Inwestycje w infrastrukturę

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Czysty transport miejski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Miasto publiczne – miasto prywatne
Cywilizacyjny skok z klasą Zielona Góra, 4 października 2012.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
mgr Marcin Połom Uniwersytet Gdański, Instytut Geografii
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Program przebudowy Dróg Powiatu Świeckiego na lata
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Rewitalizacja obiektu dworcowego Toruń Główny - poprawa dostępności i zwiększenie atrakcyjności Zespół Szkół nr 14.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Zmieniamy Warszawę Program Inwestycyjny Warszawy
WAKACJE GRUPA PKP Warszawa, r.. Tabor ponad 1500 wagonów w gotowości wagony z klimatyzacją 2014 r.: r.: 638 przegląd i bieżące.
19 MAJA 2009r.PREZENTACJA SPÓŁKI1 „KOLEJE MAZOWIECKIE – KM” SP. Z O.O. WDROŻONE I PLANOWANE INWESTYCJE.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
Konferencja na temat koncepcji budowy dróg rowerowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i EuroVelo.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wartość inwestycji: 50 mln. zł Data zakończenia inwestycji: listopad 2015 r. Inwestor: Gmina Miasta Toruń ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, Toruń, tel.
Maria Wasiak – mocne wsparcie dla Bydgoszczy Urząd Miasta Bydgoszczy
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Zadania Gminy Miasta Koszalin zrealizowane w ramach projektu:
Plan finansowy programu
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Zawarcie umowy pomiędzy: Województwem Świętokrzyskim i NEWAG S.A.
Zapis prezentacji:

Inwestycje w infrastrukturę transportową w Gorzowie Wlkp.

Projekty zrealizowane: Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Krzyż – Kostrzyn (od km 297,000 do km 343,453) Długość modernizowanego odcinka: 45 km Koszt projektu około 24,1 mln zł Prędkość szynobusów – 120 km/h

Projekty zrealizowane: Modernizacja linii kolejowej nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wlkp. Długość modernizowanej linii - 73,8 km, Koszt projektu 21,6 mln zł Prędkość szynobusów – 120 km/h

Perspektywa finansowa 2014-2020 Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Gorzów Wlkp. - Krzyż Długość modernizowanego odcinka: ok. 56 km Całkowity koszt około 62 mln zł Prędkość szynobusów – 120 km/h

Estakada kolejowa od km 295,591 do km 297,707 linii nr 203 Tczew – Kostrzyn znajduje się na terenach nadbrzeżnych rzeki Warty w centrum Gorzowa Wlkp. Kostrzyn Linia kol. nr 203 Tczew Linia kol. nr 203 Linia kol. nr 367 Zbąszynek

Najdłuższa w Polsce – 2 116 m, zbudowana w latach 1910 -1914, - wpisana jest do rejestru zabytków Do 1945 r. - jedna z głównych linii kolei niemieckiej Berlin - Królewiec bezkolizyjne wyprowadzenie ruchu kolejowego z centrum miasta, Na estakadę składa się: 47 sklepień ceglanych, 3 konstrukcje żelbetowe (wiadukt) 5 konstrukcji inżynieryjnych ze stali, mury oporowe, płyta dworca. tunel, który łączy budynek dworca z peronami myśliborskimi

Wiadukt stalowy ul. Wodną w km 296,343 Wiadukt nad ul. Herberta w km 296,037 Wiadukt ul. B. Chrobrego w km 296,295 Wiadukt stalowy parkingiem w km 296,666

Stan obecny – stan katastrofy rozsunięcie na zewnątrz osi torów naruszyło konstrukcję estakady - jeden tor rozebrano, drugi przesunięto bliżej środka estakady, Część elementów architektonicznych estakady zachowała się do chwili obecnej, część uległa uszkodzeniu lub zniszczeniu i wymaga odtworzenia.

Wspólna akcja Miasta Gorzowa Wlkp. Wojewody Lubuskiego PKP PLK udało się zaplanować w budżecie państwa kwotę, niezbędną do przeprowadzenia remontu.

Projekt: odtworzenie pierwotnego wyglądu estakady pozostawienie jednego toru modernizacja stacji Gorzów Wlkp., modernizacja peronu nr 2 budowa nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, informacji podróżnych, energetycznych i obsługi osób niepełnosprawnych. Na czas trwania remontu zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza (ew. przeniesienie dworca kolejowego) pociągi osobowe będą mogły jechać z maksymalną prędkością 100 km/h,  towarowe z prędkością 70 km/h.

Projekt: Koszt zadania inwestycyjnego na podstawie Studium Wykonalności wyniósł około 100 mln PLN Realizacja projektu na lata 2014-2020 Stopień dofinansowania - do 75% Obecnie jest realizowana dokumentacja projektowa – do 28.11.2014 na kwotę 2 576 226,67 PLN(netto)

Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń organizowanych przez województwo lubuskie. Wartość projektu 47 693 864 zł Dofinansowanie - 40 539 784 zł Harmonogram - 2012-05-25 - 2013-12-31, Beneficjent - Województwo Lubuskie.

Inwestycje kolejowe. wykonanie i dostawa 4 szynobusów z napędem spalinowym przeznaczonych do przewozów pasażerskich od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących, standard wyposażenia –2 klasa. Każdy pojazd jest przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych - co najmniej 2 osób na wózkach inwalidzkich, maksymalna prędkość - do 120 km/h.

System zrównoważonego transportu miejskiego. nowa trasa tramwajowa - 6,45 km – 99,4 mln zł, modernizacja 4,25 km – 48,3 mln zł, modernizacja 18 obecnie używanych wagonów tramwajowych - 54 mln zł, zakup 15 nowych wagonów tramwajowych niskopodłogowych – 135 mln zł,

System zrównoważonego transportu miejskiego. Inne elementy infrastruktury transportowej (modernizacja zajezdni tramwajowej) – 31 mln zł. Inteligentny system zarządzania ruchem – 12 mln zł, system informacji pasażerskiej - dynamiczna informacja na przystankach, pojazdach, w Internecie i urządzeniach mobilnych – 5,1 mln,

System zrównoważonego transportu miejskiego. Intermodalne zintegrowane centrum komunikacyjne, koncentracja wszystkich przewoźników regionalnych i międzyregionalnych, punkt startowy dla komunikacji lokalnej, miejsce dogodnych przesiadek, bezkolizyjne przemieszczanie się pasażerów do i z dworca kolejowego Informacja pasażerska koszt – 22 mln zł.

System zrównoważonego transportu miejskiego. Wstępny projekt o wartości ponad 406 mln zł złożony do POIiŚ Dofinansowanie – 85%, 50% Harmonogram: IV kwartał 2014 – I kwartał 2021 Przygotowano: Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego oraz Koncepcję rozwoju podsystemu tramwajowego.

Ścieżki rowerowe. Budowa ścieżek łączących istniejące drogi dla rowerów, wykonanie połączeń do sąsiadujących gmin, połączenie rowerowe osiedli, dużych zakładów pracy i miejsc atrakcyjnych pod względem rekreacji i turystyki, długość - 16,520 km.

Ścieżki rowerowe. wypożyczalnie rowerowe (13 stacji oraz 130 rowerów) – 800 000 zł, 10 wiat rowerowych – 150 000 zł, Budowa 170 stojaków rowerowych – 97 920 zł, łączny koszt: 7 428 320 PLN rozpoczęcie projektu – 2015 r. zakończenie projektu – 2018 r. Dofinansowanie - ZIT

Dziękuję, Zygfryd Kamilewicz, Wydział Integracji Europejskiej