Na czym polega socjoterapia?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agata M. Aleksińska, ur. 1979r. w Bydgoszczy psycholog trener terapeuta fotografik.
Advertisements

Elżbieta Powichrowska MOTiR Etap
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
ART Aggression Replacement Training TZA Trening Zastępowania Agresji
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Agata Maria Aleksińska, ur w Bydgoszczy.. psycholog trener autor psycholog, ukończony wydział kliniczny SWPS W-wie trener, absolwent Szkoły Treningu.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
mgr Ewa Jagodzińska -SPZ Lublin 2004
Niepełnosprawni w dobie informacji elektronicznej Nauka, terapia, poradnictwo zawodowe ! Jak z nich umiejętnie korzystać? Prof. Bassam Aouil (Ph.D) Instytut.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gminy Kęty. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Indywidualny plan resocjalizacji
Od 2006 roku w poradniach psychologiczno- pedagogicznych, w szkołach integracyjnych, specjalnych, w ośrodkach szkolno- wychowawczych pojawia się sprzęt.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
w praktyce pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Biblioterapia.
Przygotowała Agnieszka Rutkowska
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
P RACA Z GRUPĄ JAKO ELEMENT PSYCHOTERAPII UZALEŻNIEŃ.
Co dalej…..
SP nr 4 Szkoła Podstawowa nr 4 im.Mikołaja Kopernika w Pile.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
RUCH Klucz do prawidłowego rozwoju dziecka to połączenie tych trzech elementów.
Środowiskowy Dom Samopomocy
DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNE PROPONOWANE WYCHOWANKOM MOW w KAMIONKU WIELKIM
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Stowarzyszenie Psychoedukacji i Terapii „EVOLUTIO” zaprasza do udziału w BEZPŁATNYM: Treningu asertywności   DZIĘKI UDZIAŁOWI W TRENINGU: - poznasz uniwersalne.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem sobota 10
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
Zapis prezentacji:

Na czym polega socjoterapia? Kilka słów o jej specyfice Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW

Formy pomocy psychologicznej Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW

Socjoterapia na tle form pomocy Socjoterapia nawiązuje do doświadczeń: psychoterapii grupowej w zakresie uaktywniania doświadczeń korekcyjnych treningu interpersonalnego w zakresie stymulowania rozwoju osobistego i społecznego warsztatu grupowego w zakresie nabywania nowych umiejętności w toku doświadczania Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW

Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW Socjoterapia Forma pomocy psychologicznej Korzystna dla dzieci i młodzieży Koryguje doświadczenia urazowe Sprzyja budowaniu własnego „ja” Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW

Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW Socjoterapia Budowanie w grupie sytuacji korekcyjnych przeciwstawnych do sądów urazowych Wzmacnianie potencjałów dziecka umożliwiających radzenie sobie z trudnymi sytuacjami Budowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu i kształtowaniu siebie Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW

Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW Socjoterapia to: Ciąg zdarzeń interpersonalnych i intrapsychicznych sprzyjających zmianie korekcyjnej i rozwojowej Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW

Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW Istota socjoterapii Rozwój społeczny i osobisty Psychoedukacja i socjoedukacja Terapia grupowa Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW

Źródła doświadczeń korekcyjnych i rozwojowych Relacje terapeutyczne [ terapeuta dziecko] Grupa socjoterapeutyczna Spontaniczna i ukierunkowana aktywność grupy i jej poszczególnych członków Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW

Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW I co dalej? Więcej o socjoterapii można się dowiedzieć: na stronie logowanej podejmując studia podyplomowe z dostępnej literatury Katarzyna Sawicka Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW