W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Szkolna demokracja – w jaki sposób uczy młodych ludzi samodzielności.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
1. Co sądzisz o pracy SU? 80% ankietowanych odpowiedziało, że SU pracuje dobrze i sprawdza się w wykonywaniu swoich obowiązków.
Udział uczniów i rodziców w procesie podejmowania decyzji w szkole
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Działania Samorządu Uczniowskiego
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Współpraca w naszej szkole
Debata o samorządności uczniowskiej
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
PCK Polski Czerwony Krzyż.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Agata Czaja Anna Dobek. Przeprowadzenie ankiet Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Jak działa demokracja w szkole?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Instytucje demokratyczne w szkole
WOLONTARIAT.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Koncert na rzecz chorej Klaudii
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa toczyła się wśród członków Samorządu Uczniowskiego. Jej wyniki zostały przedstawione w kolejnych slajdach.

Czym jest Samorząd Uczniowski ? Debatę rozpoczęło to pytanie kluczowe. Członkowie biorący udział w dyskusji odpowiedzieli zgodnie z definicją słownikową tego wyrażenia, która brzmi następująco: szkolny organ władzy, złożony z dobrowolnie zgłoszonych się uczniów danej szkoły.

Członkowie Samorządu Uczniowskiego. Według przeprowadzonego przez nas badania do Samorządu Uczniowskiego w większości zgłaszają się dziewczyny w trzeciej klasie gimnazjum.

Czym zajmuję się Samorząd Uczniowski ? Po definicji Samorządu Uczniowskiego poruszyliśmy kwestie jego zadań. Porozmawialiśmy o plusach i minusach regulowanych spraw. Według członków debaty najciekawszym zadaniem podejmowanym przez SU są tzw. kawiarenki, czyli szkolne bary ze zdrową żywnością. Na następnym miejscu znalazły się konkursy z nagrodami, np. na wiosenny wystrój klasy lub konkursy karaoke. Następnie członkowie SU wymienili m.in. organizację okolicznościowych apeli i szkolnych imprez, pomoc potrzebującym, np. zbieranie plastikowych korków lub funduszy i innych niezbędnych rzeczy dla schroniska dla bezdomnych zwierząt.

Efektywność pracy SU Z ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klasy trzeciej w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim wynika, że większość respondentów jest zadowolona z pracy Samorządu Uczniowskiego.

Co zmienić, by Samorząd Uczniowski działał sprawniej? Proponowane przez członków debaty działania: -redagowanie ciekawej gazetki szkolnej, -organizowanie większej ilości konkursów, -częstsze organizowanie szkolnych barów ze zdrową żywnością, -działalność punktu informacyjnego zachęcającego do pracy w Samorządzie Uczniowskim, - większej ilości zajęć pozalekcyjnych, -organizowanie szkolnych imprez.

Informacje ogólne. Na debatę zaproszeni zostali członkowie Samorządu Uczniowskiego oraz nauczycielki nadzorujące jego prace. W pracy zostały wykorzystane wyniki ankiety przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim im. Mikołaja Kopernika.

Podsumowanie Z naszej debaty wynika, że do Samorządu Szkolnego wstępuje więcej dziewcząt niż chłopców, a z jego pracy zadowolonych jest większość uczniów. Debatę przeprowadziły Dorota Komin oraz Monika Kreft. A jej wyniki zostały zamieszczone na oficjalnej stronie internetowej Publicznego Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim im. Mikołaja Kopernika oraz na stronie internetowej CEO.