Głosujesz swoimi pieniędzmi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
„ABY NASZE SUMIENIA BYŁY PRAWE”
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Zakupy.
Ekoznaki w Polsce. Ekoznaki to znaki towarowe, nadawane wybranym produktom, usługom bądź miejscom. Dzięki nim możemy stwierdzić, które z interesujących.
Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA
REKLAMA.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Czym jest zarządzanie operacyjne
Katedra Marketingu Usług
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Oto 10 sposobów na to jak możesz sam chronić środowisko.
ZESPÓŁ CECH UMOŻLIWIAJĄCY OSIĄGANIE ZYSKU Nie ryzykujesz zgubieniem pieniędzy Będziesz miał czas przemyśleć zakup Nie będziesz kupował pod wpływem.
Zostań detektywem reklamy
JAK JA MOGĘ ZAPOBIEC WYTWARZANIU NIEPOTRZEBNYCH ODPADÓW?
Badanie świadomości ekologicznej mieszkańców Sanoka.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
- analiza wyników ankiet
PRZYWILEJE I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY ORAZ KONSUMENTA
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Prezentacja wyników z Ankiety
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
Mass media, publikatory
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Sejm Dzieci i Młodzieży. Lokalne produkty dobrem dla Ciebie i Twojej rodziny Debata na temat promocji lokalnej żywności na rynku regionalnym.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Wpływ reklamy na decyzje konsumentów na rynku.
Marketing polityczny Dr Joanna Jonczek.
Zakupy -przemyślana decyzja czy żywioł ?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Przemoc internetowa polega na: Obrażaniu kogoś przez internet na różnych stronach; np.: Facebook, GaduGadu itd… Publikowaniu treści obscenicznych i wulgarnych;
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
Konsument.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Strategie promocji.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
PRODUKT.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 4 w Zduńskiej Woli w ramach programu Centrum Edukacji Obywatelskiej „Sejm Dzieci i Młodzieży”
Dobre praktyki deklaracji marketingowych w świetle raportu Komisji Europejskiej Katarzyna Łubińska Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków.
Jak chronić środowisko?
Targowiska kiedyś i dziś
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta” „Realizacja zamówienia.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Struktura organizacyjna firmy Dyr.ds.marketingu  Mateusz Kluba Dyr.ds.finansów  Magda Burmińska Wspólnicy :  Robert Rudlicki  Sylwia Szpaczek 
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
MINI PRZEDSIĘBIORSTWO „KAASSA Sp ZO.O” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Żywność ekologiczna.
Znaczenie marketingu w ekonomii społecznej oraz nadawanie znaku jakości produktom i usługom w obszarze ekonomii społecznej WARSZAWA / czerwiec 2015.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Przykładowa ankieta nt. telefonów komórkowych
Marketing w Firmie.
Nano6Pool Zespół Szkół Nr 3 im. M. Skłodowskiej-Curie w Wiskitkach
Zapis prezentacji:

Głosujesz swoimi pieniędzmi Czyli kupuj odpowiedzialnie. K. Bańkoska, K. Mroczkowska, A. Paciura, K. Rędzi

Ankieta Uczniowie klasy 1B odpowiadali na pytania, które dotyczyły zakupów. W dalszej części prezentacji zostaną przedstawione szczegółowe dane z wyników przeprowadzonej ankiety.

1. Jakie produkty kupujesz najczęściej?

2. Czym się kierujesz przy wyborze produktów?

3. Czy wierzysz reklamom?

4. Jaki rodzaj reklam zwraca Twoją uwagę?

5. Jaki rodzaj reklam jest najczęściej spotykany w Twoim środowisku?

6. Czy jesteś zadowolona/y z produktów, które wybierasz?

7. Gdzie najczęściej kupujesz?

8. Czy kupujesz produkty przez internet?

9. Jeśli tak to jakie produkty?

10. Czy zostałaś/eś kiedyś oszukana?

11. Jeśli tak to w jakim rodzaju sklepach?

Decyzje podejmowane podczas zakupów, robionych pospiesznie w supermarkecie, zapadają zazwyczaj pod wpływem ceny, marki i jakości produktu. Zawartość koszyka nie kojarzy nam się z wyborem moralnym. Ważne jest nie tylko, co kupujemy, ale również – komu płacimy. Jak więc zmienić nasze zakupy w odpowiedzialne i ustrzec się przed niechcianymi sytuacjami?

Kim jest odpowiedzialny konsument? Odpowiedzialny konsument to konsument kupujący świadomie, mądrze, etycznie, czyli w sposób taki, który oprócz tego, że zaspokaja potrzeby materialne, jednocześnie wspomaga odpowiedzialne przedsiębiorstwa kierujące się nie tylko zasadami ekonomicznymi, ale także ekologicznymi, społecznymi czy etycznymi. Odpowiedzialny konsument nie tylko zna swoje prawa i umie z nich korzystać, ale ma też świadomość faktu, iż każdy zakup stanowi poparcie dla tego, a nie innego producenta, dla warunków, w jakich towar jest wytwarzany, użytkowany i utylizowany.

Czym jest reklama? Reklama - informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

Rodzaje reklamy ze względu na treść reklama podprogowa reklama informacyjna reklama przypominająca reklama wspierająca reklama stabilizująca reklama ukryta reklama wprowadzająca w błąd reklama uciążliwa

Prawdziwość reklam Wiele reklam (głównie telewizyjnych) przedstawia „magiczne” właściwości promowanych produktów. Niewiele z nich jest jednak prawdą. Na przykładzie reklamy kremu nawilżającego Dove, postaramy się sprawdzić jej autentyczność.

Oryginalna reklama:

Test wykonany ponownie:

Prawda czy fałsz? Zgodnie z oryginalną reklamą, po 10 godzinach tulipan włożony do szklanki z kremem nawilżającym Dove powinien się podnieść. Tak się jednak nie stało, co świadczy o tym, że producent usiłował nas oszukać. Dlatego też powinniśmy zawsze zachowywać dystans do reklam i nie wierzyć ślepo w każde zapewnienia, które usłyszymy w spocie reklamowym.