Publiczne Gimnazjum nr 5 w KĘdzierzynie–koźlu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Szkoła Współpracy.
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.

Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum nr 5 w KĘdzierzynie–koźlu Debata: „Młodzi aktywni? Czy warto brać udział w życiu społecznym i politycznym?” Publiczne Gimnazjum nr 5 w KĘdzierzynie–koźlu Michał Kucała, Aleksander Pietrzyk

2 kwietnia – zaczęło się… Debata w PG5 przeprowadzona została w celu wzmocnienia aktywności obywatelskiej i zachęcenia do udziału w wyborach na szczeblu samorządowym i państwowym.

The Oxford debate Wybraliśmy debatę oksfordzką „za i przeciw”. Intencją było, aby uczestnicy mogli w jasny i logiczny sposób przedstawić swoje argumenty. Taki charakter dyskusji uczy krytycznego i konstruktywnego myślenia. Uczniowie na sali mogli dwukrotnie wyrazić swoją opinię odnośnie aktywności, co pomogło nam ocenić czy dyskusja przyczyniła się do zmiany poglądów czy też przedstawione argumenty nie miały wpływu na postawy kolegów. Wyrabia to poczucie współodpowiedzialności za realizację wniosków z debaty. http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/SU/davBinary/prezentacja3.swf

Goście… Prezydenta miasta Kędzierzyn-Koźle Tomasz Wantuła Przewodniczący Rady Miasta Kędzierzyn-Koźle Wojciech Jagiełło Przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta Dawid Świątczak Psycholog, pani Aleksandra Białas Uczniowie II LO im. M. Kopernika w Kędzierzynie-Koźlu Dyrektor Zespołu Szkół Miejskich nr 1 Bożena Łotecka Przewodniczący Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 5 Karol Nowaczek Uczniowie Gimnazjum nr 5

Uczniowie… Na sali było ok. 110 uczniów. Uczestnikami debaty byli również nauczyciele PG5 i LO II. Zaproszeni goście, którzy na co dzień podejmują decyzje zgodnie z zasadami demokracji i współpracują z radą miasta, jako eksperci, przekonywali młodzież do udziału w życiu publicznym.

Aktywni w szkole, aktywni w życiu… Zachęcaliśmy kolegów do aktywnego udziału w debacie, oplakatowaliśmy szkołę. Na naradach klasowych liderzy debaty mówili o jej znaczeniu. W debacie uczestniczyły 4 klasy. Uczniowie wybrali spośród siebie po dwie osoby, jedna z nich miała przekonywać, że warto brać aktywny udział w życiu politycznym i społecznym, druga natomiast udowadniała, że taka aktywność nie ma sensu. Podczas debaty odbyło się 8 wystąpień przedstawicieli zaproszonych klas. Wszyscy uczestnicy obecni na sali dwukrotnie brali udział w głosowaniu. Pierwszy raz, przed wystąpieniami swoich koleżanek i kolegów oraz wypowiedziami ekspertów (uczniowie głosowali za lub przeciw aktywności) i drugi raz po wszystkich wystąpieniach.

Przebieg debaty… Debata parlamentarna, moderator w roli marszałka, który kierował wystąpieniami. Odbyły się 4 moduły: 1. Dlaczego młodzi nie chcą brać udziału w wyborach? 2. Co daje nam aktywny udział w wyborach i życiu społecznym? 3. Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania? 4. Wnioski mające zachęcić młodzież do udziału w wyborach szkolnych. W każdym module wystąpiło 2 uczniów. Zaproszeni eksperci dwukrotnie wyrażali swoje stanowiska: po 2 module oraz po 4. Każdy z mówców chciał przekonać uczestników do swego stanowiska. Wyniki I glosowania – 56 za aktywnością, 25 przeciw aktywności. Ten wynik dawał poczucie ważności występującym. Zapisywaliśmy wnioski, które przewodniczący SU zobowiązał się upowszechnić i realizować. Wynik II głosowania: za aktywnością 85 lub przeciw 9, wykazał, że uczniowie chcą brać udział w życiu społecznym i politycznym.

