Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prawne i finansowe aspekty zarządzania organizacją pozarządową
Advertisements

Po co pomagamy- wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Podsumowanie oceny realizacji Strategii ZHP w roku sierpnia 2010
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Ten, który daje otrzymuje jeszcze więcej. Wolontariusz nie musi mieć żadnych kwalifikacji ani doświadczenia, nie musi znać żadnego języka obcego.
Kursy przewodnikowskie
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
hm. Joanna Skupińska i hm. Zbigniew Paweł Skupiński
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE
Tu mieści się Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku oraz firma symulacyjna NaTURa Podlasia sp. z o. o.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Sprawozdanie z działań Zespołu ds. Promocji w roku akademickim 2008/2009.
Jaki powinien być program rozwoju Chorągwi?
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Funkcje w ZHR.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
DOBRE PRAKTYKI W PRACY Z KADRĄ HUFCA
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Proces pracy z kadrą w ZHP – nasze mocne i słabe strony
Czym przyciąga harcerstwo?
Jak powstała Iluminacja?
2 Projekt CWDR Rekomendacje dla WKDS Projekt 2011 – 2012 Geneza projektu.
Kształcenie a praca z kadrą w Chorągwi Stołecznej ZHP
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Od projektu do trwałej.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Wspieramy budowanie marki
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU W NIEPUBLICZNYM PRZEDSZKOLU „BAJKA” ” JELENIOGÓRSKI SYSTEM WSPARCIA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ” Krystyna Michalak r.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Co to jest spacer edukacyjny?
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Kierunki programowe ZHP
Biała Służba na ŚDM Chorągiew Stołeczna ZHP. Wolontariat składa się z czterech zespołów: Archidiecezja Warszawska, Diecezja Warszawsko-Praska, miasto,
Plan rozwoju Hufca ZJAZD HUFCA ZHP w RADOMSKU Radomsko –
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Kierunki programowe ZHP Magdalena Kropiwnicka Marta Wyszkowska.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Dualne kształcenie zawodowe
Raport po ocenie 360° - fragment
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
SIEĆ WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE A
Zapis prezentacji:

Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć? hm. Marcin Adamski Konferencja Instruktorska „LUX” Warszawa | 12-13 kwietnia 2014 r.

Plany i działania 2012 – pierwsze działania: Opracowanie wzorów opisu funkcji i opisu zespołu, wprowadzenia na poziomie komendy Stworzenie ewidencji opisów funkcji i zespołów Lista kontaktowa do instruktorów ds. PZK w hufcach Pierwsza zbiórka pracy z kadrą (13 os/ 10 h) 2013 - plan wdrożeniowy „Systemu pracy z kadrą w ZHP”, uchwała KCH (maj 2013) Kwartalne zbiórki instruktorów hufcowych ds. pracy z kadrą, Stworzenie podstrony dla PZK na www chorągwi Uzgodnienia z ZKK dot. zakresu współpracy i zależności PZK i kształcenia

I zbiórka PZK Wprowadzenie | Poznanie się | Analiza sytuacji 13 uczestników z 10 hufców I zbiórka PZK Wprowadzenie | Poznanie się | Analiza sytuacji Sygnał, że pracujemy w konkretnym obszarze (PZK) Otwarcie głów na nowe podejście, oswojenie nieznanego Szerokie definiowanie działań hufcowych skierowanych do kadry Zapowiedź stałej oferty dla konkretnej grupy instruktorów Oczekiwanie ze będą osoby dedykowane w komendach

II zbiórka PZK Motywowanie 9 uczestników, 6 hufców II zbiórka PZK Motywowanie Dużo o motywacji i motywowaniu mówimy, ale mamy kłopoty z praktycznym zastosowaniem teorii. Początek myślenia o materiale wspierającym motywowanie systematyczne.

III zbiórka PZK Samodoskonalenie 12 uczestników, 11 hufców III zbiórka PZK Samodoskonalenie Pracę nad sobą postrzegamy narzędziowo, przez pryzmat np. stopni harcerskich i instruktorskich. Osoba pracująca z kadrą integruje proces. Musi nie tylko znać dobrze sam system, ale umieć przełożyć teorię na praktykę każdego lidera.

IV zbiórka PZK Pozyskiwanie kadry spoza ZHP - wolontariat 15 uczestników, 9 hufców IV zbiórka PZK Pozyskiwanie kadry spoza ZHP - wolontariat System zwraca uwagę na potencjał, który istnieje poza organizacją. Zachęca do angażowania wolontariuszy i pozyskiwania kadry z zewnątrz ZHP. Dobrze, ale jak to robić skutecznie?

V zbiórka PZK Praca z podopiecznym Prowadzenie mediacji i negocjacji 14 uczestników, 9 hufców V zbiórka PZK Praca z podopiecznym Prowadzenie mediacji i negocjacji Praca z kadrą wymaga posiadania dość wysokich kompetencji (oprócz dobrego wyczucia ludzi). Potrzebna jest znajomość konkretnych narzędzi. Podstawą pracy z kadrą są zawsze bezpośrednie relacje, a więc rozmowy. Tego też można się uczyć.

Podsumowanie Identyfikacja grupy, poczucie odrębności. Konkretna i stała oferta spotkań Triada: Teoria – Warsztat – Autorytet Repertuarowość treści (elastyczność, wypełnianie luk) Korzystanie z doświadczeń hufców (chęć poznania i uznania) Spotkania, dzielenie się doświadczeniami (banał, ale się sprawdza) Wprowadzanie standardów (stopniowe, nieinwazyjne) Utrzymanie kontaktu 5 chorągwianych zbiórek 73 uczestników 16 hufców

Dzięki za uwagę!