigns [Ideogramy Sztuki] 2001, 2003, 2005 Kurs Signing Art Kurs Signing Art 2012 Kursy w języku migowym uczące umiejętności prowadzenia wykładów

ArtSigns Każdy z kursów ukończyło pięciu niesłyszących przeodników Kurs był współfinansowany przez charytatywną ogranizację Shape zajmującą się dostępem osób niesłyszących i niepełnosprawnych do sztuki oraz City Literary Institute w Londynie, zajmujący się edukacją osób niesłyszących

Kurs ArtSigns 2005 Kurs prowadzony zarówno przez niesłyszących, jak i słyszących wykładowców. Kurs oparty na solidnej podstawie akademickiej zakończony uzyskaniem Brytyjskich Kwalifikacji w Nauczaniu: City and Guilds 7407

Treść Kursu ArtSigns Treść dotycząca sztuki na poziomie akademickim. Umiejętności nauczania i prezentacji. Umiejętności niezbędne w kontakcie z niesłyszącą publicznością.

Efekty Kursu ArtSigns absolwentów 3 z nich wciąż tam pracuje 1 z nich pracuje z dziećmi niesłyszącymi i jako artysta 1 prowadzi warsztaty o sztuce dla muzeów 1 z nich jako przewodnik

STUDIUM PRZYPADKU NR 3 Kurs Signing Art 2012

Motywacja do organizacji kursu Zapotrzebowanie na przewodników osób niesłyszących przewyższa liczbę takich przewodników w Londynie. Nagrania z kursu są dostępne na stronie Tate Gallery

Kurs wstępny Umiejętności prowadzenia badań Ogólne umiejętności pedagogiczne i umiejętności niezbędne podczas wystąpień publicznych Umiejętności specyficzne dla prowadzenia prezentacji w języku migowym Muzealny profesjonalizm

Efekt 9 absolwentów, kżdy z nich ma jeden lub dwa wykłady rocznie w Galerii Tate Niektórzy pracują teraz w innych muzeach Nagrania z kursów są rozpowszechniane i formacie umożliwiającym kopiowanie

Absolwent kursu Signing Art Pracujący w Galerii Tate

Jakość jest kluczem Umiejętność prowadzenia prelekcji dla osób niesłyszących na równie wysokim poziomie, co prelekcje dla osób słyszących jest niezmiernie istotna, w celu zapewnienia osobom niesłyszącym tej samej jakości informacji, jaką uzyskują słyszący goście muzeum.

Pożądane cechy kandydata Wiedza z zakresu, sztuki, historii sztuki albo historiiWiedza z zakresu, sztuki, historii sztuki albo historii Kurs jest także dostępny dla osób z innego rodzaju kwalifikacjami, które wyrażają zainteresowane przedmiotem kursuKurs jest także dostępny dla osób z innego rodzaju kwalifikacjami, które wyrażają zainteresowane przedmiotem kursu Umiejętność samodzielnego prowadzenia badań w celu sprostania wymaganiom muzeumUmiejętność samodzielnego prowadzenia badań w celu sprostania wymaganiom muzeum

A dokąd teraz? Pomysły dla Twojego muzeum Jedno muzeum staje się centralną jednostką treningową? Kilka muzeów współpracuje, dzieląc się kosztami i umiejętnościami? Przystosowanie kursów ogólnodostępnych czy kursy dla osób niesłyszących?

Chwila na refleksję: Choć jeden przewodnik został przeszkolony w różnych kanałach komunikacji, jak dotąd nikt nie poprowadził kursu dla osób niesłyszących czytających z ruchu warg i posługujących się tym kanałem komunikacji.

Zalecenia Ktoś spośród gości muzeum może w przyszłości stać się przewodnikiem dla osób niesłyszących Możesz rozważyć takie planowanie wydarzeń w Twoim muzeum, by były one składowymi pełnego kursu. Osoby uczestniczące we wszystkich wydarzeniach mogłyby później stać się przewodnikami mającymi ugruntowaną wiedzę.