Wnioski… My młodzi jesteśmy ważni, więc mówmy o naszych oczekiwaniach i aktywności na forum szkoły lub w Młodzieżowej Radzie Miasta. Działajmy, uczmy się pracy na rzecz innych angażując się w działalność samorządu, wolontariatu, ZHP itp. Nasz głos ma wpływ na decyzje dorosłych. Nauczmy się działać wspólnie. Głos wielu ma większą słyszalność.

Działania… Przewodniczący Rady SU obecny na sali zobowiązał się do upowszechnienia i realizacji wniosków. Na początek zaproponował zbieranie podpisów pod petycją o modernizację boisk szkolnych. Wraz ze stowarzyszeniem „Razem” nakręcimy film o naszym osiedlu i o szkole. Podjęcie współpracy z II LO im. Mikołaja Kopernika poprzez realizację wspólnych działań na rzecz społeczności naszego osiedla /festyn jesienny/. Postanowiliśmy również raz w roku organizować debaty na tematy ważne dla młodych – kolejny temat to „ Granice wolności człowieka”. Ważne i motywujące dla nas było przyrzeczenie przewodniczącego Rady Miasta Kędzierzyna-Koźla o zrelacjonowaniu naszej debaty na najbliższym posiedzeniu Rady Miasta.

To nie tylko debata… Wyniki debaty zostaną przedstawione przewodniczącym klas w celu ich upowszechnienia. Na najbliższej Radzie Pedagogicznej w PG5 zostanie złożone sprawozdanie oraz wnioski z debaty. Obecność lokalnych mediów: Radio Park http://info.radiopark.com.pl/index.php/wiadomosci/radio-park- 939/kedzierzyn-kozle/item/7898-wantuła-i-jagiełło-odpowiadali-gimnazjalistom , Telewizja TVM, prasa lokalna, pozwolą dotrzeć do mieszkańców miasta. Zamieściliśmy również informacje na stronie internetowej szkoły http://www.psg5kkozle.wodip.opole.pl/pl/component/content/article/50- strona-gowna/1038-debata-parlamentarna-modzi-aktywni-czy-warto-bra-udzia- w-yciu-spoecznym-i-politycznym . Prezydent Miasta rozpowszechni informację wśród lokalnych polityków http://www.kedzierzynkozle.pl/portal/index.php?t=200&id=57028 .

Działania profrekwencyjne… mądrych decyzji. ZKampania informacyjna została skierowana do wszystkich uczniów - zgodnie z wnioskiem, że nasz głos ma wpływ na decyzje dorosłych. W ten sposób chcemy zachęcać rodziców i bliskich do podejmowania obowiązano się zainteresować środowiska lokalne korzyściami wynikającymi z aktywności społecznej( informacje w formie plakatów). Uczniowie przygotują informatory o roli i znaczeniu parlamentu europejskiego i udostępnią je w formie ulotek. Zespół Szkół Miejskich nr 1

Wybory do Parlamentu Europejskiego… Chcemy pokazać swoje zaangażowanie poprzez upowszechnianie informacji o wadze aktywnego udziału w wyborach, zachęcimy rodziców do wspólnego wyjścia do lokalu wyborczego. Od początku maja zaczniemy informować o roli Parlamentu Europejskiego

MY młodzi = zaangażowanie społeczności lokalnej… 9 maja organizujemy dla lokalnej społeczności dzień otwarty, pokażemy wtedy nasze działania związane z funduszami Unii Europejskiej, projekty poznawcze o krajach i instytucjach Unii, nasi koledzy zaprezentują projekt Comenius i Erasmus. Pokażemy, że Parlament Europejski pełni ważną rolę prawodawczą dla wspólnoty. Źródła materiałów: http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/SU/davBinary/prezentacja3.swf , http://www.google.com/imghp?hl=pl , http://www.szkola-piasty.edu.pl/index.html , http://www.kedzierzynkozle.pl/portal/index.php?t=200&id=27555 , http://radiopark.com.pl/ .