SIGN2BABY BOBOMIGI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dwujęzyczne, dwukulturowe, dwumodalne:
Advertisements

(na podstawie badań ankietowych)
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska.
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
Spektrum zaburzeń autystycznych
Autor badań: Marta Mrowińska
„W zdrowym ciele zdrowy duch”
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
Wystąpienia publiczne.
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji w pracy z dziećmi
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Problem tłumaczy i tłumaczeń migowych
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Serce i rozum, czyli kilka słów o masażu „Shantala”
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Przygotowanie dziecka do szkoły
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
MITY z życia codziennego.
Co to są alternatywne i wspomagające metody komunikacji?
Żonglowanie Jak zacząć żonglować?
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
Moje dziecko idzie do szkoły
MOWA CIAŁA.
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Przedszkolanka.

Głusi w pracy Głuchy dobrym pracownikiem – ale gdzie
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
BOBOMIGI Danuta Mikulska.
AGNIESZKA CHYLIŃSKA „LABIRYNT LUKRECJI”
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
BOBOMIGI: OD TEORII DO PRAKTYKI
Mowa ciała w pracy Podsumowanie Zygmunt Korzeniewski.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Charakterystyka metody Glenna Domana
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Języki obce.
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
Wychowanie przez czytanie
Dlaczego warto czytać dziecku ?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Weronika D. , Natalia H. , Agnieszka W. - uczennice klasy VI
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

SIGN2BABY BOBOMIGI

Plan prezentacji Czym jest SIGN2BABY? Krótka historia bobomigów. Zalety. Kiedy warto rozpocząć naukę? Wskazówki dla rodziców. Kilka przykładów. Gry i zabawy wspomagające naukę bobomigów.

SIGN2BABY / SIGN2ME / BOBMIGI Sign2baby to system porozumiewania się z niemowlęciem, zanim jeszcze zacznie mówić, za pomocą znaków migowych, które możemy ustalić sami, pamiętając jednak by być konsekwentnym i nie zmieniać znaków już ustalonych. Dzięki tej odkrywczej metodzie możemy nawiązać kontakt już z 8 - 10 miesięcznym dzieckiem.

Historia Bobomigów Joseph Garcia, tłumacz amerykańskiego języka migowego w latach 70-tych XX w., zwrócił uwagę na to, że niesłyszący rodzice o wiele szybciej porozumiewają się ze swoimi dziećmi niż rodzice słyszący. Rozpoczął badania na zdrowych dzieciach, próbując wykorzystać znaki języka migowego do komunikacji już z sześciomiesięcznymi niemowlętami. Tak właśnie zaczęła powstawać innowacyjna metoda komunikacji z dziećmi.

Zalety Szybsza samoświadomość swojego ciała Rozwijanie wyobraźni przestrzennej Miganie przez synchronizacje półkul prowadzi do lepszej koordynacji oko-ręka Pamięć, rozwija wyobraźnia i zdolność koncentracji, łatwiej przychodzi nauka czytania, pisania, liczenia Zmniejszenie się do minimum ryzyka dysleksji Wcześniejsza komunikacja i lepsze więzi z rodzicami Wcześniej rozpoczęty proces mówienia (badania pokazały, że dzieci, które migają o wiele wcześniej zaczynają mówić) Wyższe IQ o 10-12 punktów Rozwija bogatsze słownictwo (dwuletnie dzieci znają o średnio 50 więcej słów niż dzieci, które nie migały, a poziom słownictwa migającego trzylatka jest równy poziomowy nie migającego 4 latkach) Większa pewność siebie dziecka

Kiedy rozpocząć naukę bobomigania? Należy pamiętać, że każde dziecko jest inne, bobomigi można rozpocząć już u nawet 6 miesięcznego dziecka, pod warunkiem, że wykazuję ono już zainteresowanie światem Powinno się unikać słów określające przedmioty lub czynności, których dziecko nie lubi Uznaje się, że 18- miesięczne dziecko, które naukę migania zaczęło mając 6 miesięcy, jest w stanie zapamiętać tygodniowo około 20 – 30 nowych znaków

Wskazówki dla rodziców Miganie rozpoczynamy, gdy dziecko wykazuje zainteresowanie światem, nawiązuje kontakt z otoczeniem Miganie powinno być połączone z mówieniem do dziecka, gestami, mimiką, ruchem ciała, a także z utrzymywaniem kontaktu wzrokowego z dzieckiem, obserwowaniem jego reakcji Nowe słowa należy jak najczęściej powtarzać Najlepsze efekty można uzyskać gdy do dziecka miga więcej niż jedna osoba, np. cała rodzina Rodzic czy inna osoba, która miga do dziecka, nie powinna okazywać zdenerwowania czy zniecierpliwienia, ponieważ dziecko wyczuje negatywne emocje i nauka nie będzie już dla niego przyjemnym doświadczeniem

Kilka przykładów Spać - należy złożyć dłonie jak do modlitwy i delikatnie dotknąć je do jednego z policzków, a następnie zamknąć oczy Pić - udajemy, że pijemy ze szklanki Wyjść na dwór - należy wyciągnąć do przodu zwiniętą rękę, a następnie udawać, że przekręca się gałkę w drzwiach Przytulać - należy owinąć ręce wokół swojego ciała, tak jakby się chciało samego siebie przytulić Jeść - należy zbliżać do ust opuszki palców i udawać, że jemy coś, co w nich trzymamy

Gry i zabawy wspierające naukę bobomigów Ćwiczenie pamięci: wycinanie w dwóch kopiach obrazków, które przedstawiają przedmioty lub czynności które dziecko lubi i zabawa w wyszukiwanie brakujących par - dzięki temu dziecko ćwiczy pamięć i powtarza znane już gesty Podczas czytania książek miganie do dziecka, gdy w tekście pojawi się słowo, które można określić gestem, który dziecko już zna Podczas śpiewania piosenek, np. o zwierzątkach miganie do dziecka, gdy w tekście pojawi się, np. słowo „miś”, a dziecko już zna jego odpowiednik w systemie sign2baby

Bibliografia http://sign2me.com/index.php?option=com_content&view=article&id=120&Itemid=244 http://www.mybabycantalk.com/content/information/benefits/benefitsofsigning.aspx http://sign2baby.1oo.pl/wazne-wskazowki-dla-rodzicow-wprowadzajacych-sign2baby.html http://www.youtube.com/watch?v=MivLxcxJ-V4 http://migowy.pl/ http://www.youtube.com/watch?v=uJDXZCU4H1U Sara Bingham, The Baby Signing Book